Ga naar inhoud


Nederlander wil gratis satellietontvangst NPO-zenders terug


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ja natuurlijk. Daar is BVN ook voor bestemd toch?

 

Maar ook als er iets is in de USA, Zweden, Zuid-Afrika enz enz.

 

 

Volgens mij plaats je weer je bekende rommel reacties.

Wees eens serieus aub.

 

De codering van de NPO is nauwelijk of niet noodzakelijk. Nagenoeg alles is voor te zien voor de doelgroep van de BVN.

Ook voetbal.

Weg met die flut codering.

 

 

Maar goed volgens Henk Hagoort van de NPO moet je maar naar de radio gaan luisteren als de zender uitvalt. Als of je dat verwacht dat het noodzakelijk zou moeten zijn.

Pas was een nieuwslezeres onwel geworden in de nieuwsuitzending van de VRT. De uitzending is toen gestaakt. Moet je dan ook maar de radio gaan aanzetten?

Henk Hagoort is nog wereldvreemder dan ik van te voren al dacht. Weg met die man.

 

ps met de Vlaamse nieuwslezeres gaat het weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Te rustig.

 

 

Dat klopt. Maar dat heeft wel zijn prijs. Ieder huishouden in Duitsland betaalt principieel €17,98 per maand omroepbijdrage, het inkomen speelt daarbij geen enkele rol. De instantie - met 1290 werknemers! - die dat int (Gebühreneinzugszentrale, afgekort GEZ; sinds 2013 verbloemend Beitragsservice genaamd), heeft onbeperkte toegang tot het Duitse BRP en de databank van de Duitse RDW. De GEZ vergelijkt maandelijks de adresgegevens. Je moet ze bij verhuizing eigenlijk een adreswijziging sturen, maar dat is helemaal niet nodig. Uiterlijk twee maanden nadat je een verhuizing aan de gemeente hebt doorgegeven, heb je een brief van de GEZ in de bus waarin staat dat ze je adresgegevens hebben "geactualiseerd". Na uitschrijving bij de gemeente - bijv. bij emigratie - blijven ze natuurlijk gewoon innen, dan moet je ze een "afmelding" sturen om ervan af te komen.

 

Onder andere asielzoekers en huishoudens die op Hartz IV-ondersteuning zijn aangewezen kunnen een vrijstelling aanvragen, automatisch krijgen ze die niet.

 

Aanvulling:

Nog wat belangrijks vergeten. Doofstommen kunnen ook een vrijstelling aanvragen, bewijsstukken moeten worden overlegd. Maar die vrijstelling krijgen ze uitsluitend als ze alleen wonend zijn of het hele huishouden doofstom is.

 

In de tijd dat ik in Duitsland woonde heb ik met veel plezier mijn GEZ geld betaald. Ik wou dat wij een dergelijk kwalitatief goed programma aanbod hadden! Met journalisten die het geduld hebben om degenen die ze interviewen rustig uit te laten spreken en met grote interesse voor educatieve onderwerpen. Het enige wat soms stoort is hun wel erg extreem eenzijdige en ongenuanceerde manier van omgaan met het DDR-verleden. Maar dat neem ik dan graag op de koop toe.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet dat te regelen zijn, als npo moet worden ingezet als rampenzender, dan tijdelijk de codering uit te zetten.

Het is natuurlijk te zien, waar die codering er juist ingaat.

Maar volgens mij volstrekt doenbaar.

Wat denken de anderen daarvan?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN tot rampenzender verheffen kost niets.... en je bereikt er ook mensen mee die enkel SD ontvanger hebben en een enkele lnb op 19.2 graden...

En je voorkomt ermee dat er helaas iets misging met de encryptie eraf halen waardoor de "ramp" niet te ontvangen bleek op het moment supreme...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is doenbaar?

 

en voorts 17 pagina's gezever over NPO en gratis bla bla bla...

 

de nederlander staakt niet meer

de nederlander neemt geen strijdbijl meer in handen (maar goed ook)

de nederlander kijkt geen openbare omroepen meer

de nederlander is nederland moe en heeft geen enkele interesse in NPO laat staan; die dan ook nog gratis. pffff

 

anders stonden alle dokwerkers op de stoep van Hillyversum en bij elk openbaar vervoer bedrijf was er wel één Jaap Kooiman die er zijn beklag over deed en ging staken

 

lood om oud ijzer

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN tot rampenzender verheffen kost niets.... en je bereikt er ook mensen mee die enkel SD ontvanger hebben en een enkele lnb op 19.2 graden...

En je voorkomt ermee dat er helaas iets misging met de encryptie eraf halen waardoor de "ramp" niet te ontvangen bleek op het moment supreme...

 

BVN ging ook op "zwart" op het moment suprême twee weken geleden.

