Ga naar inhoud


Non stop achtergrondmuziek via satelliet


Pluizebol

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nog wat in de extensies zitten snuffelen op de feed, en SHOUTcast gevonden.

 

Die werkt (hier althans) heel goed, ik ben nu volop aan het uitproberen wat er zo allemaal opzit.

 

Straks ook effe NETcast installeren, die heb ik ook gezien op de feed.

 

Toch jammer dat ik slechts zo'n oude versie (8.3) van WebradioFS kon vinden.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken NetCast niet. Is misschien ook wel goed.

Kan het zijn dat je receiver niet op de laatste sofwarestand is. Eventueel draait dan ook WebRadioFS niet met een oudere versie.

je kunt dan pas de laatste versie van WebRadioFS gebruiken als de ontvanger op de laatste stand der dingen is.

Ik denk dat hier het probleem te zoeken is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken NetCast niet. Is misschien ook wel goed.

Kan het zijn dat je receiver niet op de laatste sofwarestand is. Eventueel draait dan ook WebRadioFS niet met een oudere versie.

je kunt dan pas de laatste versie van WebRadioFS gebruiken als de ontvanger op de laatste stand der dingen is.

Ik denk dat hier het probleem te zoeken is.

Ik weet begot niet hoe de softwarestand van mijn bakje is.

Het is een XTrend ET-8000 en heel recent aangekocht (maandje geleden). Hij werd geleverd met de toen laatste versie van OpenPli 4.

Ik zal eens proberen uit te vogelen hoe up-to-date of outdated hij is. Maar ik heb toch wat schrik om updates te beginnen doen want als het misloopt of ik geraak vanalles kwijt weet ik effe niet wat ik moet doen.

Ik ben nog heel nieuw in dat Sat-wereldje, en het is in het begin toch wel effe leren en wennen hoor.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

moet je "gold" eens proberen, dat is een van de betere zenders op satelliet, en is FTA 

Puur nonstop, met om het uur reclame en een korte nieuws-flash.

 

Alleen zit die op de astra's 28.2

 

Maar is ook te beluisteren via internet .

http://www.mygoldmusic.co.uk/

 

Ip adressen van het vaste land worden wel geblokkeerd, maar dat omzeil je met een postcode van ginder in te geven.

bijv   TQ7 1LF

 

Hallo mebo870

Die mygoldmusic is heel goed.

Ik wil hem graag met DreamBoxEdit als een IPTV in een van mijn bouquets zetten.

Maar dan heb ik een IP adres nog.

En daar loop ik dus vast : ik kan dit niet vinden.

Of kan ik die zender ook op een andere manier inbrengen ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb al die plugins ooit wel eens geprobeerd maar voor mij gaat er niets boven de streams toevoegen in de boeketten.
Download Dreamset en je kan zelf de streams toevoegen.
Deze haal je uit de settinglijsten die je ook hier op het forum kan vinden en je kopieert en plakt de streams daar waar je ze in je zenderlijst werkt hebben.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mebo870

Die mygoldmusic is heel goed.

Ik wil hem graag met DreamBoxEdit als een IPTV in een van mijn bouquets zetten.

Maar dan heb ik een IP adres nog.

En daar loop ik dus vast : ik kan dit niet vinden.

Of kan ik die zender ook op een andere manier inbrengen ?

 

rtmp://cdn-the-2.musicradio.com:80/LiveAudio/Gold/mp4:Gold

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al die plugins ooit wel eens geprobeerd maar voor mij gaat er niets boven de streams toevoegen in de boeketten.

Download Dreamset en je kan zelf de streams toevoegen.

Deze haal je uit de settinglijsten die je ook hier op het forum kan vinden en je kopieert en plakt de streams daar waar je ze in je zenderlijst werkt hebben.

 

Dank voor de tip.

Ik ben ermee aan het spelen maar ik vind de goeie settings voor mijn ET8000 nog niet.

