Ga naar inhoud


Cheapconnect/veelvuldige time-outs/alleen Fritzbox ?


Aanbevolen berichten

CC heeft bij mij de laatste 3 dagen geen foutmelding gegenereerd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee geen disconnects meer gehad allen die DNS errors maar dat lijkt nu ook verleden tijd.

Beide nummers nu op 185.29.203.27 gezet en geen enkel probleem.

 

Heb geen router functie in mijn modem (gelukkig) dus die werkt alleen als modem.

aangepast door Beetle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/08 heb ik ook enige tijd disconnect gehad via cc.Maar ik zal ook eens veranderen en het ip invullen.en evolueren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de dns gewijzigd in het ip nummer,en zal mijn log nu en dan eens nazien,en kijken of er nog disconnects zijn en melden.

bedankt voor de tip.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag blijkbaar weer technische problemen,ik krijg deze mail:

 

-- begin copy

Geachte relatie,

Impact storing: deel inkomend belverkeer

Momenteel ondervinden wij problemen bij het afleveren van inkomend belverkeer. Dit betekent dat sommige klanten hiervan nu hinder ervaren. Wij werken momenteel aan de oplossing.

Onze excuses voor het  ongemak.

Met vriendelijke groet,

CheapConnect.net

-- einde copy

Nu heb ik het ip adres ingevuld,en zal het in de gaten houden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat CC deze meldingen geeft heeft als voordeel dat je je kunt

wapenen en maatregelen kan treffen.

 

Dat BP geen tot nauwelijks meldingen geeft/gaf wil nog niet

dat ze wel eens uit de lucht waren.

 

Dus, ja... wat is nu beter, ik opteer iig voor CC want dan

kun je bij een melding snel overschakelen naar een andere

provider, in ieder geval voor het uitgaande verkeer.

 

Ofwel, elk nadeel "heb" z'n voordeel.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat BP geen tot nauwelijks meldingen geeft/gaf wil nog niet

dat ze wel eens uit de lucht waren.

 

Als ze, BP, uit de lucht zijn, zou ik dat moeten zien in de logs van de Fritzbox en daar zie je geen storingen. BP meldt storingen heel open op het forum en daar zijn geen meldingen. CC meldt geen storingen op het forum, wel in emails aan abonnees. Dat komt toch minder open over, vind ik. In de logs van de Fritzbox vind ik nog meer onregelmatigheden van CC.

Hoewel het de laatste tijd rustig is.

 

Ik heb ooit BP gekozen omdat ze al veel ervaring met telefonie hadden, voor ze voip deden. Dat ontbreekt waarschijnlijk bij CC.

Dit gaat enigszins off topic vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, weer on topic.

 

Het verbaasd mij wel dat sommige foutmeldingen

hebben bij CC en anderen niet op dat zelfde moment.

 

Daarentegen heb ik enkele maanden terug mijn router

op een wel héél andere wijze weer in moeten stellen

dan andere providers en dat blijf ik vreemd vinden...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals aangekondigd, mijn bevindingen met CC sinds ik een week geleden de Registrar wijzigde in het IP-adres.

Toeval of niet: er is sindsdien geen enkele uitval en/of foutmelding geweest!

Opvallend is bovendien dat er van de netwerkstoring (aangekondigd door CC zelf) niets terug te vinden is in de log's van de Fritzdoos.

 

Hoe staan de zaken er bij jullie voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vandaag 219 errors ;

05.09.14-06:08:58-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

 tot

05.09.14-06:16:49-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

 

en

05.09.14-06:39:10-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

tot

05.09.14-06:47:39-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

 

en

05.09.14-09:25:09-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

tot

05.09.14-09:29:59-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

 

en

05.09.14-11:43:11-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

tot

05.09.14-11:48:01-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

 

en

05.09.14-12:32:32-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

tot

05.09.14-12:42:12-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

 

met intervallen van 10 seconden, tel uit je winst, gelukkig hebben we niet hoeven bellen...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier toetaal geen storingen meer gehad geen DNS errors meer.

En ook geen andere uitval.

Ga nu het volgende met de Fritzbox 7390 proberen, de Dns servers veranderen naar opendns.

Dit gaat niet met de normale instellingen voor andere Dns servers dat werkt niet!!

Je moet het config bestand editten met een editor.

Dan kan het ipadres weer gewoon sip.cheapconnect.net worden.

Dat zou dan moeten werken en dan weet ik zeker dat het aan Ziggo ligt de Dns errors !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...