Ga naar inhoud


Non stop achtergrondmuziek via satelliet


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Mooi om te horen dat het gelukt is.

Ik heb hier ev. nog een settingslijst met heel veel streams erbij, in één bouquet zitten volgens mij ook zenders met non-stop muziek dacht ik.

Ik zal het eens nakijken en als je wilt het toesturen.

 

Heel graag Alex, ik zoek vooral non-stop muziek.

Bedankt op voorhand

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heel graag Alex, ik zoek vooral non-stop muziek.

Bedankt op voorhand

 

Ik ben er mee bezig. De lijst heeft 542 stations waarvan wel wat dubbele omdat die bijv. zowel een mp3 als AAC en/of AAC+ hebben.

Maar er zit vast wel wat voor je bij.

In de tussentijd wil ik je even wijzen op de zondag uitgebrachte nieuwe versie van Dreamset, zie dit bericht van mij.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zoals beloofd een lijst van internet-streams die (nagenoeg) alleen muziek uitzenden.
Ik heb er een flink aantal beluisterd voorzover de muziekkeuze mij beviel.
Sommige hadden af en toe een leader, maar verder 100% muziek.
De lijst is afkomstig uit de settingslijst van Hans.
Voor de volledigheid heb ik ook een lijst erbij gezet met alle streams (radio en tv) die momenteel in de hanssettings zitten.

Streams alleen muziek.zip

IP-streams Radio.zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd een lijst van internet-streams die (nagenoeg) alleen muziek uitzenden.

Ik heb er een flink aantal beluisterd voorzover de muziekkeuze mij beviel.

Sommige hadden af en toe een leader, maar verder 100% muziek.

De lijst is afkomstig uit de settingslijst van Hans.

Voor de volledigheid heb ik ook een lijst erbij gezet met alle streams (radio en tv) die momenteel in de hanssettings zitten.

 

Mijn dank is groot Alex.

Tijdens het weekend zal ik niet veel tijd hebben maar daarna ga ik er eens rustig in grasduinen (of muziekduinen).

 

Een fijn weekend

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd een lijst van internet-streams die (nagenoeg) alleen muziek uitzenden.

Ik heb er een flink aantal beluisterd voorzover de muziekkeuze mij beviel.

Sommige hadden af en toe een leader, maar verder 100% muziek.

De lijst is afkomstig uit de settingslijst van Hans.

Voor de volledigheid heb ik ook een lijst erbij gezet met alle streams (radio en tv) die momenteel in de hanssettings zitten.

 

Hi Alex,

 

Dank zij jou hulp heb ik nu een paar heel goede zenders met continu muziek (die ik mooi vind) zonder reklame.

 

Dank, dank, dank

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Alex,

 

Dank zij jou hulp heb ik nu een paar heel goede zenders met continu muziek (die ik mooi vind) zonder reklame.

 

Dank, dank, dank

Credits gaan grotendeels dan naar Hans (hro hier op dit forum), uit zijn lijst komen deze streams. Ik heb alleen alle andere zenders eruit gehaald.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Het is nu 9 maanden na het laatste bericht. Ik heb sinds 1 week de ET-8500 en heb ook de app WebradioFS er op gezet. Het is nog steeds versie 8.30 met dezelfde problemen als hier omschreven. Terwijl het op mijn VU+ Solo2 uitstekend werkt.

 

Ik ga de oplossingen de komende tijd wel eens "bestuderen". Ik ben niet zo'n handig figuur. Dus of het lukt......?

 

Ook heb ik de app Shoutcast er op gezet en die werkt wel goed. Wat ik echter niet kan vinden is dat je handmatig een internetzender met de juiste gegevens kunt toevoegen. En dat kan ik bij WebradioFS wel. Tenminste bij mijn VU+. Bij de Xtrend lukt dat dus ook niet. Jammer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees even terug Alfons hoe je internetradiostations gewoon in een normale zenderlijst kan zetten.

Je hebt helemaal geen Shoutcast of WebradioFS nodig.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex1970,

 

Ik ben er vandaag eens ingedoken in deze voor mij onbekende materie op dit gebied. :grin:

Ik heb (ook voor het eerst) een zenderlijst in mijn Xtrend gezet. De lijst van Hans (13-19-23-28). Dat lukte wonderwel. Allemachtig, wat een enorme hoeveelheid zenders zitten daarin. Prachtig. Vooral op radiogebied.

Maar de zender die ik graag wil hebben zit er helaas niet bij (alleen bij Ziggo en daar heb ik niets aan). Het gaat om RTV Slingeland uit Winterswijk.

 

Toen wilde ik die toevoegen aan de lijst van Hans in mijn Xtrend, maar daar gaat het mis. Ik weet ook niet eens of je die kunt aanpassen. In elk geval kan ik de lijst van Hans via Dreamset niet vinden en dan valt er ook weinig aan te passen, niet waar?

 

Maar ik ben al heel blij met de zenderlijst van Hans en Slingeland FM kan ik eventueel ook via de pc horen. Ach, misschien leest Hans dit ook en kan hij hem in een volgende versie toevoegen? Krijg je een melding als hij een nieuwe zenderlijst heeft?

 

Bedankt zover in elk geval. Tof!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan je copieren en dan invoeren m.b.v. van bijvoorbeeld DreamSet.

 

SlingelandRTV:

rtmp://live.streamone.nl/livestream/jL2CdF9ZzerQ

 

SlingelandFM:

http ://icecast.streamone.nl/eAq93CjwQfFA?1437308678993.mp3 (spatie achter HTTP wel verwijderen)

 

Als je wil dat Hans deze opneemt in zijn lijst dan kan je dat vragen door een e-mail te sturen naar het e-mail adres wat als Bouquet in zijn lijst vermeld staat.

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...