Ga naar inhoud


UHD TV kopen Wie heeft al ervaringen ?


mereltje

Aanbevolen berichten

Gaat daar ook 3D op, op een UHD tv, of is het echt zoals ze beweren, dat 3D nooit echt zal doorbreken en in het UHD tijdperk weer zal verdwijnen? Of is het nog wachten op 3D UHD tv's?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

De AX 900 serie ondersteunt 3D.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een Samsung 65 UHD 8500, prima geschikt om 4K mee te kijken, deze UHD TV`s van Samsung zijn nu ook al in staat om de diverse testkanalen op de Hotbird en de Astra sateliet goed en mooi scherp, zoals UHD bedoelt is weer te geven. Ten tijden van de bekende FIFA Duitse Electronia beurs in Berlijn begin deze maand waren er een 6 tal demo kanalen op mijn Samsung te zien.

Ook het 4K streamen van zowel Netflix, 2 UHD series op moment van schrijven, Breaking Bad en House of Card, en enkele 4K clips werkt prima.

Ook de You Tube 4K films doen het prima op de Samsung.

 

Nog geen Philips nemen als je 4K wilt gaan genieten, want geen enkele tv, zelfs de 2014 kunnen geen UHD streamen of op enig andere wijze weergeven, komt in voorjaar 2015 een speciale aparte set top box voor uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

In het blad van HWI zijn een paar modellen getest. De Samsung was de beste. Wel 3600 euries. Het nut lijkt beperkt. Kijkafstand maximaal 2 maal de diagonaal.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb gisteren mijn eerste UHD scherm gehaald, een Samsung monitor, de UD590.

Mijn laptop heeft een HDMI UHD uitgang en ik kan daarmee UHD content weergeven.

Verder kan ik dit toestel als UHD monitor gebruiken voor mijn UHD video camera, de Sony FDR-AX1 tijdens het viewen van opgenomen materiaal en de UHD video montage.

Uiteraard is een 28" monitor bedoeld voor een korte kijkafstand, maar het UHD content ziet er magnifiek uit.

Er is een groot verschil in scherpte tussen HD en UHD, net zoals de stap tussen SD en HD.

 

Ik gebruik deze monitor als UHD computer monitor.

 

Het huiskamer toestel is op dit moment nog de 65" Plasma, ik zit te wachten op het beschikbaar komen van de 85" Panasonic XW944, welke een dezer dagen uit de fabriek gaat rollen.

Dat toestel is voorzien van een DVB-SX tuner en kan dan meteen satelliet UHD ontvangen en opnemen met een dubbele SX tuner.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren mjn LG 55UB850V  ontvangen. nog geen UHD content kunnen bekijken. HD beeld en het geluid via de TV speakers zijn goed.

Vanmiddag even de ingebouwde DVB-S tuner instellen op 13E.

Gisteren de ingebouwde SAT tuner afgesteld op o.a. 13E. Op transponder121 vind je daar de UHD test.

Krijg echter alleen maar geluid. Geen video.

Heeft iemand deze zender wel zichtbaar?

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat zal geen plasma zijn denk ik.

ik meende dat plasma ongeschikt is voor uhd.

 

hmmmm...hopelijk zijn de lcd led tv's inmiddels wat beter geworden dan een paar jaar terug.

Er zijn bij mijn weten nog geen plasma schermen in UHD, omdat de pixelafstand te klein is.

Plasma wordt op dit moment uitgefaseerd, die huidige UHD toestellen zijn allemaal led en een enkele oled.

De kwaliteit van de led schermen, al dan niet met beeldinhoud afhankelijke achtergrond verlichting is wel beter geworden als een paar jaar geleden.

 

Die Samsung monitor heeft nog typische led problemen, de inkijkhoek voor normale weergave is beperkt, maar het UHD effect, de ongelofelijke scherpte en gedetailleerdheid van het beeld zijn de moeite waard. Als 28" computer beeldscherm zeker aan te bevelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb onlangs ergens 3 TV's mogen vergelijken met hetzelfde bronmateriaal en ik vond de Sony KD-55X9005B met afstand de winnaar, maar die kost een kleine 3000 euro.

 

De Samsung UE55HU7500L vind ik minder mooi qua beeld, maar wel beter/uitgebreider qua smartTV functionaliteit. (2600 euro)

 

De Panasonic TX-55AX900 zag er ook goed uit, maar niet beter dan de Sony en wel 1000 euro duurder. Er komt na de Panasonic TX-P55VT30 sowieso nooit meer een product van Panasonic in huis. Goed beeld maar de software sucked en veel te duur.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs ergens 3 TV's mogen vergelijken met hetzelfde bronmateriaal en ik vond de Sony KD-55X9005B met afstand de winnaar, maar die kost een kleine 3000 euro.

 

De Samsung UE55HU7500L vind ik minder mooi qua beeld, maar wel beter/uitgebreider qua smartTV functionaliteit. (2600 euro)

 

De Panasonic TX-55AX900 zag er ook goed uit, maar niet beter dan de Sony en wel 1000 euro duurder. Er komt na de Panasonic TX-P55VT30 sowieso nooit meer een product van Panasonic in huis. Goed beeld maar de software sucked en veel te duur.

De LG 55UB850V Kostte mij €1309,-.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je LG zou moeten vergelijken met eerder genoemde modellen, kom je eerder op de LG 55UC970V die advies ook op een kleine 3000 euro komt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...