Ga naar inhoud


triple LNB van canal plus ook op een 80cm schotel bruikbaar ?


Wilhelmus777

Aanbevolen berichten


Goedemogen allen;

 

Eduard 07 : voor ons is het moeilijk om n Nederland tweede hands spullen te kopen, wat ik nu heb is meegebracht door vrienden, die ca 2 x per jaar heen en weer gaan, de huidige schotel heb ik hier in Frankrijkgekocht.

 

Sprietje :

Het laten vallen van 19.2° is geen optie vind ik.

 

A33 : kun je me een schematische voorstelling geven van wat je bedoeld, inderdaad wil ik gebruik maken van wat ik heb, de huidige schotel met zijn Lnb Smart Duo single Gold 0.1dB TMS 43 samen met de SEDEA schotel (84x78, zie foto op pagina 1) geveneen prima beeld voor de twee astra's (23.5 en 19.2) en eigenlijk wil ik dat het liefst zo houden , het kostte al heel veel moeite om alles goed af te regelen, ik ben geen pro. Ik voeg ook nog een foto bij van de Best Results schotel (75 x 65 cm) die in feite een Visiosat bisattelite is (voor astra 19.2° en ht bird 13°) en waaar een support B5 voor Bisat antenna  opgezet is voor 13°,/19.2°/23.5°/28.2°). Deze schotel heb ik nooit ten volle kunnen gebruiken omdat ik de boel niet afgereged kreeg op al die sattelieten! Hij heeft ook nooit een erg goed beeld gegeven, en is uit de tijd dat digitaal en HD nog niet aktueel waren. Ik weet niet of dat invoed heeft op het eindresultaat. Dus je oplossing van een T stuk lijkt me heel interessant, alleen ik weet niet waar....maar alvast bedankt voor de hulp (geldt ook voor alle anderen !!!)

 

groet

Wilhelmus

 

post-73166-0-71330300-1411203721_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het eerst proberen met een lnb in de originele houder van die Visiosat schotel en deze rechtstreeks aan de ontvanger om te zien of je daarmee wel voldoende signaal hebt op 28.5

In de link van a33 naar mijn knutsel oplossing staat een schets hoe je zelfs 2 lnb's (Hotbird ?) kunt samenvoegen met een duo lnb of monoblock .

I.p.v. een splitter kun je ook een F T-stuk gebruiken deze moet je in een Bricolage kunnen vinden evenals de extra F connectors .

Let wel als je een splitter neemt dat die voor sat moet zijn en dat er voor beide poorten DC TROUGH op moet staan .

Anders een splitter voor TV en ombouwen zoals in mijn knutseloplossing beschreven staat als je daar de mogelijkheden voor hebt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote name="Wilhelmus777" post="2261392" timestamp="

 

A33 : kun je me een schematische voorstelling geven van wat je bedoeld

 

Een schemaatje staat bij de eerste post van de eerdere link die ik gaf van @trust uit 2003/4. Beter kan ik het niet tekenen.

 

Je kunt eerst onderzoeken zonder t-stuk of jouw switch bij jou gaat werken. Sluit je monoblok eerst eens aan op ingang 1 van de switch, en de ontvanger op de uitgang van de switch. Nu moet je beeld hebben op 19 oost, ook als je heen en zapt tussen 19 en 23.

Wissel nu: sluit je monoblock nu aan op ingang 2. Nu moet je beeld hebben op 23 oost. Het kan zijn dat je even heen en weer moet zappen tussen 2 zenders op 23 oost, om de cascade van switches goed aan te sturen.

NB kabels alleen verwisselen met spanning UIT!

 

Voor het uitrichten van je andere schotel kun je hier ook genoeg hulp en tips krijgen.

 

Dat de schotel oud is maakt niks uit!

 

Groet, A33.

 

Edit: O ik zie dat anderen ook alweer gereageerd hebben....

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een F T-stuk bedoeld trust de laatste afbeelding. Het is wel zo, dat je op deze manier een misaanpassing hebt voor de impedantie wat de beeldkwaliteit negatief kan beïnvloeden.
Mooier is een splitter, zie de overige afbeeldingen.
 

post-60869-0-75179800-1411206760.jpg

post-60869-0-07661900-1411206783.jpg

post-60869-0-57204100-1411206799.png

post-60869-0-10452400-1411206857.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Ik denk juist aan nog een oplossing die ook te maken heeft met "gebruik maken wat je hebt":

 

Ik heb ook nog de "Homecast 3000 CI CanalDigitaal" of zoals de handleiding zegt de  Digitale Sateliet Ontvanger Homecast S3002CICD.

Als ik de extra schotel nu aansluit op deze receiver en deze receiver aansluit op mijn TV dan is dat weliwaar niet met een HDMI aansluiting dfus geen echte HD , maar de receiver kan alle FTA stations aan de TV doorgeven via de SCART. 

