Ga naar inhoud


Franse HD zenders op Eutelsat 5w


Ehoven

Aanbevolen berichten

Kaart met CI+ module heb je voor ongeveer € 70 en werkt al ruim een jaar prima in mijn Samsung tv met CI+ slot.

 

Moderator; mag dit wel? Anders sorry en haal maar weg.

Ik ken iemand die waarschijnlijk zijn Fransat kaart met CI module wel zal willen verkopen.

Noodgedwongen is hij overgestapt op TNTsat op Astra omdat bij hem voor 5 West een boom in de weg stond.

Stuur me een pb als je daarvoor belangstelling hebt dan vraag ik het bij hem na.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je mag geen winkels of websites van winkels noemen.

Ook niet dat bij de bekende winkel in (Plaatsnaam) je iets goedkoper kan kopen.

Merknamen, sites van fabrikanten etc. zijn geen probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk.

Het gaat om mijn overbuurman waarvan ik toevallig weet dat hij kaartje en module inmiddels ongebruikt heeft liggen. Een keurig gepensioneerde leraar, geen winkel.
Wellicht heeft iemand (francofiel of niet) iets aan deze mogelijkheid.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

De Franse free-to-air zenders France 2HD, France 3HD, France 4HD en France Ô op Eutelsat [5.0°W] 11591 V 20000 2/3, stoppen eind november 2016.

http://www.telesatellite.com/actu/48120-fin-du-clair-pour-les-chaines-france-televisions-sur-eutelsat-west.html

Dezelfde zenders zijn ondertussen gecodeerd gestart op [5.0°W] 11555 V 29950 3/4 DVB-S2/8PSK en gaan open met Fransat kaart.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij vertellen of zo'n fransat kaart ook met oscam werkt, of zijn daar extra sleutels voor nodig?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig behoor ik bij één van die gelukkigen. Vanuit mijn zolderkamer zie ik de zendmast van "mont-des-cats"  staan op zo een 8 km. Alles dus FTA en in HD. :grin:

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, helaas. De 11.591 is de oude 'GR1' aanvoer van het TNT ofwel Franse DVB-T pakket. Die is nooit gemixt met andere multiplexen en omdat er ook nooit codering op zat voor iedereen zichtbaar. France Televisions heeft geen statement, het is nooit officieel FTA geweest! Ook niet op andere Europese satellieten met een vergelijkbare footprint.

 

De aanvoer voor TNT is intussen op een nieuwe techniek en nieuwe frequentie al begonnen. 11509 Ghz. PLS Gold Multistream dus. Kortom, als alle émetteurs in Frankrijk daar op zijn overgezet is de GR1 overbodig. Tenzij France Televisions zich nog bedenkt en de signalen op de nieuwe Fransat frequentie 11554 Vert. alsnog (deels) free to air maakt, is het dus binnenkort afgelopen.

 

Bedroevend trouwens, ook al zijn er zat mogelijkheden alsnog beeld te krijgen. Er wordt gekoketteerd over een Europese Unie en een vrij toegankelijke media over en weer. De codering van France Televisions is in dat opzicht een megagrote stap achterwaards in de geschiedenis die zeer valt te betreuren en voor mij neer komt op een totaal falen van de doeleinden van de EU.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Franse free-to-air zenders France 2HD, France 3HD, France 4HD en France Ô op Eutelsat [5.0°W] 11591 V 20000 2/3, stoppen eind november 2016.

Da's werkelijk dik testikels !!!!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, aeskeys zijn nodig. Zelf een los nieuw fransat kaartje V6 aangeschaft (€27 exl. verzendkosten) en werkt gelijk met oscam, mits juiste oscam.server configuratie.

 

Voor zover ik niet over de schreef ga om dit te vragen maar kan je mij inlichten over waar je een losse kaart hebt kunnen vinden (voor die prijs!). Ik zoek me suf en kom alleen kaarten incl. CAM tegen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik niet over de schreef ga om dit te vragen maar kan je mij inlichten over waar je een losse kaart hebt kunnen vinden (voor die prijs!). Ik zoek me suf en kom alleen kaarten incl. CAM tegen.

Van een franse webshop. Namen mogen hier niet genoemd worden.

Net gecheckt en kaarten zijn daar nog los te verkrijgen (€27.50)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...