Ga naar inhoud


Cheapconnect/veelvuldige time-outs/alleen Fritzbox ?


Aanbevolen berichten

Ik begin de regelmatig terugkomende disconnects bij nieuwkomer Cheapconnect een beetje beu te worden.

Volgens de helpdesk zouden de foutmeldingen uitblijven na een update van hun platform....

Wanneer die ooit plaats gaat vinden, laat men fijntjes in het midden.

 

Ook heb ik begrepen dat het euvel alleen bij Fritzbox-gebruikers zou voorkomen.

Merkwaardig, met mijn Voip-in nummer bij Voipbuster en vroegere provider Budgetphone heb- en had ik geen centje pijn.

 

Bezitters van Fritz-doosjes: wat zijn jullie bevindingen, worden jullie soms ook met een kluitje in het riet gestuurd?

 

n.b.: ik bezit een 7390

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier ook disconnects maar van verschillende aard, dus dns errors (provider Ziggo) maar ook errors 408.

Ook hier een 7390  (FW 06.07)

Paar dagen gelden een stun server toegevoegd bij een betamax clone en het lijkt nu niet meer voor te komen de disconnects.

Maar het is nog maar een paar dagen dat ik die gebruik, dus maar even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf al sinds 2006 bij Voipbuster en FritzBox. Geen enkel probleem ondervonden. Begon met een FB-7170, 7340 en nu 7360 met 6.04 FW.. Nooit disconnects a.g.v. brakke verbinding. Wel dat de batterij van mijn FritzFon MF-T leeg was :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren (20/08/2014) is er bij mij van 19h31 een dns error geweest tot 19h41.Op 18/08/2014,waren er ook problemen.

Enige tijd geleden,krijg ik volgend e-mail van hen:

 

--begin copy

Geachte relatie,

Impact storing: registraties en belverkeer

Door een foute invoer in het database-cluster is ons platform onbereikbaar geraakt. De fout is snel hersteld, maar de hersteltijd van de aanliggende systemen heeft grote impact gehad op het netwerk. Momenteel is technisch gezien de storing opgelost, maar kunt u kleine onregelmatig heden verwachten in komende 10-15 minuten.

Onze excuses voor het opgelopen ongemak.

Met vriendelijke groet,

CheapConnect.net

 

-- einde copy

Dan ben ik ook tijdelijk niet bereikbaar geweest.

Op 09/08/2014 had ik ook een tien minuten dns error.

Op 05/08/2014 rond 17h een tijd en rond 19h00 een tijd.

Op 02/08/2014 was ik ook 5 minuten niet bereikbaar.

Op 31/07/2014 was ik ook een minuut of 10 niet bereikbaar rond 14h00.

Op 27/07/2014 was ik ook 5 minuten niet bereikbaar.

Eerder kan ik niet weten,omdat mijn log file maar zover terug gaat.

Maar dat is mijn verhaal over niet bereikbaar zijn via chaepconnect.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Voor alle duidelijkheid: ik had het niet over algemene storingen bij CC.

Die komen weliswaar tamelijk veelvuldig voor maar hun informatieverstrekking is in dat opzicht voorbeeldig.

 

In de logs van mijn 7390/firmware .07 komt om de haverklap de foutmelding "timeout" en/of 408 voor.

Zoals gezegd, bij Budgetphone nooit eerder zoiets meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Registration of Internet telephone number 313******** failed. Reason for error: DNS error

 

Deze foutmelding op;

11-8, 3x

13-8, 1x

18-8, 1x

19-8, 1x

 

Fritz!box 7330

 

Freevoipdeal en 12connect geven geen foutmeldingen.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua protocollen zijn zij volgens mij een vreemde eend in de bijt.

 

Zie dit bericht: http://www.sat4all.com/forums/topic/340382-geen-inkomend-geluid-bij-%C3%A9%C3%A9n-provider/page-4?do=findComment&comment=2243538

 

Bij geen enkele provider hoefde ik dat in te stellen

alleen bij Cheapconnect . . . . .

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 nummers bij Cheapconnect en soms een 408 error met een FritzBox 7270 (firmware 54.05.53)

Hierbij een overzicht van de laatste tijd:

18-08-2014 1 x error 408

11-08-2014 2 x error 408

09-08-2014 2 x error 408

07-08-2014 1 x error 408

 

Ik maak connectie met Cheapconnect over een VPN verbinding. Deze kan mogelijk voor extra timeout errors zorgen. (error 408 = Request Timeout)

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cheapconnect heeft al eerder de weg naar dit forum gevonden om tekst en uitleg te geven.

Misschien dat men opnieuw bereid is om dit thema eens en voor altijd toe te lichten en uit de wereld te helpen?

Dat was heel dapper maar sommigen moesten zo nodig "off-topic"

de zaak op een onbehoorlijke spits drijven en dat was uiteraard

jammer. Zo creeer je een muur voor een volgende keer.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con: eerlijk gezegd weet ik niet hoe je reactie te duiden.

Mijn suggestie was i.i.g. oprecht en vrij van kwade bijbedoelingen.

 

Ik wil hier wel aan toevoegen dat in de afgelopen periode de indruk (bij mij althans!) gerezen is dat men geen echte openheid van zaken geeft.

Aan de ene kant gaat men, zoals reeds gemeld, uiterst correct te werk door netwerkstoringen persoonlijk te melden; individuele op- dan wel aanmerkingen lijken daarentegen onder de enorme pet gehouden te worden.

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con: eerlijk gezegd weet ik niet hoe je reactie te duiden.

Mijn suggestie was i.i.g. oprecht en vrij van kwade bijbedoelingen.

 

Ik wil hier wel aan toevoegen dat in de afgelopen periode de indruk (bij mij althans!) gerezen is dat men geen echte openheid van zaken geeft.

Aan de ene kant gaat men, zoals reeds gemeld, uiterst correct te werk door netwerkstoringen persoonlijk te melden; individuele op- dan wel aanmerkingen lijken daarentegen onder de enorme pet gehouden te worden.

Ik was wat onduidelijk maar ik bedoelde in zijn algemeenheid dat CC zich

wellicht op het hoofd krabt voor dat ze sowieso een reactie zullen geven.

Dit sloeg dus volstrekt niet op jou . . . , wees gerust :)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een week nu weer DNS errors (Ziggo) gehad op mijn beide nummers, nu 1  veranderd van sip.cheapconnect.net naar

185.29.203.27 op 1 nummer en nu valt alleen het ander nummer uit (die zonder verandering)

Dus dit kan helpen zolang het adres niet veranderd natuurlijk.

aangepast door Beetle
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beetle: bedankt voor je reactie!

Neem aan dat het DNS-probleem niet voortkomt uit Ziggo-config ? (router functie van Ubee door Ziggo uitgeschakeld?)

 

Gisteren de gehele dag ook hier DNS foutmeldingen geweest.

Toch zijn er diverse binnenkomende gesprekken succesvol geaccepteerd.

Kan hier de vinger niet op leggen; vaststaat i.i.g. dat CC er in ons huishouden op termijn uitvliegt.

Maar voorlopig nog maar even doorworstelen.....

 

Hoe houdt de "nieuwe" verbinding zich bij je?

Geen disconnects meer gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...