Ga naar inhoud


Kopieren met Ultimo naar ext. hd


Ultimo-manneke
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Mijn verkoper / installateur gebeld die meent die kopieer plug in zit er wel in.

Momenteel vind ik zowel een opdracht verplaats als kopieer.

 

Mijn "man" weet niet de naam van de plug in en raadt mij aan ale plug ins hier neer te zetten ter jullie ibformatie.

Hij zegt: daar zit zo veel gebalde kennis die raadpleeg ik zelf ook wel eens.

 

Dus de lijst van de plug ins:

Audio sync set up

Auto back up

Media scanner

Media player

OSD 3D

Open Webij

Slideshow

Software beheer

 

met de mogelijkheden ..................    verwijderen       downloaden

 

Dit is dus wat ik vind bij plug in browser.

 

(NB: verkoper / installateur zei dus eerst de kopieer plug in was al geladen, daarna zei ie dat het er standaard in zit. Iedereen kan zich vergissen mocht hij zich vergist hebben).

 

geef ik het commando downloaden krijg ik de volgende lijst:

settings, systeemplugins, drivers, skins, picons, extensions, security, softcam

 

Achter deze opties zitten (Vaak echt lnge) lijsten van namen, mogelijkheden. werkelijk fascinerend!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


En welke stappem moet ik volgen?

 

 

 

Ik ga naar opname locaties

 - opties: standaard opname locaties hdd/movie

               opname locatie timer opnames = standaard opname locatie

                opname locatie directe opnames = standaard opname locatie

                  opname locatie timeshift opnames = media hdd

 

 

 

Om jouw extrene USB HDD als standaard opname locatie te kunnen kiezen moet je eerst ervoor zorgen dat die kiesbaar is.

Ik veronderstel dat de externe USB HDD aangesloten en gemount is, dus zichtbaar.

 

Klik op OK als je op de regel Standaard Opnamelocatie zit, je ziet nu de diverse opnamen en de cursor staat op /hdd/movie/ als markeerpunt.

Je moet nu een Markeerpunt toevoegen, helaas moet ik de rest uit mijn hoofd doen want ik heb geen andere optie om het zelf te testen.

 

Terwijl de cursor op /hdd/movie/ staat klik jij op de Menu-toets, nu staat de cursor op 'Ga naar Bestandenlijst'.

Klik op OK en zoek daar in de (bovenliggende) mappenstructuur naar de HDD waar jij als alternatief wilt opnemen, ik veronderstel dat dit de externe USB HDD moet worden.

Maak eventueel eerst een passende map aan en kies deze map waarop jij de opnames wilt opslaan.

Klik nu op de blauwe toets om daarvan een markeerpunt te maken.

Hierna kun in de optie Opname locatie de nieuwe locatie d.m.v. de linker of rechter pijltoets kiezen.

 

 

Neen, helaas. Moet controleren of de ultimo ook deze aansluiting / ingang heeft en dan zal ik een lange(re) kabel kopen.

 

Zonder Internet aansluiting kun je niet upgraden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net in een topic over plug-ins volgende plug-in gevonden dateimanager om Data om te zetten maar als er geen Internet is dan lukt dit niet om dit zo maar uit de feed te halen en zou je de plug-in file eerst op een usb stick moeten zetten.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt maar dan gaat het hierbij om een Plugin die in de Feed van VTI staat en niet in OpenPli, daarom heb ik die ook niet gemeld.

 

...en ja, zonder Internet op de Ultimo zit er sowieso verder niets in behalve handmatig Plugin's installeren maar dat zie ik op dit moment om uiteenlopende redenen niet helemaal zitten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gecontroleerd de Ultimo heeft een internet kabel aansluiting (zelfde als laptop en als het modem..

Ik heb een internet kabel besteld, klasse 7 (?) Een van 20 mtr lang, dus daar zal het niet aan liggen (haha, grapje)

Zou morgen,( dinsdag)  al thuis beorgd worden.

 

Dus nog effe .........

aangepast door Ultimo-manneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou misschien wat langer duren,maar zou zijn oplossing niet het gemakkelijkst zijn als hij een verbinding maakt,met de laptop en de ultimo met zijn kabel,en dan via ftp gaan?

Dus externe 2Tb hd aan beschikbare usb poort.Dan ftp programma zoals filezilla of total commander.dan maakt hij een FTP verbinding aan,en vult het ip adres in van zijn ultimo + root als login.Als alle vu's hetzelfde zijn,kan het paswoord blank gelaten worden.

dan verbinding maken,en met het ene venster gaan,naar zijn externe usb schijf,en het andere venster naar zijn opname's.

Die allemaal selecteren en naar de overkant slepen.Dan enkele uurtjes met rust laten,want 1Tb copieren,zal wel enige tijd in beslag nemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

:cry: :cry:

 

Hallo mensen,

 

ik zal jullie even updaten.

 

-Ik heb de internet kabel ontvangen, 20 mtr, dus kan de afstand van het modem naar zo een beetje overal in huis overbruggen (klein huisje).

