Ga naar inhoud


Dreambox 7080 HD part 2


stefke

Aanbevolen berichten

De Crossepg is de enige plugin waar ik nog op zit te wachten ivm de programma,s uit Engeland. Als deze is aangepast voor de software van de DM7080 ben ik helemaal gelukkig !

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad, men zal wel weer failliet zijn gegaan, of delen van het bedrijf hebben verkocht om daarna het bedrijf van alle waardevolle zaken te strippen en de koper berooid achter te laten. Dat is eerder gebeurt.

 

Die porshe, ferrari en mercedes hebben daar destijds niet voor niets in de fik gestaan en men heeft ook net voor niets jarenlang met bodyguards rondgelopen. Het blijft een vreemde club dat Dream Multimedia. ;)

 

Receivers en software ontwerpen, dat kunnen ze wel!

 

Mvg,

 

Michel

 

Dat klopt Michel...ik ben die gangsters wel eens op een beurs tegengekomen...daar klopt iets niet.

Het zullen best goede produkten zijn maar de prijs is te hoog..dat heeft de rest van de markt bewezen.

Hetzelfde geldt voor mij bij die iPhone rage...ik ben niet van plan meer dan €700 uit te geven omdat het zo cool is om een iPhone te bezitten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar wat klopt er dan niet?

als het goede producten zijn maakt het toch niets uit ?

en ja dat ze duurder zijn daar ben je zelf bij toch?

of weet je ergens in je achter hooft dat het niet voor niets duurder is

ivm de duurzaamheid van het product de naam enz ....

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat klopt Michel...ik ben die gangsters wel eens op een beurs tegengekomen...daar klopt iets niet.

Het zullen best goede produkten zijn maar de prijs is te hoog..dat heeft de rest van de markt bewezen.

Hetzelfde geldt voor mij bij die iPhone rage...ik ben niet van plan meer dan €700 uit te geven omdat het zo cool is om een iPhone te bezitten.

 

En als je toevallig eentje in bezit hebt, kun je er niet zonder. Ik bezit en Dreamboxen en een Iphone  :grin:

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Voor de gebruikers onder ons met de Merlin image in combinatie met de Gemini plugin die net als ik de Crossepg gegevens voor de Engelse zenders erg hebben gemist, er is nu op het officiele DM forum een EPGimport versie te downloaden die keurig alles inlaat.

Let op, het is wel een test versie maar hier worden de gegevens keurig ingeladen.

Met heel veel dank aan de ontwikkelaars, gutemine ! Great work Guys.

  • Like 1

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot de laatste dag van 2014 liep de XMLTV import plugin op de 7080 nog niet goed en waren er problemen dat de events niet helemaal werden ingeladen. Na veel testen had Gutemine, de schrijver van de variatie  op de originele plugin, een eureka moment en viel alles op zijn plaats.

 

Zelf draag ik ook een steentje in de optimalisatie van alles en de huidige versie is al volledig werkend.

 

De plug-in kan worden gevonden op de officiële DMM forum en je je inlezen in het geheel dan is de link: http://www.dream-multimedia-tv.de/board/index.php?page=Thread&threadID=19447&pageNo=1&s=dc10fb56329fbd4bd643881f562cedeaa23011f5

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Blijf toch bij mijn stelling dat deze DM7080 te duur is voor wat hij nu kan. Over een jaar of 2 is UHD meer verspreid en dat ondersteunt hij niet. Er is nu al een Pace ontvanger die dat keurig doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja  het blijft dream multimedia ;)

de dream box was /is altijd duurder als andere ontvangers maar daar heb je dan ook wat voor

is net waar je voor kiest toch

 

 draai nog prima met de 8000 boven en de nieuwe 7080 onder

voor gewoon tv kijken is hij meer dan prima

 

 

over twee jaar komt dream wel weer met een andere ontvanger  die dit wel ondersteund

maar de keus ligt toch altijd bij je zelf welke je neemt

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...