Ga naar inhoud


Nieuwe achtste RTL-zender in Nederland


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik heb de indruk at de verschillende Nederlandse RTL zenders elk hun eigen doelgroep bedienen.

Voor elk wat wils, en sinds de allereerste toestellen is er een ding niet veranderd, ze hebben nog allemaal een "uit" knop.

(Indien die ontbreekt kan je ook de neststekker uit het stopcontact trekken.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de indruk at de verschillende Nederlandse RTL zenders elk hun eigen doelgroep bedienen.

Voor elk wat wils, en sinds de allereerste toestellen is er een ding niet veranderd, ze hebben nog allemaal een "uit" knop.

(Indien die ontbreekt kan je ook de neststekker uit het stopcontact trekken.)

Daar heb je natuurlijk gelijk in, met dien verstande dat "elk" niet bestaat, dat soort opmerkingen vervuilen de discussie. Ik kijk er jouw niet op aan, maar het is een argument dat enkel gebruikt wordt om het "gezellig" te houden. En ja, het toestel kan gelukkig nog uit gezet worden, maar dat draagt niets bij aan de discussie over de wenselijkheid van nog zo een RTL-zender, hooguit aan de kijkcijfers. Ter vergelijking, wat denk je dat de invloed is van een vegetariër op de bio-industrie? Het niet eten van vlees, verbetert de leefomstandigheden van dieren niet echt toch? Daar zijn andere maatregelen voor nodig.  Zo is het ook met het uitzetten van je toestel. 

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ik heb een beter voorstel, van mij mogen er bij RTL 4 weg!!     

 

 

 

Daar heb je natuurlijk gelijk in, met dien verstande dat "elk" niet bestaat, dat soort opmerkingen vervuilen de discussie. Ik kijk er jouw niet op aan, maar het is een argument dat enkel gebruikt wordt om het "gezellig" te houden. En ja, het toestel kan gelukkig nog uit gezet worden, maar dat draagt niets bij aan de discussie over de wenselijkheid van nog zo een RTL-zender, hooguit aan de kijkcijfers. Ter vergelijking, wat denk je dat de invloed is van een vegetariër op de bio-industrie? Het niet eten van vlees, verbetert de leefomstandigheden van dieren niet echt toch? Daar zijn andere maatregelen voor nodig.  Zo is het ook met het uitzetten van je toestel. 

Dus jouw oplossing is: het ontnemen van een andermans keuze?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jouw oplossing is: het ontnemen van een andermans keuze?

Nooit geleerd tussen de regels door te lezen? Ik ontneem niemand een keuze, ben hooguit bezorgd over het onbenul van die keuze's. We hebben inmiddels zo'n 7 commerciëlen tegenover 3 NPO zenders. Nog eens, ik selecteer op kwaliteit, ook als het om vermaak gaat en dat geldt ook voor de NPO. Eerder in de discussie suggereer je, de commerciële zenders een verrijking te vinden, met een aanvulling van 2 zenders kan ik daar nog in komen, maar in de huidige situatie vind ik die verrijking eigenlijk een verarming. Als ik tenslotte jouw opmerking over het ontnemen van een keuze parafraseer, die keuze waar jij het over hebt bestaat niet eens, het is bij alle aanbieders; u kunt kijken naar wat wij doorgeven want wij bepalen het pakket, inclusief alle bagger! Het zijn de aanbieders die keuze's ontnemen.  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn de aanbieders die keuze's ontnemen.  

Dat is jouw analyse, en een waardeoordeel. Die mag je privé hebben, maar je kunt niet namens anderen spreken. 

Uiteindelijk laat de kijker/abonnee wel degelijk merken waar hij prijs op stelt.

Aanbieders kunnen aanbieden wat ze willen, tegen de gunst/afkeer van de kijker/consument kunnen zij niet op.

Dat is juist de bron van hun bestaan.    

Er flopt genoeg. Zelfs hele zenders. Als er maar genoeg zijn die jouw standpunt(en) delen, is het gedaan met een programma of een zender.  

Het kompas is de kijkdichtheidsmeting.  

 

Werkt het bij politieke partijen anders, trouwens?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek al vanaf het begin namens mezelf, en concludeer dat de kijker/abonnee in het onderhavige geval prijs stelt op veel waar ik van gruwel, en daar moet dan nog meer van komen? Dat laatste valt natuurlijk nog te bezien, maar als het maar een beetje lijkt op wat er al is, pffffff...

 

Waar kan ik naar kijken als ik enkel gebruik maak van de aardse dekking? De NPO, tel uit je winst. Als ik meer wil ben ik verplicht om een pakket te nemen. Daar zit natuurlijk wel wat interessants bij, maar ook te veel bagger naar mijn smaak. Mijn ideaal is, zelf een pakket samenstellen, en lekker wat laten floppen. 

 

Met jouw laatste opmerking ben ik het helemaal eens, maar ik dacht dat je na mijn reacties al wel had begrepen dat ik een hééééél ander kompas gebruik.

 

 

Of het bij politieke partijen anders werkt is niet interresant, of het goed, of niet goed werkt, daar gaat het toch om?
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zullen de mensen dan, sommigen tenminste dan, blij zijn  met een vierde zender van SBS Broadcasting.

Nog meer van hetzelfde.

 

En echt ik kijk best graag naar dames in allerlei lingerie. Maar dat doe ik dan wel op Fashion TV of Fashion One.

Daar is niet niets mee.

 

Maar ja, Home Shopping en Tele Shopping? Is dat nu het ulitieme gevoel van vrijheid?