De aanhouder wint , dit moet lukken ..... het weekend is nog lang :)

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je de goede settings?

Je leest de ET8000 uit met Dreamset en de settings met daarin de streams download je op je pc.

Dan open je nog een keer Dreamset waar je die laatste in open en dan kopieer en plak je de zenders vanuit de laatste in de settings die uit je box kwamen, ev. in een apart boeket, en zend je die terug.

 

Settings vind je o.a. hier op dit forum: https://www.sat4all.com/forums/forum/11-zenderlijsten-en-frequenties/

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netcaster gebruiken? Zit bv standaard in de feed van PLi

Ken ik maar is niet wat ik zoek.

 

Toch bedankt voor jou hulp Catastrofus

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je de goede settings?

Je leest de ET8000 uit met Dreamset en de settings met daarin de streams download je op je pc.

Dan open je nog een keer Dreamset waar je die laatste in open en dan kopieer en plak je de zenders vanuit de laatste in de settings die uit je box kwamen, ev. in een apart boeket, en zend je die terug.

 

Settings vind je o.a. hier op dit forum: https://www.sat4all.com/forums/forum/11-zenderlijsten-en-frequenties/

 

Mijn start-probleem is dat ik er niet eens in slaag om mijn ET8000 uit te lezen.

En daardoor geraak ik ook geen stap verder Alex.

 

PS. Andere programmas zoals DBE, DCC, ETCC enz doen het wel allemaal goed, maar met Dreamset geraak ik niet eens gestart. Er is duidelijk iets wat ik eerst moet instellen om gestart te geraken met mijn ET8000.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn start-probleem is dat ik er niet eens in slaag om mijn ET8000 uit te lezen.

En daardoor geraak ik ook geen stap verder Alex.

 

PS. Andere programmas zoals DBE, DCC, ETCC enz doen het wel allemaal goed, maar met Dreamset geraak ik niet eens gestart. Er is duidelijk iets wat ik eerst moet instellen om gestart te geraken met mijn ET8000.

 

Krijg je een foutmelding dan?

Maak anders eens een screenshot van Setup > Connection (Instellingen > Verbinding), bij mij staat het zo:

post-40400-0-87600300-1414260737.jpg

 

Maar als dat voor een ET8000 (en waarschijnlijk ook de ET10000 en de overige nieuwe Xtrend's die nog gaan komen) anders moet, dan is dit wel interessant om te weten.

Kan je me anders een screenshot sturen hoe de verbindingsinstellingen van DBE, DCC ETCC enz. staan als bovenstaand niet werkt?

Dan zal ik het eens aankaarten bij de maker van Dreamset.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je een foutmelding dan?

Maak anders eens een screenshot van Setup > Connection (Instellingen > Verbinding), bij mij staat het zo:

attachicon.gifDreamset-Connection.jpg

 

Maar als dat voor een ET8000 (en waarschijnlijk ook de ET10000 en de overige nieuwe Xtrend's die nog gaan komen) anders moet, dan is dit wel interessant om te weten.

Kan je me anders een screenshot sturen hoe de verbindingsinstellingen van DBE, DCC ETCC enz. staan als bovenstaand niet werkt?

Dan zal ik het eens aankaarten bij de maker van Dreamset.

 

Okidoki, het is gelukt Alex.

 

Ik krijg een hele lijst binnen.Daar ga ik de volgende dagen eens mee aan de slag.

 

Bedankt hoor !

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okidoki, het is gelukt Alex.

 

Ik krijg een hele lijst binnen.Daar ga ik de volgende dagen eens mee aan de slag.

 

Bedankt hoor !

Mooi om te horen dat het gelukt is.

Ik heb hier ev. nog een settingslijst met heel veel streams erbij, in één bouquet zitten volgens mij ook zenders met non-stop muziek dacht ik.

Ik zal het eens nakijken en als je wilt het toesturen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...