 

Ik heb een LG TV 37LH 4000

 

Is dit ook een optie om Engeland te ontvangen ?

grotend

Wilhelmus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk juist aan nog een oplossing die ook te maken heeft met "gebruik maken wat je hebt":

 

en zo dus weer EEN kabel naar mijn decoder krijg ?

 

Heb je dan toch twéé kabels naar je decoder liggen?

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een F T-stuk bedoeld trust de laatste afbeelding. Het is wel zo, dat je op deze manier een misaanpassing hebt voor de impedantie wat de beeldkwaliteit negatief kan beïnvloeden.

Mooier is een splitter, zie de overige afbeeldingen.

 

@Sprietje:

Is dat ooit uitgetest?

 

Een T-stuk is te vergelijken met een koppelstukje om twee kabels te verbinden, maar dan tussen drie kabels in plaats van tussen twee kabels.

Zo'n koppelstukje voor twee kabels geeft ietsje (contact-)verlies bij de aansluitingen, maar niet heel veel.

 

Met een DC through splitter heb je méér signaalverlies dan met een koppelstukje, lijkt mij, omdat er extra passieve componenten (weerstand/spoeltje/condensator/diode etc) inzitten, en er zodoende méér verlies optreedt dan het contactverlies van de aansluitingen.

 

Bij gebruik van zo'n F-connector-T-stuk in de oplossing van @trust verbind je twee ingangen van een 4/1 switch met elkaar. Bij die ingangen zitten ook wat passieve componenten, die je dan dus "dubbel" aan je kabel aansluit (voor een schema van een 4/1 switch: zie afbeelding). Niet echt de bedoeling van zo'n switch natuurlijk, maar of het echt kwaad doet?

En overigens, dit gebeurt natuurlijk ook als je meerdere switches achter elkaar aansluit, zoals met een uncommitted en committed switch in deseqc 1.1. Bij iedere switch sluit je extra passieve componenten aan, en treedt daardoor wat extra signaalverlies op.

 

 

Is zo'n F-connector T-stuk dan werkelijk slechter voor je signaalkwaliteit, dan een DC-through splitter?

Nou weet ik weinig over het effect van impedantie en van impedantieverschillen op signaalkwaliteit, dus dan zou ik graag eens willen snappen waarom dat is. Want met mijn boerenverstand zou ik zeggen: zo'n T-splitter levert minder signaalverlies....

 

 

groet, A33

post-40446-0-04948300-1411243482_thumb.png

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik dacht dat iedereen toch wel wist dat het belangrijk is, dat een correcte impedantie belangrijk is bij hoogfrequent signaaloverdracht. Bij satelliet en TV installaties is dat 75 ohm. Fabrikanten van coaxkabels doen er alles aan om er voor te zorgen dat de impedantie van hun coaxkabel 75 ohm is. Ook fabrikanten van componenten die in en bij coaxkabels gebruikt worden, houden zich aan die impedantie, bullshit fabrikanten nagelaten. Bij misaanpassingen kun je staande golven krijgen en kunnen bepaalde frequenties gewoon helemaal dood vallen.
Jij wilt dus twee coaxkabels van 75 ohm parallel zetten, dus 37,5 ohm, en dat aansluiten op een 75 ohm coaxkabel. De effecten die dan optreden zijn onvoorspelbaar.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@A33:

 

De uitgangssituatie is zoals op de foto op pagina 1: een double lnb op een 80 m schotel met één draadje naar de tuner.

 

Naar aanleiding van alle informatie op dit forum heb ik al besloten om een oude schotel te herplaatsen voor de engelse zenders.

 

Van deze schotel komt ook wer een "draadje" naar de tuner, helaas de tuner heeft maar ééén ingang dus hoe kan ik nu deze twee "draadjes" samenvoegen zodat mijn tuner weer automatisch ziet als ik een kanaal intoets om welke schote (lnb) het gaat...

 

als tussenoplossing kan ik inderdaad mijn oude tuner (die niet geschikt is voor Hd... geen HDMI ingang) gebruiken en moet dan inderdaad zelf switchen van invoer op mijn tv via de afstand bediening.

 

Het mooiste echter zou zijn als ik beide "draadjes" via wat dan ook zo zou kunnen samenvoegen dat mijn huidige nieuwe tuner zelf de sateliet bepaalt.

 

groetend

Wilhelmus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van deze schotel komt ook wer een "draadje" naar de tuner, helaas de tuner heeft maar ééén ingang dus hoe kan ik nu deze twee "draadjes" samenvoegen zodat mijn tuner weer automatisch ziet als ik een kanaal intoets om welke schote (lnb) het gaat...

Het mooiste echter zou zijn als ik beide "draadjes" via wat dan ook zo zou kunnen samenvoegen dat mijn huidige nieuwe tuner zelf de sateliet bepaalt.

 

Nou daarvoor heb je dus nu veel oplossingen aangedragen gekregen, inclusief mogelijkheden om het zoveel mogelijk met je bestaande materiaal te fixen.

 

groet, A33

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...