Ga naar inhoud


13-09-2014 - Nieuw ontworpen Picons Metall look, meerdere regio's!


Martijn156

Aanbevolen berichten


Is het maken van regio 9700 ook een optie voor je?

Ik ben van mening dat als iemand mijn picons wil gebuiken in een regio die nog niet hernoemd is dat hij of zij zelf maar wat werk moet investeren om het werkend te krijgen. Er zijn genoeg handleidingen te vinden op dit forum waarin staat beschreven hoe je je eigen zenderreferenties kan koppelen aan de picons. Mede door andere forummers kunnen we nu gezamenlijk meerdere regio's aanbieden en nu dus ook voor upc.

Het is beetje werk maar dan heb je wel wat moois.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig gedaan!

Ontbrekende of verkeerde kun je met dreambox edit eenvoudig aanpassen.

 

Mis hier in 5555 Den Haag nog ; TV Noord Holland, TV Rijnmond, RTV Utrecht, TV West en Lokale Omroep!

Zitten die er wel in maar zijn die anders ingedeeld en moet ik dat dan nog doen?

aangepast door Hoeba

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Weet iemand hoe je deze fraaie picons groter te zien krijgt in de infobalk?

Nu vullen ze slecht een derde van de ruimte.

Als ze groter zijn kan ik de zender info boven de status balk ook weg laten

Mara M9 - OpenATV 6.1

Mara M9 - OpenATV 6.1

Mara M9 - OpenATV 6.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Martijn, zou jij het totale pakket van de Picons in een groter formaat willen leveren, 220 x 132?

 

Daarmee krijg je het icoon in de statusbalk namelijk veel groter te zien en kun je, als je dat mooier vindt, de zendernaam weg laten.

 

Als ik jou 100x60 iconen vergroot zijn ze te wazig.

 

Alvast bedankt voor je reactie

Mara M9 - OpenATV 6.1

Mara M9 - OpenATV 6.1

Mara M9 - OpenATV 6.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed heb begrepen, dan gebruikt Ziggo nu landelijk Regio ID5555. Betekent dit dat je de picons nu in elke regio kan gebruiken? Of moet er nog iets aangepast worden?

 

Heb het 1 en ander gelezen, maar krijg het gewoon niet werkende :(

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na mij weten heeft Ziggo zijn regio frequentie van 365 verandert naar 474 maar netwerk ID is nog steeds 1111 ik kreeg het eerst ook niet aan de gang maar als ik bij plugin onder picons de regio picons download zoals ik Ziggo regio 1111 en daarna met dreameditor de picons er op nieuw in zet doen ze het bij mij. als ik de plugin niet download krijg ik de picons ook niet aan de gang ik vermoet bij installatie bij de plugin dat er ergens een commando of link wordt geplaatst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na mij weten heeft Ziggo zijn regio frequentie van 365 verandert naar 474 maar netwerk ID is nog steeds 1111

 

Zoals ik zei: Ziggo heeft ook de NetwerkID's veranderd. Het is nu practisch landelijk 5555: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/installeren/frequenties-netwerknummers

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Martijn, zou jij het totale pakket van de Picons in een groter formaat willen leveren, 220 x 132?

 

Daarmee krijg je het icoon in de statusbalk namelijk veel groter te zien en kun je, als je dat mooier vindt, de zendernaam weg laten.

 

Als ik jou 100x60 iconen vergroot zijn ze te wazig.

 

Alvast bedankt voor je reactie

Dag Paul,

 

Daar kan ik kort en bondig over zijn. Nee dat zal ik niet gaan doen. Voor de firmwares die ik tot nu toe gebruikt hebt zijn de picons van 100 x 60 prima. Waarschijnlijk gebruik je andere firmware waardoor je grotere picons kan gebruiken. Die grotere picons heb ik wel eens elders op furums gezien met alleen het zenderlogo zonder achtergrond. Het kost mij veel te veel tijd om alles opnieuw aan te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...