Ga naar inhoud


Geen beeld Discovery Channel.


Alphons65

Aanbevolen berichten

Ik heb al tijden problemen met het ontvangen van Discovery Channel. De receiver (SAB Titan II HD) geeft voldoende signaal/kwaliteit aan maar het beeld blijft zwart. Ik heb een basis CD pakket dus het moet werken. Ook heb ik een schotel met 2 LNB's en ontvang verders alles. Wat kan dit probleem oplossen?

Tevens staat bij mij om de haverklap de EPG verkeerd onderin beeld. De tijd klopt dan niet. Is dit een bekend issue?

 

Mvg Alphons

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zomer/wintertijd heeft niets te maken met het wel of niet geven van beeld. Meer voor het correct weergeven van de EPG. Denk dat het antwoord daar op sloeg. Discovery doet het hier gewoon, zowel de SD als HD variant. Misschien een minieme afstemfout. Zou hem gewoon even opnieuw inscannen en nog eens proberen.. Ik ga er even van uit dat je wel rechten hebt om de zender te mogen zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

T.S. en volgende melden de problemen al een tijdje te hebben. Ontvanger is mij niet bekend, maar hebben ze al eens een nieuwe scan gedaan? Of indien mogelijk een fastscan? Met de vele transponder wijzigingen van M7, is dit misschien de eenvoudigste oplossing. Op bepaalde ontvangers, kan je de tijdzone instellen. Kijk even of je die optie hebt, en deze juist is ingesteld.

Indien deze simpele oplossingen geen baat hebben, dan kunnen we dieper ingaan in de problemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo,

 

Sorry voor mijn late reactie maar ik ben nog steeds aan het zoeken waar het probleem zit. Ik ben nog regelmatig de EPG kwijt omdat de tijden gewoon niet kloppen. Zomer/wintertijd instellen werkt niet. Wat wel werkt is de receiver een tijdje spanningsloos zetten maar na een paar dagen gaat het weer fout. Discovery channel blijft ondanks dat het signaal en kwaliteit voldoende is nog steeds op zwart beeld. ik heb de vraag ook gesteld bij CD zelf maar voor het antwoord moet je lang wachten. We zoeken verder waar het probleem ligt.

 

Mvg Alphons

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou het probleem in de ontvanger zoeken.

Wanneer de laatste versie software met deze problemen draait is de enige oplossing een andere ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je een softcam of een officiële CDNL smartcard? Met CDNL shares worden vaak meerdere kaarten gebruikt en per zender ingesteld om te voorkomen dat ze op zwart gaan (max 4 ecm's), het kan zijn dat bijv die kaart dan op zwart is. Mocht je een CDNL smartcard hebben ligt het ergens anders.

 

Kun je vertellen welke image je gebruikt op je SAB? 

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sattalietDK

Het woord "CI-module" is een afkorting van Common Interface. Dit is een platte insteekmodule waar je de smartcard in steekt. Deze Common Interface decodeert de signalen zodat je de betaalzenders waar je recht op hebt kunt bekijken.
Net naast de module zit een klein zwart knopje. Als je dat indrukt, ontgrendel je de CI-module en springt deze een klein stukje naar voren zodat je hem er uit kunt nemen.

Er zijn ook ontvangers waarbij je geen CI-module nodig hebt of waarbij zelfs geen slot zit om een CI-module in te steken.
Een aantal ontvangers van CanalDigitaal hebben geen CI-module maar alleen een smal sleufje waar precies de kaart in past. In dat geval zit er software in de ontvanger die de signalen decodeert. Die software kun je niet zomaar veranderen.

Er bestaan ook satellietontvangers (niet van CanalDigitaal) die ook zelf de signalen kunnen decoderen. Dat kan met verschillende software die we "Image" noemen. Die software kan in de ontvanger ingeladen worden. Niet alle "Images" werken voor alles even goed. Daarom wordt de vraag aan je gesteld welk image je gebruikt.
 

post-60869-0-11213300-1416220935.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...