Ga naar inhoud


RE9000HD ontvanger loopt vast bij oproepen EPG


Caesarion

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik zie het hier ook gebeuren op mijn 8500.

 

Het ziet er naar uit dat er recent iets aan de EPG informatie is toegevoegd wat niet compatibel is met de Rebox software.

Je mag je de vraag stellen of de alternatieve software hier geen last van heeft.

 

De Rebox software welke in basis voor alle typen gelijk is heeft deze problemen nooit gehad, er is dus een externe oorzaak.

Er zijn 2 denkbare oplossingen, Canaldigitaal corrigeert de recente verandering of Rebox maakt een software patch voor het probleem.

 

Vanavond kon ik het probleem reproduceren.

Afgestemd op Veronica liep de ontvanger vast wanneer ik op de epg pagina omhoog scrolde naar RTL 4

Ik had tot voor kort de epg informatie op de harde schijf staan, door de problemen had ik al een usb stick op een van de usb poorten gezet voor de epg informatie.

Eerder deze week ging het mis wanneer je op de epg pagina omhoog scrolde naar Nederland 3.

 

Ik mag aannemen dat Rebox hier meeleest en dat het probleem ondertussen bekend is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb moeilijkheden met mijn Rebox   d.m.v.  het opvragen van EPG ( Vastlopen ) Wanneer komt er weer eens een nieuwe update?

 

Nog steeds een hikkend geluid af en toe en een hikkend beeld.

 

 

de soft van octagon sf 1018 erop  en probleem opgelost

 

 

Ik mag aannemen dat Rebox hier meeleest en dat het probleem ondertussen bekend is.

 

 

Helaas is het voor zowel Rebox als Octagon als de andere afgeleiden (Icecrypt/Atevio/Skyway) al zeer lang geleden dat er nog een nieuwe versie FW voor de oudere ontvangers is uitgekomen.

 

Zelfs indien Rebox meeleest, indien zij van bij Fortis niets meer ontvangen, kunnen ze moeilijk iets aanleveren naar de eindklanten.

 

Dus, mijn gevoel zegt, dat we stilaan naar een uitgesupporteerd toestel kijken....

 

**edit**

voor zover ik kan terugvinden is v1.11.70 van November 2013

Bijna een jaar geen updates lijkt me wel sterk dat er nog iets zal komen, ook al wordt dit type nog steeds door Rebox op hun website verkocht....

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook de 8500 heeft dit probleem.

Het probleem kan ook aan de bron aangepakt worden.

De vraag is wie er niet conform de DVB specs is, Canaldigitaal of Rebox.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is het voor zowel Rebox als Octagon als de andere afgeleiden (Icecrypt/Atevio/Skyway) al zeer lang geleden dat er nog een nieuwe versie FW voor de oudere ontvangers is uitgekomen.

 

Ofschoon we een beetje off-topic gaan toch even een reactie. Rebox heeft in oktober vorig jaar nog V1.11.62 uitgebracht. De andere merken zijn inderdaad blijven steken op 1.11.70, maar daar heb ik wel wat gedachten bij:

 

1. De eerste ontvangers van de "oude" of eerste generatie dateren al van begin 2009 en zijn dus nu 5,5 jaar oud. Technologisch krijg je voor rond 100,- euro nu een ontvanger die minstens tweemaal zo snel is, 4x zoveel RAM, en 8x zoveel flash geheugen heeft. Zowel technisch als economisch zijn deze oude ontvangers zo langzamer hand minimaal voor 50% afgeschreven. Dat zie ook aan de tweede handprijzen: ik heb al RE-9000's met harde schijf voor 50,- geadverteerd gezien;

2. Met de laatste firmware zijn het inmiddels probleemarme en zeer bruikbare ontvangers geworden. Fortis heeft zich, zij het in het begin veel te langzaam, keurig van zijn taak gekweten: deze klus is wel zo ongeveer af.

3. De laatste versie die ik ken voor tweede generatie boxen (RE-2200/4200/8500) is bij Icecrypt inmiddels 1.11.87 van mei dit jaar.

 

In Duitsland zijn tweee van de vier Fortis aanbieders effectief overgegaan op MIPS: Octagon en Atevio/Atemio. Astro is gestopt. Octagon lijkt de huidige Fortis-voorraad uit te verkopen tegen stevige prijzen. Alleen Opticum verkoopt nog varianten van de RE-2210, 4210 en 8500 en loopt daarmee ook twee generaties achter. Met de RE-2220/4220/8220 is Rebox als een van de weinige Fortis-huizen bij en levert de laatste up to date hardware voor nette prijzen: als je goed zoekt kun je een probleemloze RE-8220 vinden voor minder dan 200,-.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar heb je een idee waar nu ineens deze ontvangers regelmatig vastlopen bij het gebruik van de EPG informatie?

 

Tot voor kort waren deze ontvangers probleemloos.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv:

 

Nee, jammer genoeg niet. Jouw eerdere observatie dat het een externe oorzaak heeft omdat het vroeger goed ging was ook de mijne, en ook mijn conclusie is dezelfde: iemand (de bron of Rebox) houdt zich kennelijk niet aan de standaard.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zal eens kijken of ik uit Haarlem een reactie kan krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je de opnames ziet zit je blijkbaar in de map Recordings (storage/HDD/recordings).

Dus één stapje terug.

Hallo, ik vraag via het netwerk de harde schijf op dan krijg ik het volgende  hdd net usb1 usb2 dubbelklik op de hdd dan krijg ik de opgenomen bestanden????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Willi, TozdeoG wou zeggen dat je moet kijken in storage/HDD in plaats van storage/HDD/recordings

 

maar jij zegt nu dat je in storage/HDD jouw opnamen ziet staan, en niet het bestand 'epg.txt'...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via het netwerk dit opgeroepen  ip adres storage hdd, krijg ik al mijn opnamens te zien maar geen file van epg tekst??

 

Kan je misschien uitleggen wat ik precies moet doen? Bij voorbaat dank.

je moet je niet gek laten maken, probeer eens de software er op nieuw op te zetten, wil wel eens helpen 

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...