 

- Van de interne harddisc van 1 terrabyte heb im zo een 80% opgenomen met films, documentaires enz. van tv.

- Ik heb gevonden (in de ultimo, ik heb ZELF dus niets geladen of gedownload) 2 mogelijkheden gevonden programma´s van intern naar extern over te brengen.

-Na eerst enkele proeven via kopieren heb ik nu via de opdracht verplaats, ongeveer de helft van die 80% van die interne 1 terrabyte verplaatst / overgezet naar de externe (2 terrabyte en op de ultimo ge-initialiseerde) .

-Ik kan de programma´s op die externe HD bekijken als ik de ultimo daar de opdracht toe geef.

-Echter sluit ik deze externe HD met de helft van mijn films aan op mijn los mediaplayertje, dat het normaal dus altijd doet met andere geheugens, dan krijg ik geen film of bestandslijsten, kan geen programma´s bekijken.

Nb. Het controle lichtje op de externe hard disc brandt dan niet! Niet contstant, niet flikkerend!

 

-Sluit ik de externe hd weer aan op de ultimo, gaat het lichtje op de hd meteen branden en bij afspelen flikkeren. Dus het staat er wel op en functioneert, echter alleen via de ultimo en niet via de losse mediaplayer.

 

-Sluit ik een ander los (extern) geheugen aan op mijn los mediaplayertje dan brandt het lichtje van die hd wel en flikkert bij afspelen.

 

Hoe kan dit nu weer, en wat moet ik doen om straks in Azie mijn filmen op DEZE hd te kunnen bekijken.

Moet ik de films op het extern geheugen weer terug plaatsen op het interne geheugen van de ultimo?

En dan opnieuw alles overbrengen naar de externe hd, op een andere manier?

 

Ik heb geprobeerd alles zo uitgebreid en duidelijk mogelijk te beschrijven en hoop dat jullie het kunnen volgen!

 

M vr gr

 

Ultimo-manneke

:confused::crazy: :crazy: :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het begin van deze Thread / vraagstelling hebben we er al op gewezen dat er verschillende filesystemen zijn

de vu+ wil ext3 of ext4 bij voorkeur...

 

dus of je los mediaplayertje dat nu wel of niet kan zien is evident aan jou

 

a ) wat je in azië moet doen (je zou er geen Ultimo hebben, schreef je zelf) is om een systeem te nemen dat het ext3 en/of ext4 filesystem kan lezen op je externe disk

 

b ) overigens een externe USB disk dien je MET een voeding te gebruiken (of via een USB-Hub met eigen voeding gebruiken)

a ) en b ) zijn beiden een reden waarom die ledjes niet "flikkeren"

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mediaplayer in NL is gekocht bij de makro in 2013, was een aanbieding. twee stuks tegelijk (1 voor Azie). Die in Azie was al gauw kapot daar (iets doorgebrand).

 

Kan dat zijn dat een in 2013 in de makro gekocht media playertje niet op de ultimo opgenomen filmen kan "lezen" of "afspelen". Denk ook aan niet brandende en flikkerende ledjes.

 

In Azie heb ik toen een nieuw chinees playertje gekocht, 50 euro en veel fijner, uitgebreider en makkelijk te bedienen (oa ook ermee kopieren van en naar 2 er op aangesloten hard disc´s / externe geheugens.

 

????????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opnemen, verplaatsen, cq kopieren met de ultimo is dus geen probleem mee.

Met de optie verplaatsen gaat het redelijk snel, ik vind het dan ook geen probleem meer om niet rechtstreeks op het extern geheugen op te nemen maar eerst intern en dan via verplaats naar het extern geheugen over te brengen. Liever natuurlijk wel maar via dit omweggetje kom ik er dus ook.

 

Alleen dus .... ik kan het niet afspelen met de mediaplayer die ik in nederland gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke bestandsorganisatie zet je over? Denk dat er voor 1 opgenomen programma wel een aantal files nodig zijn. Kan je mediaplayer ts formaat aan?

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer uitdrukkingen die ik (grotendeels ) niet begrijp.

Bestandsorganisatie

aantal files

ts formaat.

 

Ik kan de programma´s van mijn intern geheugen verplaatsen naar mijn extern geheugen dat ikm will meenemen naar Azie. Kan ik het daar niet met mijn mediaplayer afspelen dan ga ik met het geheugen naar een winkel en koop een nieuwe maar laat mij daareerst tonen dat die mediaplayer dat dan ook kan afspelen voordat ik hem koop. Of dat lukt weet ik niet, er is helaas erg weinig te krijgen op dit gebied in Azie.

 

Als ik het extern egeheugen aansluit op de ultimo kan ik de programma´s er op bekijken. Echter mijn losse mediaplayer, (Tizz android, kan ik niet gebruiken om af te spelen. Kan ik daar nog wat aan doen of moet ik hier ook een andere mediaplayer kopen?

 

Tis me wat. Als ik het niet al was, zou ik er nog gek van worden!   :confused: :confused: :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...