Ga naar inhoud


Nieuwe ontvanger: Amiko A3 / SAB Android I HD


mauspartyhouse

Aanbevolen berichten


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ziet er wel leuk uit.

 

Spark 2/ Android als OS; zwart of zilver of rood gelakt

 

Review even aan het bekijken in Tele Audio Vision

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke ontvanger is dat wel overigens

In ieder geval een met een CI, zoals ik hierboven aangaf.

 

De DM7020HD heeft er 2, en de Vu+ heeft ze standaard ook.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Om je smartcardreader werkend te krijgen in de SAB Android I HD, heb je de Smartcard app nodig:

 

Hoe kunt u de Smartcard App downloaden naar uw SAB Android I HD?

 

1- Download the Smartcard toepassing: Smartcard App (zie bijlage in dit topic)

2- Open deze met Winrar

3- Kopieer het McasNew.apk bestand naar een USB stick

4- Steek de USB stick in het apparaat

5- Ga naar File List menu van de ontvanger

6- Selecteer uw USB-drive en druk op de OK-knop (meestal aangegeven als C:)

7- Ga naar het Mcasnew.apk bestand en druk op de OK-knop

8- Druk op de RODE knop (install) om de toepassing te installeren

9- Druk op de RODE knop (Open) om de toepassing te starten

10- Het apparaat zal uw smartcard herkennen. Verlaat alle menu's middels de 

'' BACK'' toets. U kunt nu beginnen met TV kijken! 

 

M_Z

620_McasNew.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze ontvanger gisteren eens getest. Ik moet zeggen dat ik het toch wel erg leuk vind dat er eindelijk weer eens een compleet nieuw apparaat met dito software op de markt komt. Ik ben een beetje uitgekeken op de Enigma2 ontvangers, en het E2BMC (o.a. D-Cube) verhaal komt ook nog niet echt van de grond.

 

Android (brrr...als Apple fanboy ga ik al over mijn nek bij de gedachte ;-) in een satellietontvanger, dat is voor het eerst dat ik hiermee in aanraking kom. Ik heb al een Philips tv gezien met Android, en dat werkt redelijk soepel. Maar ik was toch vooral verrast dat ik zag dat er al verschillende (belangrijke) apk's (zeg maar exe bestanden voor Android) beschikbaar waren. Zo is daar een oscam.apk en een mcas.apk. 

Terwijl ik tevergeefs zocht naar een Netflix app in de Google Playstore, had ik pas even later door dat er ook een speciale Spark Store geïnstalleerd is, en daar vind je wel de Netflix app, maar ook NPO en verschillende andere IPTV kanalen app's.

Voor spelletjes moet je dit ding niet kopen, want om met een muis afstandsbediening Fruit Ninja te spelen, moet je van goede huizen komen, om niet binnen 2 minuten gefrustreerd de kleine maar mooi vormgegeven afstandsbediening, door het Tv scherm te gooien. Wellicht is het mogelijk om een game controller aan te sluiten, dat heb ik nog niet uitgezocht.

 

Een klepje onderop het apparaat kan een 2,5" harddisk herbergen. Via Wifi of LAN kun je ook je eigen NAS server bereiken (o.a. middels DLNA). Ook kun je via de USB een externe geheugen opslag aansluiten. Helaas is er maar 1 USB poort beschikbaar, dus een USB hub zul je wel snel nodig hebben om alles te kunnen aansluiten. Het apparaat is behoorlijk zwaar dankzijn de metalen behuizing en wordt vanzelf goed gekoeld omdat hij met zijn eigen pootjes wat van de grond af staat.

 

Het satelliet gedeelte werkt naar behoren, de kanalenlijst van Enigma2 ontvangers kunnen worden ingelezen (via USB), maar ook Fastscan voor recht-toe-recht-aan ontvangst van het Canaldigitaal pakket is erg gemakkelijk.

Nog even over de afstandsbediening: er zit een accu in en net zoals bij een Playstation is de afstandsbediening via een soort Bluetooth verbinding niet meer richtingsgevoelig. Dat werkt erg prettig, maar slurpt dus wel stroom vandaar dat je de ab kunt opladen via een meegeleverd micro usb kabeltje.

De bediening werkt redelijk intuïtief, het zappen door de kanalen gaat niet zo vlot als je zou willen, maar is nog acceptabel. Als je op OK drukt krijg je een schermvullend overzicht met picons van de verschillende kanalen. Wat vervelend is, is dat het geluid steeds even onderbreekt bij het kiezen van dit overzicht, en als je een kanaal gekozen hebt, moet je nog eens op OK drukken om het TV-beeld terug te krijgen. De lijst weergave die dan weer geen picons geeft maar gewoon kanaalnamen is ook niet erg handig, want ze werken dan met 2 kolommen: NPO1 links, NPO2 rechts en dan weer NPO 3 in de linkse kolom enz...

Er zijn nog wat verbeteringen nodig om het voor het dagelijkse gebruik een prettige ervaring te laten zijn.

Veel erger is het euvel van de audio sync ! Die loopt wel 500Ms voor op het beeld. En geweldig is dat je dit in het menu kunt aanpassen, maar zodra je dit gedaan hebt, werkt de Oscam app niet meer en krijg je vrijwel geen enkel kanaal meer door (scrambled !) Dat is dus een echte bug.

 

Op naar een update.

 

P.s.: Ow ja, en mijn Apple fascinatie werd ook nog stiekem even getriggerd bij deze ontvanger. De verpakking is erg mooi verzorgd, en alle kabels inclusief voedingadapter zijn spierwit van kleur.

 

 

 

aangepast door M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In China is zoveel te koop, maar of je er echt blij van wordt...verwacht op deze boxen helemaal geen updates om mogelijk Nederlandse problemen mee op te lossen.

 

Maar de SAB Android ontvanger is noglkang niet geschikt voor dagelijks gebruik. Ik heb hem van onze hoofd tv moeten afhalen, we konden ons elke avond alleen maar ergeren aan de totaal overhoop liggende kanalenlijst.

En soms kreeg je de leukste fouten, zoals te zien op deze foto van een EPG overzicht.

 

M_Z

post-31699-0-02112600-1413828687_thumb.jpg

aangepast door M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...