Ga naar inhoud


Dreambox 7080 HD part 2


stefke

Aanbevolen berichten


Een paar weken geleden twijfelde ik niet aan de aanschaf van een Dreambox 7080 (nu heb ik een Dreambox 8000). Inmiddels sta ik er toch wat gereserveerder tegenover. Het is ongetwijfeld een krachtige ontvanger, die niet voor niets het predikaat "Sehr gut" van een Duits tijdschrift krijgt. Maar ik ben bang dat ik wat stappen terug moet doen waar het gaat om "extensions".

Via OpenATV maak ik nu gebruik van Shoutcast, MediaPortal, Bitrateviewer, IPTV Listupdater. En hoe gaat 't met HbbTV en Blindscan? Volgens het Duitse tijdschrift zou ook mijn favoriete skin HD Glass 16 niet te installeren zijn?!

Is er iemand met OpenATV (of een ander image) die over deze zaken uitsluitsel over kan geven?

 

Bij voorbaat heel veel dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een dag ook een DM7080 en het was wel een rib uit het lijf maar meer dan waard. Begonnen met een 7000 en toen naar een DM500C en van die naar DM8000 en een tweede DM600. Wat het eerst opvalt is de enorm snelle opstart tijd en ik heb gevoel dat ik niet eens de box hoef aan te zetten want zo snel staat het beeld al en dat was wel anders op de DM8000 waar het gevoel dat nog wel even snel koffie kon zetten voordat hij zo ver was. :-)

Nog de EPG cache verplaatsen dan gaat het afsluiten van de box hopelijk ook sneller want nu moet er gewacht worden totdat de harddisk opstart, als die in de slaapstand staat, om hem dan de gehele box te kunnen uitzetten.

 

Ik gebruik de originele image + GP 3.3 en het was wel uitzoeken hoe ik de CAM erin kon zetten maar dat is ook gelukt en was leuk om te zien dat bijna alle plug-in's/add-on al te installeren zijn en nu nog puzzelen hoe ik crossepg erin krijg maar dat kan wel moeilijk worden.

 

Ik had hardware matig een probleem dat één van mijn twee extra tuners uit de DM8000 die ik overgezet heb te hoog was en zo de kap niet te sluiten was. Het zijn originele tuners en door het gat in het blikje wat uit te vijlen naar beneden zakte de tuner wat meer en kon ik de kap op zijn plaats krijgen. Nog wel wat isolatie plakband bovenop de rand gedaan aangezien die de behuizing raakte.

 

Kan nu de duurtest gaan doen en alles lijkt precies als daarvoor met mijn DM8000 maar dan wel duizendmaal maal sneller. ;-)

 

O ja, dan nog de nieuwe afstandsbediening. Ziet er leuk uit maar ergonomisch niet te vergelijken met oudere modellen....gelukkig heb ik nog oude een afstandsbediening die ik kan gebruiken.

aangepast door Zatter

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een dag ook een DM7080 en het was wel een rib uit het lijf maar meer dan waard. Begonnen met een 7000 en toen naar een DM500C en van die naar DM8000 en een tweede DM600. Wat het eerst opvalt is de enorm snelle opstart tijd en ik heb gevoel dat ik niet eens de box hoef aan te zetten want zo snel staat het beeld al en dat was wel anders op de DM8000 waar het gevoel dat nog wel even snel koffie kon zetten voordat hij zo ver was. :-)

Nog de EPG cache verplaatsen dan gaat het afsluiten van de box hopelijk ook sneller want nu moet er gewacht worden totdat de harddisk opstart, als die in de slaapstand staat, om hem dan de gehele box te kunnen uitzetten.

 

Ik gebruik de originele image + GP 3.3 en het was wel uitzoeken hoe ik de CAM erin kon zetten maar dat is ook gelukt en was leuk om te zien dat bijna alle plug-in's/add-on al te installeren zijn en nu nog puzzelen hoe ik crossepg erin krijg maar dat kan wel moeilijk worden.

 

Ik had hardware matig een probleem dat één van mijn twee extra tuners uit de DM8000 die ik overgezet heb te hoog was en zo de kap niet te sluiten was. Het zijn originele tuners en door het gat in het blikje wat uit te vijlen naar beneden zakte de tuner wat meer en kon ik de kap op zijn plaats krijgen. Nog wel wat isolatie plakband bovenop de rand gedaan aangezien die de behuizing raakte.

 

Kan nu de duurtest gaan doen en alles lijkt precies als daarvoor met mijn DM8000 maar dan wel duizendmaal maal sneller. ;-)

 

O ja, dan nog de nieuwe afstandsbediening. Ziet er leuk uit maar ergonomisch niet te vergelijken met oudere modellen....gelukkig heb ik nog oude een afstandsbediening die ik kan gebruiken.

Mooi verslag en veel plezier met je nieuwe aanwinst  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ben blij dat Zatter ons eindelijk iets meer vertelt over de nieuwste Dreambox. hou ons op de hoogte als je wilt.

werktde Hbbtv van de NPO namelijk ook goed?

Goed om te horen dat de meeste plugings het ook gewoon doen.

 

Top.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de meeste plugins "doen het niet gewoon", maar zijn ondertussen al aangepast (DMM en hobby-ontwikkelaars)

 

crossepg zal echter niet zo maar overgezet kunnen worden, EPG systeem is nu namelijk database-systeem

dus het voeden daarvan is anders, en daar zal iemand tijd moeten investeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

de meeste plugins "doen het niet gewoon", maar zijn ondertussen al aangepast (DMM en hobby-ontwikkelaars)

 

crossepg zal echter niet zo maar overgezet kunnen worden, EPG systeem is nu namelijk database-systeem

dus het voeden daarvan is anders, en daar zal iemand tijd moeten investeren

 

 

Dat bedoelde ook niet en ik vind super dat er zovelen zijn die de plug-ins aangepast hebben voor de DM7080.

 

Wie weet maakt het gebruik van een database het zelfs gemakkelijker om de EPG bij te werken via een extern programma.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...