Ga naar inhoud


triple LNB van canal plus ook op een 80cm schotel bruikbaar ?


Wilhelmus777

Aanbevolen berichten


Ik lees dit in de specificaties van de homecast.

Dus geen diseqc 1.1, en een uncommitted switch zal niet werken.

 

Groet, A33

 

 

 

 

DiSEC 1.0 (Multiswitch), DiSEqC 1.2/USALS
(Motorbesturing) en Unicable ondersteuning
(1kabelsysteem)
 
 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dit in de specificaties van de homecast.

Dus geen diseqc 1.1, en een uncommitted switch zal niet werken.

 

Groet, A33

 

 

 

 

DiSEC 1.0 (Multiswitch), DiSEqC 1.2/USALS

(Motorbesturing) en Unicable ondersteuning

(1kabelsysteem)

 

 

Dus toch maar de trukkendoos open ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sat4all veslaafd, Ik woon dan wel in Frankrijk maar wij 5coriie en ikzelf) moeten rondkomen van een al afgeroomde AOW, wat hier wel gaat als je een moestuin en zo hebt, maar een nieuwe paraboolinstallatie zit er nu echt niet in, ik klaag niet hoor maar probeer dat te gebruiken wat ik voorhanden heb, een Spaun van €22 in Duitsland dat is okay, maar een nieuwe schotel zoals je beschrijft (en ik zou dat best graag willen) gaat helaas niet. groetend. Wilhelmus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweedehands kun je in Nederland een hele mooie schotelinstallatie bij elkaar sprokkelen voor niet al te veel geld. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sat4all veslaafd, Ik woon dan wel in Frankrijk maar wij 5coriie en ikzelf) moeten rondkomen van een al afgeroomde AOW, wat hier wel gaat als je een moestuin en zo hebt, maar een nieuwe paraboolinstallatie zit er nu echt niet in, ik klaag niet hoor maar probeer dat te gebruiken wat ik voorhanden heb, een Spaun van €22 in Duitsland dat is okay, maar een nieuwe schotel zoals je beschrijft (en ik zou dat best graag willen) gaat helaas niet. groetend. Wilhelmus

Wilhelmus , je hebt (bijna) alles al in huis , waarom zou je het niet proberen , alleen het T-stuk ontbreekt .

2 aansluitingen daarvan aan poort 1 en 2 , de 3e aan het duoblock , op poort 3 je oude schotel met één van de lnb's die je nog hebt .

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zou het met een 22KHz-switch ook moeten kunnen. Ik heb deze afbeelding even uit mijn archief gehaald en bekijk daar het bovenste plaatje van.
Voor de bovenste 4/1 diseqc-switch kun je ook de duo-lnb met ingebouwde switch in gedachte nemen.
Voor de onderste 4/1-switch kun je ook een enkele lnb in gedachte nemen.
Dan zou het dus moeten werken.
Ik heb echter geen ervaring met 22KHz switches en kan ook niet garanderen dat dit werkt maar de tekening is ook niet door de eerste de beste gemaakt.

Zijn er diseqc-switch deskundigen onder ons die de werking van deze opstelling kunnen beamen?
 

post-60869-0-28546100-1411154185_thumb.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje:

Dit werkt alleen in America, en andere landen waar ze geen universele LNBs gebruiken. Anders is de 22kHz nodig voor het schakelen van de hoge band.

Bovendien kan het niet met alle 0/22kHz switches, omdat hier namelijk diseqc-through nodig is om de diseqc switches aan te sturen. Dat hebben niet alle switches.

Zelfs op Amerikaanse fora is hier af en toe verwarring over te lezen. Ik heb ooit nogal moeten puzzelen om te ontdekken in welke situaties dit zou kunnen werken....

 

Terug naar onze Wilhelmus. Met een beperkte beurs: lees mijn eerdere post en die van @trust. Met een duo lnb en 1extra lnb kan alles makkelijk.

Waarom neem je trouwens niet die oorspronkelijke schotel met 4 lnbs niet weer in gebruik? Dan hoef je ook geen T-splitter te kopen of verloop-kabeltje te maken.

 

Groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...