Ga naar inhoud


UHD TV kopen Wie heeft al ervaringen ?


mereltje

Aanbevolen berichten

Gisteren de ingebouwde SAT tuner afgesteld op o.a. 13E. Op transponder121 vind je daar de UHD test.

Krijg echter alleen maar geluid. Geen video.

Heeft iemand deze zender wel zichtbaar?

Dan moet in je toestel wel een HEVC decoder zitten.

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

De testuitzending is nog in DVB-S2, toekomstige reguliere uitzendingen zullen in SX worden uitgezonden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heb onlangs een Samsung UE65HU7500 aangeschaft. Na een week begon ik de bedoeling van de menu's een beetje te snappen. Je moet toch technisch flink onderlegd zijn om de logica te snappen.

 

Ben nu van de DM8000 twintuner overgegaan naar de twintuner van de tv. Ik heb geen softcam in de tv dus maar weer een c+ cam aangeschaft.

Beide kabels van de satelliet er op gepeuterd (jazeker, 65 inch en alle aansluitingen in een rijtje  met 5 mm tussen elke aansluiting), maar ik kan nog steeds niet opnemen en kijken tegelijk. Er is op de achterkant een 250GB schijf aangesloten waarop kan worden opgenomen en dat werkt goed. Satelliet instellingen te over, maar als je zoekt naar instellingen voor de twintuner dan kun je alleen aangeven of je 1 of 2 tuners wilt gebruiken. Er wordt niet op gecheckt en werkt volgens mij ook niet.

 

Qua beeld is de tv subliem. Opschalen gaat geweldig. Maar als je een jaren 90 opname ziet schakel je gauw over.

 

UHD is prachtig, maar de content is bijna nergens anders te vinden dan op Netflix en dat is al bar weinig. HD geeft in de meeste gevallen een alleszins aanvaardbaar beeld.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Opnemen en kijken tegelijk, doe je dat met fta zenders?

Wanneer je slechts 1 ci module hebt kan je of een gecodeerd kanaal kijken of een gecodeerd kanaal gedecodeerd opnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal toch wel niet? Mijn Ziggo kassie kan met 1 kaart een kanaal opnemen en een kanaal bekijken. Of twee kanalen opnemen. Gecodeerd uiteraard.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er nog meer transponders die 4k uitzenden op welke sat ? had er eentje op de hotbird.13E

Op Flysat (http://www.flysat.com/satlist-uhd.php) en King of sat (http://nl.kingofsat.net/ultrahd.php) aparte overzichten van UltraHD uitzendingen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal toch wel niet? Mijn Ziggo kassie kan met 1 kaart een kanaal opnemen en een kanaal bekijken. Of twee kanalen opnemen. Gecodeerd uiteraard.

Dat "kassie" zal dan waarschijnlijk geen CI-module/CAM hebben maar een embedded Irdeto decoder.

Laat me raden: Een Humax (behalve het type FOX)?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnemen en kijken tegelijk, doe je dat met fta zenders?

Wanneer je slechts 1 ci module hebt kan je of een gecodeerd kanaal kijken of een gecodeerd kanaal gedecodeerd opnemen.

Het kan ook dat de opname gecodeerd wordt opgeslagen en pas gedecodeerd wordt als-ie afgespeeld wordt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap niet dat mensen maar blijven kopen , er wordt notebene nog niet eens volwaardig in HD uitgezonden of de tv van nog geen paar jaar oud moet weer weg ivm de Ultra HD gekte !

Dacht dat er crisis is maar merk er weinig van , ik bedoel men schud zomaar ff gemiddeld 2500 eurie uit de zak ( ff omrekenen naar guldens).

Betaaldje je vroeger ook al zo'n belachelijk bedrag voor nutteloze zooi wat nog in de kinderschoenen staat ?

Laat je niet opnaaien door verkopers met promo blueray dvd's in die winkels , want echte content waar is het ?

SBS en RTL enz. tuurlijk die vernieuwen om de haverklap hun uitzend straten wel toch of toch niet .

Wees slim houd je normale lcd/plasma/led of ouderwetse tv totdat er echt in 8k ultra hd uitgezonden gaat worden door providers /zenders .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ieder mag zelf kiezen, maar ik heb vanmiddag weer 3 uur plezier gehad van mijn 4k scherm, welke ik gebruik als computermonitor.

Ik was ook al HD kijker, toen alleen Euro1080 nog uitzond.

 

UHD is net zo een grote stap in beleving als indertijd HD, het is gewoon super genieten.

Op het verlanglijstje staat nu de upgrade van 65" HD(plasma) naar 85" UHD, het enige probleem is dat er pas een toestel op de markt is met een DVB-S2X tuner, en dat er alleen LCD schermen zijn, die weliswaar plasma benaderen, maar het net nog niet zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...