 

 

Een bron van dit feit:

http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/sbs-wil-nog-steeds-een-vierde-zender/111198/

 

 

En als RTL zo graag wilt uitzenden in Nederland, laat ze dan eens een Nederlandse onderneming worden en houden aan de Nederlandse wetgeving zoals met de hoeveelheid uitzenden van reclame. Maar dan is RTL weer opeens zo graag Luxemburgs.

Het is lang geleden dat Luxemburg een onderdeel was van Nederland. Beter gezegd tot en met aan het einde van dat Koning Willem III aan de macht was.

Aan de Duitse RTL'en worden wel allerlei eisen gesteld om te kunnen uitzenden via de ether is verscheidene deelstaten en delen ervan. De Duitse RTL houdt zich daar wel aan die eisen.

aangepast door Amager95
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met respect Emekli: je kunt niet op een enkel programma (uit het grijze verleden) de generieke conclusie baseren of er kritisch of kritiekloos tv wordt gekeken. Ik kan met evenveel kracht het tegenargument verdedigen dat er genoeg tv in Nederland geflopt is. Zelfs hele zenders (o.a. Talpa). 

 

Regelmatig wordt een NPO programma of een programmamaker door RTL overgenomen. Niet alleen van de TROS?AVRO, ook van de VARA/KRO. Ben benieuwd wat er met Lingo gaat gebeuren.

 

Evenmin vind ik het aanbevelenswaard om alleen maar NPO/Een Vandaag te kijken. RTL(4) heeft een volwassen nieuwsredactie die regelmatig politieke zaken aan de orde stelt die de NPO laat lopen. 

 

Oftewel: zoek het evenwicht. Ook commerciële omroep speelt een rol in de Nederlandse samenleving. Gelukkig is die niet (meer) verboden.

Ja en dat is te danken aan het beleid van de heer H. Zijlstra. Die alles aan het slopen is. Zie dit filmpje van uit Zomergasten 2013.

 

http://www.youtube.com/watch?v=p5mbOJ83Wr4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je impliceert hiermee dat de NPO per definitie "links" is of moet zijn? Of vooral eenzijdige (SP) standpunten verkondigt?

Lijkt me niet wenselijk voor een Nationale PO. Dat was nou net de Gooise situatie van voor de commerciële omroep in Nederland, en die was niet gezond.

 

Maar we drijven af. Het draait hier om RTL-Z. En een actuele 24-uurse actuele nieuwszender heeft de PO niet.  Alleen versnipperde journalistiek. 

 

 

Waar heb ik geschreven dat de NPO links moet zijn?

De NPO is er voor iedereen en er zijn nu eenmaal linkse en rechtse omroepen.

En de NOS, moet zo neutraal mogelijk blijven en uit diverse onderzoeken blijkt dat dat ook zo is.

 

En de SP eenzijdig?, ze leveren wel het beste gemeenteraadslid en in steden waar zij mee doen in de gemeenteraad, is alles veel meer socialer en wordt er niet alleen naar de centen gekeken, maar ook naar hoe redden we o.a. de thuiszorg.

 

Ga nu niet roepen daar heb je hem weer met zijn politiek, jij zelf bent er over begonnen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben inmiddels zo'n 7 commerciëlen tegenover 3 NPO zenders.

Acht commerciëlen, als je FOX meerekent welke m.i. ook in het rijtje thuis hoort (en eigenlijk FTA (DVB-T)/FTV (satelliet) zouden moeten zijn).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wide er verder mee zeggen dat de gemiddelde kijker alleen naar amusement kijkt en dan weet je niet wat (rechts) politiek Den Haag

met jouw centen doet.

Waar jaren sinds de oorlog aan gewerkt is, is een land met goed en sociaal zorgstelsel en dit wordt voornamelijk door rechts, totaal afgebroken.

 

 

Ga nu niet roepen daar heb je hem weer met zijn politiek, jij zelf bent er over begonnen.

.

Ik denk dat je je eigen eerdere posting hierboven nu even over het hoofd ziet.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Komst nieuw RTL Z-kanaal uitgesteld tot najaar 2015

Waar het SBS in korte tijd is gelukt een nieuwe zender inclusief volledige distributie op poten te zetten, krijgt RTL Nederland dit niet voor elkaar. RTL Z komt volgend najaar.

Het lukt RTL niet om de nieuwe digitale 24-uurszender van RTL Z zoals aangekondigd in het eerste kwartaal van 2015 te lanceren. Deze zender zou dan de eerste commerciële 24-uurs nieuwszender worden, evenwel niet met 24 uur per dag live nieuws. De NPO heeft al langer een nieuwskanaal onder de noemer NPO Nieuws, maar ook dat is geen 24-uurs nieuwszender. RTL Z als zelfstandige zender is voorlopig uitgesteld tot september 2015.

Technische redenen oorzaak

RTL Nieuws en RTL Z namen niet zo lang geleden gloednieuwe studio's in gebruik. De Volkskrant meldt dat het juist om technische redenen niet haalbaar is de nieuwe zender komend voorjaar al te lanceren. Daarnaast worden nog gesprekken gevoerd met de distributeurs. RTL stelt meer tijd nodig te hebben voor het afbouwen van de nieuwe, technisch zeer hoogstaande studio. Daarnaast wil RTL alles uitgebreid testen. Met de komst van het nieuwe kanaal, dat overdag net als het huidige RTL Z wordt ingevuld en buiten die uren breaking news en achtergronden gaat brengen, wil RTL Z ook het gehele digitale platform en Apps vernieuwen en verbeteren.

Bron Totaal TV
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...