Ga naar inhoud


Nieuwe ontvanger: Amiko A3 / SAB Android I HD


mauspartyhouse

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds gisteren 'n Amika A3, ter vervanging van m'n defekte Dreambox DM800 HD PVR (tuner kapot) en ben blij dat ik overgestapt ben van Enigma2 naar Android! De voorgeinstalleerde apps lopen vloeiend & aangezien ik al veel ervaring heb met XBMC/KODI kan ik zeggen dat ook dat vloeiend draait!

Erg leuke satbox, die voor 'n (relatief) prikkie te koop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja, zo dacht ik er ook over :-) Onbekend, maakt onbemind blijkbaar. Helaas is die ook niet bij iedere zichzelf gerespecteerde satshop verkrijgbaar. Op de gevestigde orde, zoals Dreambox zit blijkbaar veel meer winstmarge.

 

Ik heb zelf verschillende Dreamboxen gehad; de DM500, DM5620, DM7000 & de DM800. De eerste 2 had ik al weer snel door verkocht, aangezien ze mij iets te beperkt waren & de laatste 2 hebben 't helaas begeven (hoezo Deutsche gründlichkeit?!?) Ik heb 't idee dat de Amiko's hardware-matig beter in elkaar zitten dan Dreambox, aangezien de behuizing erg solide op mij overkomt. Softwarematig is de Amiko ook dik in orde, mede door Android! Ik had veel ervaring met Enigma(2), maar vond 't wat gebruikersvriendelijkheid toch vaak te kort schieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Over een week of 3 is de A3 Combo leverbaar.

Deze zijn geschikt voor: Satelliet (DVB-S2), Digitenne (DVB-T2) en Kabel (DVB-C).

 

• ARM-A7 QUAD Core 1.5GHZ processor
• 1GB DDR2 SDRAM geheugen / 8GB Flash geheugen
• 1x DVB-S / DVB-S2 tuner
• 1x DVB-T & DVB-T2 & DVB-C tuner
• 1x ingebouwde kaartezer
• 2x USB 2.0 en 1X USB 3.0
• HDMI 1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

De degelijkheid van de Dreambox is met de nieuwe generaties net zo beroerd als ieder ander merk.. De DM7000s en DM8000 met name waren de 'echte' buffels. Toen de productie van Duitsland naar China werd verhuisd was het over met de Deutsche Gründligheit.. Mijn eerste DM800HD-PVR kwam defect uit de doos (RAM defect). Na 3 maanden!!! wachten een nieuwe van de leverancier en die werkte wel (anno 2015 nog steeds bij een collega). De DM800SE-V1 en V2 draaien ook nog steeds... Zou nu voor die hoge prijzen geen Dreambox meer kopen (alhoewel ik er met de huidige prima tevreden ben). Koop straks liever 2 middenklassers (tegen de prijs van 1 Dreambox)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem een paar dagen werkt leuk heb alleen wat frieses op historie hd met m cas werkt oscam zo met cd kaart of moeten hier nog configs voor worden aangepast? zo ja heeft iemand een goed werkende config voor cd mvg dish

Sorry hoor, een computer is ook maar een mens. Je krijgt er niet uit wat er niet in zit.

En soms krijg je er ook niet uit wat er in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem een paar dagen werkt leuk heb alleen wat frieses op historie hd met m cas werkt oscam zo met cd kaart of moeten hier nog configs voor worden aangepast? zo ja heeft iemand een goed werkende config voor cd mvg dish

Je heb waarschijnlijk niet het nieuwste model met de quad core processor.. Deze komt pas over een week of 3 uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

is de eerste versie maar werkt oscam out off the box kan er weinig over vinden had destijds wel oscam op mijn vu duo meer moest toen nog een hoop aanpassen in de configs 

 

Je heb waarschijnlijk niet het nieuwste model met de quad core processor.. Deze komt pas over een week of 3 uit...

is het eerste model werkt oscam zonder verdere aanpassingen met de cd kaart ? was bij mijn vu duo toen niet het geval

Sorry hoor, een computer is ook maar een mens. Je krijgt er niet uit wat er niet in zit.

En soms krijg je er ook niet uit wat er in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is "Sesam open U"  weet je wel, afgestudeerd in Legoland? :sick:

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...