Ga naar inhoud


Nederlander wil gratis satellietontvangst NPO-zenders terug


Sprietje

Aanbevolen berichten

En zoals al vaker hier gesteld, De omroep koopt alleen de rechten voor Nederland.

In de zaak Murphy is ook bepaald dat dit niet toegestaan is. Rechten zijn geldig voor de gehele EU.

Je mag dus wel rechten verkopen voor 16 miljoen burgers in de EU, maar niet voor 16 miljoen Nederlanders.

aangepast door jako87
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je mag rechten verkopen voor een regio en per medium.

Ik beslis tenslotte zelf wat ik met mijn eigendom mag doen.

 

Zo luidt de wet en daarmee moet u het doen in het privaatrecht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij krijgen Zwitsers die buiten Zwitserland wonen, een kaartje waarmee zij gratis de Zwitserse omroep kunnen bekijken. Nederland zou dit, met uitspraak zaak Murphy ook moeten doen. Maar men wil geen gratis kaarten verstrekken. Mijn vraag is dan ook een kaartje te verstrekken, zeg maar kosten 10 euro, voor Nederlanders woonachtig buiten Nederland, en wel voor de nationale omroep: NPO1-3.

Maar zoals je uit de brief van Burgerzaken leest, wil men daar niet aan, dus rechtszaak????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nederlanders woonachtig buiten Nederland zullen doorgaans niet belastingplichtig zijn in Nederland.

Daardoor zullen zij niet meebetalen aan de omroep en in de ogen van de volksvertegenwoordigers niet in aanmerking komen voor gratis ontvangst de Nederlandse publieke omroepen via satelliet.

 

Voor de Nederlandse kultuur, het beste van Nederland en Vlaanderen, kan men bij BVN terecht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag rechten verkopen voor een regio en per medium.

Ik beslis tenslotte zelf wat ik met mijn eigendom mag doen.

 

Zo luidt de wet en daarmee moet u het doen in het privaatrecht.

Nee, van de Europese rechter mag je geen kunstmatige binnengrenzen aanbrengen binnen de EU, want dat is strijdig met Europese regelgeving ten aanzien van vrijheid van diensten en personen.  Je mag niet discrimineren naar geografisch gebied, taal of land.

aangepast door jako87
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Go, dus wanneer ik fietsen verkoop in Nederland kan iemand mij verplichten ook fietsen te verkopen in Frankrijk?

 

Ik heb geen verplichting goederen te verkopen of handel te drijven met klanten die ik niet mag.

 

Wanneer ik fietsen wil verkopen in Frankrijk mogen er geen beperkingen opgelegd worden, mits CE.

Het is geen verplichting.

Zijn toch ook bijvoorbeeld Duitse webshops die niet naar Nederland leveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Go, dus wanneer ik fietsen verkoop in Nederland kan iemand mij verplichten ook fietsen te verkopen in Frankrijk?

...

Zijn toch ook bijvoorbeeld Duitse webshops die niet naar Nederland leveren.

 

Neen, maar iedere Fransman mag zijn of haar fiets wel hier komen komen en belastingvrij meenemen.

Datzelfde geldt voor aankopen in een Duitse webshop. Die kun je laten afleveren op een Duits adres (of Postfach aan de grens) en dan zelf meenemen.

 

 

Volgens mij krijgen Zwitsers die buiten Zwitserland wonen, een kaartje waarmee zij gratis de Zwitserse omroep kunnen bekijken. 

 

Volgens mij is van krijgen geen sprake. Auslandschweizer moeten er EENMALIG 120 Zwitsers Frank docID=643]Distributioenskosten voor betalen. Binnen Zwitserland betaalt men CHF 60.

 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Neen, maar iedere Fransman mag zijn of haar fiets wel hier komen komen en belastingvrij meenemen.Datzelfde geldt voor aankopen in een Duitse webshop. Die kun je laten afleveren op een Duits adres (of Postfach aan de grens) en dan zelf meenemen.   Volgens mij is van krijgen geen sprake. Auslandschweizer moeten er EENMALIG 120 Zwitsers Frank docID=643]Distributioenskosten voor betalen. Binnen Zwitserland betaalt men CHF 60.docID=643]Distributioenskosten voor betalen. Binnen Zwitserland betaalt men CHF 60.[url=]

 

Die fransman zal ook gewoon belasting in Nederland moeten betalen wanneer hij die fiets in Nederland koopt.

 

Maar iedereen kan op deze manier ook eer Canaldigitaal abonnement kopen er NPO kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Datzelfde geldt voor aankopen in een Duitse webshop. Die kun je laten afleveren op een Duits adres (of Postfach aan de grens) en dan zelf meenemen.

 

Dus in Duitsland gelden ook nationale leverantiebeperkingen.

