Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja, een mooie opgave Truus, maar er valt nog weinig eer te rapen als je zo moet hinten. En ik maar zoeken in buurland Zweden  :mad: .

waarom was dit nu zo moeilijk ? We hebben hier al sneller oplossingen gevonden voor moeilijker opdrachten. En eerlijk: deze zaak was me totaal onbekend, dus dat kan nog enigzins pleiten voor een verzachtende straf... :whistle: .

Maar goed, dit is de plaats:

http://goo.gl/maps/E4PMX

 

en dit is het verhaal van het anker dat hoog in de bergen werd teruggevonden:

The Dutch steam trawler Voorbode was a fishing vessel, until it was confiscated by the Germans during World War II and used for military transport. In April 1944, it was on its way from Oslo to Kirkenes when it faced mechanical problems, forcing it to seek repair in Bergen. Due to lack of control, the ship was allowed entrance to Bergen harbour loaded with 124,000 kg (273,000 lb) of explosives,

Hier meer:http://en.wikipedia.org/wiki/ST_Voorbode 

Oef... 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk mag jij nu weer, ik denk trouwens dat onze Belgische spelers nog nooit van deze groep gehoord hadden.

 

ik wou niet onderbreken toen deze opdracht nog lopende was, maar wees gerust Don, de" rodys" ( of welke schrijfwijze je ook mag gebruiken) was een groep die ook in Vlaanderen best wel gekend was. Maar zolang geleden, dat mijn geheugen me even in de steek liet.

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is helemaal juist Gene. 

 

Ja, er stond idd al heel wat info hè, maar als je het niet ziet, dan zie je het niet. Zo simpel is het gewoon  :)

De hint "Mountains" bijvoorbeeld moest jullie al naar Bergen sturen, de stad waar het (in Europa) 't meest regent (hint "Who'll stop the rain"). En "Hope" verwees natuurlijk naar het anker.

Ik moet je wel eerlijk zeggen, ik had niet alle info van Wiki, dus dat kon misschien wel wat verwarring scheppen. Dus toch mooi gevonden hoor. Vond het zelf ook een interessant verhaal en kende het ook niet... en ik ben reeds 2 keer in Bergen op bezoek geweest :crazy:

 

Mocht je nog wat meer willen lezen, hier staat het verhaal mooi beschreven : http://www.geschiedenisvanvlaardingen.nl/verhalen/gebeurtenissen/4435

 

En voor wie geen zin heeft om daar helemaal heen te reizen, nog een video. Hier is ook duidelijk te zien hoe ver het anker van de stad terecht is gekomen. Moet een enorme klap geweest zijn :eek:

 

 

Geef ik het stokje nu over aan jou....

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

"maar als je het niet ziet, dan zie je het niet"

Zo is dat Truus, en volgende opdracht zullen sommigen zeker graag willen zien, alhoewel ik persoonlijk vind dat het een potentieel gevaar kan betekenen voor wie er met de wagen  langs rijdt. 

Dus de vraag: wat staat hier langs de baan ? 

 

post-41082-0-29445300-1427839566_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Gene , ik had dit wel verwacht , moet uiteraard kunnen op deze "special day". :D

 

Van de tekst onder het verkeersbord is deze morgen helaas niets meer te zien.   :grin:

Voyeurisme komt bij het feedhunten frequent om de hoek kijken.

Ik wil de dag niet verpesten van jou en andere medespelers , ik heb gewoon je plaatje wat "uitgezoomd".

Ben wel benieuwd naar je volgende hints....... ;)

post-37533-0-01316400-1427879617_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"  Van de tekst onder het verkeersbord is deze morgen helaas niets meer te zien."

Eh, toch wel, als je van de andere kant kijkt dan blijft er nog wel wat van over. Maar zoals ik eerder al zei: haast je, want ik vrees dat er nog meer gaat verdwijnen...

 

post-41082-0-70667400-1427896742.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Moeilijk man...

 

Ja, kan ik inkomen , maar dat heb je jezelf aangedaan. :D

 

Ben juist terug van het wielrennen gebeuren , driedaagse van De Panne hier langs geweest. eerst nog even een boodschap en dan wil ik je wel van je opdracht verlossen.

Intussen kunnen de medespelers nog even de kranten van de laatste dagen doornemen. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de droom van Bohemian Rhapsody doorbreken.

 

Het gaat over een zekere Karen Davis uit Australië die ( al of niet moedwillig ) poseerde terwijl het wagentje van Google Street View passeerde.

 

Als je het mij vraagt mag gerust een andere Karen uit België dit ook even demonstreren. Denk richting K3. :)

 

Vele krantenberichten hieromtrent en plots wereldnieuws. Misschien een tip voor een medespeelster om ook even het nieuws te halen , je weet maar nooit. ;)

 

http://www.portpirierecorder.com.au/story/2981794/piries-street-view-streaker-comes-forward/

 

Voor de juiste coördinaten , zowel in "lengte als breedtegraad" geef ik jullie een plaatje mee van twee dagen gelegen. Dus ongecensureerd ( iedereen gewaarschuwd , kinderen naar boven en moderator mijn excuses bij voorbaat ).

post-37533-0-65498600-1427917732_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

" geef ik jullie een plaatje mee van twee dagen gelegen."

 

Tiens tiens, jij ouwe snoeper had dus al een schermafdruk gemaakt alvorens ik de opdracht plaatste.... :D .

Omdat het 1 april is zal ik je de roede besparen en je een volgende opdracht ten laste leggen.

ps: Truus nog ergens gezien ?  ;) 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...