Zat er toen toevallig naar te kijken en miste het einde van DWDD.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom moet BVN dat worden? Een rampenzender...

 

Wat hebben deze landen als Australie, Nieuw-Zeeland, USA, Canada en de landen in Afrika en Azie er aan als er in Hilversum een man de studio binnenloopt met een klappertjes pistool?

 

 

http://www.bvn.tv/ontvangst

 

 

BVN is niet geschikt en bestemd als rampenzender. Niet voor Nederland als voor Vlaanderen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

NPO (HD)-Zenders gratis?

Was het maar weer zo... Jaarlijks een klein bedrag ervoor betalen is ook geen probleem hoor...

 

Nu hebben we noodgedwongen al ruim een half jaar het HD-actiepakket/HD-Lightpakket. Op zich mooi dat dit mogelijk is, maar die commerciële zenders 4 t/m 10 zijn dus echt niets. Wat een bagger, we kijken nog steeds vrijwel altijd naar de NPO.

Logisch dat de meningen hierover verschillen, maar maak dan een soort NPO-publieke omroepen-pakket, zodat je niet verplicht meebetaalt aan die commerciële zenders als je ze eigenlijk niet wil zien.     

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

NPO (HD)-Zenders gratis?

Was het maar weer zo... Jaarlijks een klein bedrag ervoor betalen is ook geen probleem hoor.

... maar maak dan een soort NPO-publieke omroepen-pakket, zodat je niet verplicht meebetaalt aan die commerciële zenders als je ze eigenlijk niet wil zien.     

 

Wat ik al vaker zei, net zoals o.a. de Zweden, Zwitsers, Oostenrijkers, Fransen en Italianen doen.

 

Het wordt denk ik tijd dat de Europese Unie zich hier mee gaat bemoeien.

Door

-- contentaanbieders te verplichten hun aanbod aan met publiek geld gefinancierde omroepen uit de lidstaten met een licentie voor de gehele EU aan te bieden

-- te verordenen dat publieke omroepen uit alle lidstaten beschikbaar moeten zijn voor kijkers in de hele EU (tenminste één zender per lidstaat, dat zijn er 28) die met één smart card overal te bekijken zijn. Eventueel gecodeerd naar regio (dat kan best en gebeurt bijv. nu al met het de Baskische zender in het Fransat aanbod).

 

Commerciële omroepen mogen van mij verder rustig hun gang gaan en hun waar aanbieden aan degenen die er voor willen betalen. Hier zal de marktwerking dan zijn werk doen denk ik.

 

Het huidige systeem komt neer op verplichte koppelverkoop van spullen die ik niet wil.

Waardoor ik een veel te hoog bedrag betaal voor zenders die ik wel graag wil zien (en die daar een in verhouding lage vergoeding voor krijgen). 

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Logisch dat de meningen hierover verschillen, maar maak dan een soort NPO-publieke omroepen-pakket, zodat je niet verplicht meebetaalt aan die commerciële zenders als je ze eigenlijk niet wil zien.     

Wie zegt dat je verplicht meebetaalt?

De kans is redelijk groot dat het eerder andersom is: je krijgt de NPO er bijna voor niets bij dankzij de commerciele omroepen.

aangepast door jako87
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je die commerciëlen nu eens niet wilt,  dan is de NPO duur betaald.

 

Wat zou het de NPO nu kosten om ergens één transponder te huren voor hun drie zenders (en eventuele themazenders)?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geld, en dat hebben ze (onze volksvertegenwoordigers) er niet voor over.

De politiek heeft besloten dat satelliet versprijding geen taak meer is van het omroepbedrijf, Digitenne heeft volgens onze volksvertegenwoordigers voldoende dekking.

 

En voor degenen die het beste van de publieke omroep willen zien is er BVN op satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld, en dat hebben ze (onze volksvertegenwoordigers) er niet voor over.

 

 

Voor iemand die in zijn onderschrift heeft staan "Gaat niet bestaat niet" leg je je er klaarblijkelijk wel snel bij neer.

 

Mijn vraag is uiteraard hoeveel geld wordt bezuinigd door geen eigen transponder te huren. Is daar ergens een berekening van?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Transponder huurprijzen zijn niet openbaar.

Een omroep satelliet kost ongeveer 300 miljoen Euro in aanschaf, geld wat in 12 jaar terug verdiend moet worden.

Je kan dus een benadering maken wat een transponder mag kosten (kostprijs)

 

Ga eens uit van 3 miljoen per maand incl. bijkomende kosten.

Een wilde slag in de lucht geeft dan 50.000 euro/transponder per maand aan kostprijs voor SES Astra.

Met vraag en aanbod zit je dan al snel richting 100.000 euro per maand verkoop prijs

 

Let wel, dit is een berekening met alleen veronderstellingen en aannames en wat informatie uit het internet.

 

Voor wat het waard is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...