Vandaar dat sommige (bv. Duitse) webshops er een nationaal magazijn in een ander (Europees) land erop na (moeten) houden.

 

Als gebruiker van sat spullen heb ikik trouwens ook  moeite met die nationale beperkingen (binnen Europa). Het betekent bijv. dat bepaalde leveranties door bepaalde (Duitse) webshops 40-50km van mij vandaan ophouden, en vervolgens internationale leverantie (zelfs een beetje verderop dus) niet mogelijk is. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar iedereen kan op deze manier ook eer Canaldigitaal abonnement kopen er NPO kijken.

 

Niet iedereen kan zo'n Zwitsers (of Oostenrijks dan wel Zweeds) kaartje kopen.

 

Degenen die dat wel kunnen, betalen overigens geen abonnement (zoals bij CD) maar een eenmalig bedrag. Dat voor Zweden bovendien nog statiegeld is. En dat vind ik toch een significant verschil.

 

Verder zijn leveringsbeperkingen iets anders dan gebruiksbeperkingen.

 

De EU geeft niet in alle opzichten absolute vrijheid. Wel schrijft het voor iedereen dezelfde behandeling voor als die eigen inwoners krijgen. Zo'n behandeling zal bijv. voor ieder onderwerp weer kunnen verschillen.

In Spanje is om die reden museumbezoek voor 65-plussers gratis voor iedereen terwijl oudere Spanjaarden in Frankrijk gewoon moeten betalen om het Louvre te mogen bezoeken.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik volg het even niet meer...

wat heeft een fiets kopen met een museeum bezoek te maken...?

maak het niet zo complex >kijk maar,

 

je hebt al beeld op je pc, je mobiel en je pad...

 

enkel nog vodafone officieel in het setje aanbieders opnemen en KPN verplichten HD tv mogelijk te maken

je hebt dan dezelfde dekking als er voor DVB-T2 in Duitsland geldt.

En als iedereen nu to zo slim is en een TV met multituner DVB-S2 / C / T2 te kopen kun je naar hartelust van je belastingcenten gebruik maken voor NPO

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich heeft het kopen van een fiets (of een aankoop in een webwinkel weinig te maken met een museumbezoek.

Maar kijk je in breder perspectief dan mag er binnen de EU geen discriminatie plaatsvinden naar nationaliteit.

Wat wil zeggen dat een EU lidstaat Unieburgers uit een andere lidstaat hetzelfde moet behandelen als haar eigen onderdanen (beter mag wel, slechter niet).

 

Komen we dan terug op het kunnen kijken naar nationale TV zenders d.m.v. een smart card (want daar ging het even om) dan moet iedereen in met een adres in een lidstaat de smart cad van dei lidstaat kunnen kopen.

Of dat ook moet kunnen vanuit en andere lidstaat is voor zover ik weet nimmer uitgemaakt. Of een lidstaat dan vervolgens anderen dan eigen onderdanen (waar deze ook wonen) de gelegenheid moet geven zo'n smart card legaal te bemachtigen evenmin.

 

Het punt waar alles denk ik om draait (al het ander hier is afleiding) is of de NPO met het aanbieden van haar programma's uitsluitend in SD kwaliteit voldoet aan de mijns inziens ook wettelijke verplichting om haar programma's in de beste technische kwaliteit aan te bieden. En dat is de standaard is volgens mij inmiddels HD, Dat al lang uit de testfase is. Een testfase die overigens ook door ons belastingbetalers is bekostigd.

 

Op dat laatste heb ik dacht ik nog geen steekhoudende reacties gelezen.

Want wat de politiek vindt is pas van echt belang als deze de huidige wet gaat aanpassen.

Nu gaat het vooral om de interpretatie van de huidige mediawet, iets waar de politiek niet over gaat. Wel in in eerste instantie de toezichthouder (die lijkt te slapen) en in laatste instantie de rechter.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik volg het even niet meer...

maak het niet zo complex >kijk maar,

 

je hebt al beeld op je pc, je mobiel en je pad...

 

Ik ontvang de NPO ook in mij auto.

Maar daar gaat het dus niet om.

 

Die app is leuk.

Maar daarvoor moet ik meer aanschaffen dan een smart phone. Want gratis is het niet, er is een te betalen abonnement bij nodig.

 

Bovendien lost dit het SD/HD verschil (probleem) niet op.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote verschil is of men, een kaart abonnement neemt dat eigenlijk een personal business agreement is en geen consumer agreement.

Dat uitleggen behoeft meer dan hetgeen m'n competentie op dat terrein toestaat.

 

Daar valt echter bijvoorbeeld ook het hebben van een adres en bankrekening onder... en wel in het land waar de provider oorspronkelijk zijn diensten levert.

Dus die voorwaarde is al discutabel gezien die Unieburger welke uit spanje een abo wil of voor spanje een abo wil uit NL.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...