Ga naar inhoud


Nieuwe achtste RTL-zender in Nederland


Sprietje

Aanbevolen berichten

RTL-Z biedt genoeg (zakelijk) nieuws uit eerste hand. Misschien is een zakelijke nieuwszender nog wel meer thuis bij RTL dan bij een po.

 

Wat jij over Amerikaans nieuws zegt, klopt redelijk. Heb hier nog een boek liggen: "News from Nowhere." Precies jouw verhaal. Men produceert zijn eigen nieuwsfeiten.

Ik ben geen kijker van RTL Boulevard (Jij dus toch wel, kennelijk! :P ) maar ik denk wel dat de vergelijking hier appels met peren is.

 

RTL Nederland doet het nog niet zo gek als ik naar bepaalde landen om ons heen kijk. Waarschijnlijk omdat Nederlanders best wel een kritisch volk zijn. 

Maar commercieel is natuurlijk wel commercieel. Ik kijk best wel selectief, maar ik sluit commerciële zenders niet uit. Ik zou ook niet terug willen naar de tijd dat commercieel in Nederland wettelijk niet mocht. Dat was een gouden p.o. monopolietijd voor bepaalde politieke partijen, en die situatie was bepaald niet gezond.

 

Kiezen om niet naar iets te kijken (wat wel wordt geboden), is een voorrecht, en hoort bij een volwassen volk.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het rtl nieuws zit naar mijn mening beter in mekaar dan het journaal.

Maar wie zegt dat er teleshit gaat worden uitgezonden overdag?

Misschien wordt het wel columbo en meer van dat soort series of oudere films.

Zelf mag ik graag even naar rtlz kijken.

Dit dan 24/7is naar mijn mening een welkome toevoeging.

Wat rtl7 overdag gaat uitzenden,ach,we zien het wel.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NPO laat vernieuwing versloffen en RTL springt in het gat. Vanaf dag 0 is het RTL nieuws beter dan die van de NOS en vanaf dag 0 begonnen de uitzendingen van RTL nieuws live om 07:00 uur als de NOS verslaggevers nog op 1 oor lagen. Pas veel later  is ook de NOS 's-morgens met live nieuws gestart omdat men ver achterop raakte.

 

Vermoedelijk zal de NPO zich over een paar jaar 'al' realiseren dat ze ook hier weer kijkcijfers en kansen hebben laten liggen en komen ze alsnog met een 24 uur zender live televisie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dat maar waar, je betaald gewoon voor die zooi of je nu kijkt of niet kijkt.

Mocht het ooit zover komen dat we per zender gaan betalen hou je misschien nog één of hooguit twee RTL zenders over.

Zou denk ik geen gek idee zijn om per zender te kunnen beslissen of je daar voor zou willen betalen, denk dat ze dan bij oa. RTL wel peentjes zullen gaan zweten.....

 

Ik ben voor zelf je eigen pakket samen te kunnen stellen.

Groetjes...............

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die discussie is al zo vaak gevoerd.

Maar dan zal het gaan net als in de winkel: per stuk (veel) duurder dan per bos of pack, en per saldo ben je duur uit. 

De basiskosten (infrastructuur) moeten er sowieso uit. Net als bij vastrecht voor water en stroom.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zullen we maar weer on topic proberen te geraken???

Als je bekijkt hoeveel RTL zenders er op den Duitssche TV is dan hebben we nog een inhaal behoefte.

Andersom, is natuurlijk de producten aan de man brengen een kunst, dus actieve reclame zenders zijn erg belangrijk voor de welvaart.

De welvaart van die firma's die zonder reclame haar producten niet verkocht zouden krijgen.

 

RTLZ is dus de Z oveelste informatieve bron die je niet mag missen.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwalitatief maakt TV4 uit Zweden nog wel wat goeds.

 

 

Channel 5+24 zendt programma's zonder logo, zonder reclame in het programma en zonder die vervelende omroeper die zegt wat er in de volgende aflevering is te zien of andere programma te zien is.

Het bestaat dus echt nog.

Deze zender is een onderdeel van Channel 5. Recentelijk voor de tweede keer doorverkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je het nieuws volgen?

 

Kijk naar de ARD en het ZDF. Die hebben actueel nieuws. Ook diep in de nacht. Door de week al om half zes in het programma Morgenmagazin (ARD en ZDF). Geen herhalingen met items of zo van de dag er voor. Nee echt actueel met twee moderatoren, een weerman en een sportman of sportvrouw.

Kwaliteit al vroeg in de ochtend, of zoals je wilt, laat in de nacht.

 

Voor het nieuws buiten Nederland kijk ik steeds minder naar de journaaluitzendingen bestemd voor Nederland. Ik heb steeds meer het gevoel dat het Google-journalisten zijn die een verhaal ophouden voor de camera die ze op Google hebben gevonden. Daar heb ik dus geen behoefte aan. Moeten journalisten die de geur en alles en nog wat van het land weten zoals Peter d'Hamecourt nog een voorbeeld van was.

 

Snel teletekst of er iets is gebeurd. Dan is het genoeg. Dan naar Das Erste, ZDF en WDR Aktuelle Stunde.

Daarnaast in Nederland nog naar een drie aantal regionale omroepen, aan het einde van de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je ook kijken naar TageschauHD.


En dat de Nederlandse journaals Google-journaals zijn, is natuurlijk onzin. Dan kijk je niet goed. Genoeg journalisten ter plekke.


Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kun je ook kijken naar TageschauHD.

En dat de Nederlandse journaals Google-journaals zijn, is natuurlijk onzin. Dan kijk je niet goed. Genoeg journalisten ter plekke.

 

Wat een geklets zeg van jou.

 

Maar ja jij hebt nog voldoende oude rotzooi op de plank liggen dat nog op moet....

aangepast door Amager95
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat wil nog niet altijd zeggen dat commercielen niks kunnen toevoegen.

Commerciële nieuwszenders vind je in veel landen, en hoeven niet onder te doen voor een po nieuwszender.

Per slot zijn kranten en opiniebladen ook altijd commercieel geweest.

 

 

Kranten en opiniebladen waren heel vaak verzetsbladen...

 

Pas later zijn het onderwerp geworden van allerlei bedrijven als Mecom en werden daar uitgezogen tot op het bod.

 

Het ooit eens zo grote Wegener in Apeldoorn is nu op sterven na dood.

 

 

 

 

engage zou Jean Luc Picard nu zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achtste? RTL4,5 en 7 zijn er 3, waar mis ik die andere 4 zodat RTL Z de achtste RTL-zender in Nederland wordt?

RTL Crime, RTL Lounge, RTL Telekids en RTL 8.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...