Ga naar inhoud


ET9000 start niet meer


jhar1

Aanbevolen berichten


Op het huis van de elco's staat een streep aan de plus kant en het - pootje is langer. Op de print staat ook wat de plus en min is.

Bedankt! Duidelijk! En het is helemaal gelukt. Hij doet het weer. Los van het aanschaffen van de soldeerbout, maar die is nooit weg, heeft het me nu 1,80 euro gekost  :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo ,

 

Ik heb nu alles vervangen en nieuwe voeding besteld bij mijn dealer, nog steeds zo dood als een pier.

Kan ik ergens meten of de voeding spanning stuurt naar het mainboard.

Meet nl. helemaal niets op de stekker 

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

Een ET9K start gewoon op met een defect SB en is met telnet te benaderen, maar dan worden enkele drivers niet geladen zodat de box niet functioneel is.  Volgens mij controleren de nieuwste drivers niet eens meer op de aanwezigheid van een Security Board, die mag tegenwoordig dus zelfs defect zijn.

 

Dat is dus niet je probleem, helaas kan ik je niet vertellen wat het dan wel is, behalve dat er kennelijk wel een spanning ontbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dan wordt het lastig. Voeding is goed, gecontroleerd in andere ET9000, HD draait (ook zonder geprobeerd), maar geen enkele reactie van de ET9000 behalve dan het knipperen. Display blijft helemaal zwart.

Niet te benaderen via Telnet.

Metingen aan spanningsregelaars op mainboard lijken normaal.

 

Wie heeft nog een suggestie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die twee U's van de foto heb ik gemeten en de waardes die jij er bij hebt geschreven heb ik ook (hier en daar kleine afwijking +/- 0.1-0.2V. Alleen die U2 heb ik niet gemeten.  Waarzit die ergens?

Kunnen die condensators ook kapot gaan/zijn?

aangepast door tracker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-11-2018 om 22:24 zei Steve:

de 3 condensatoren moet je vervangen. U2 kan je net nog zien zitten bovenin de foto

 

@Steve: de drie condensatoren met het stipje er op? Of die twee (en dan dus nog een) waar die pijlen bij staan?

Welke waarden moet U2 hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...