Ga naar inhoud


Franse HD zenders op Eutelsat 5w


Ehoven

Aanbevolen berichten


Er wordt gekoketteerd over een Europese Unie en een vrij toegankelijke media over en weer. De codering van France Televisions is in dat opzicht een megagrote stap achterwaards in de geschiedenis die zeer valt te betreuren en voor mij neer komt op een totaal falen van de doeleinden van de EU.

 

Ook ik ben hier niet blij mee, maar kijk er wel iets anders tegenaan.

Hoe zou jij het vinden, als heel Europa FTA NPO kan kijken, terwijl alleen de Nederlanders betalen voor alle kijkers?

Ik weet het, dat is de Duitse situatie, maar dat land is wel een uitzondering.Een groot en rijk land. De meeste andere Europese landen vinden dit financieel niet eerlijk.

Je ziet aan de tolheffingen binnen Europa dat de meeste landen het principe willen hanteren van "de gebruiker betaalt".

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben hier niet blij mee, maar kijk er wel iets anders tegenaan.

Hoe zou jij het vinden, als heel Europa FTA NPO kan kijken, terwijl alleen de Nederlanders betalen voor alle kijkers?

Ik weet het, dat is de Duitse situatie, maar dat land is wel een uitzondering.Een groot en rijk land. De meeste andere Europese landen vinden dit financieel niet eerlijk.

Je ziet aan de tolheffingen binnen Europa dat de meeste landen het principe willen hanteren van "de gebruiker betaalt".

Wil je dat voor elkaar krijgen dan moet je binnen Europa alle vormen van kijk en luistergeld en wegenbelasting af moeten schaffen. Hiervoor zal dan een Europees systeem voor moeten komen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima als heel Europa NPO kan kijken en wij van de landen in Europa hun publieke zenders want ik zit toch echt niet op mijn bank of stoel te denken aan een Spanjaard die niet meebetaald aan het mogen kijken van NPO 1 in Sevilla.

 

Of diezelfde persoon wel zou balen als ik een Spaanse publieke zender kijk zonder te betalen weet ik niet. 

 

Wat ik me tegelijk afvraag: hoe zit dat met bier? Als ik een Duits of Belgisch biertje drink, dan gaat de accijns naar Den Haag of naar het betreffende land? 

 

On topic: jammer dat die Franse zenders gaan coderen na jaren van FTA. Weer een bijzonder stukje satelliet minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima als heel Europa NPO kan kijken en wij van de landen in Europa hun publieke zenders want ik zit toch echt niet op mijn bank of stoel te denken aan een Spanjaard die niet meebetaald aan het mogen kijken van NPO 1 in Sevilla.

 

Of diezelfde persoon wel zou balen als ik een Spaanse publieke zender kijk zonder te betalen weet ik niet. 

 

 

De Spanjaard kijkt BVN. Eigen producten kan een zender altijd FTA uitzenden. Dat gebeurt nu ook al. Er zijn genoeg Europese publieke zenders die een aparte internationale versie hebben: Spanje, Portugal, Zwitserland, Oostenrijk, Griekenland.

Anders wordt het met aangekochte programma's waar rechten op zitten gerelateerd aan het aantal kijkers. Daar zal zeker een Spanjaard niet op zitten te wachten. Die beginnen net een beetje uit de crisis te komen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

fransat 617350

 

Vanaf einde november gaat deze niet meer werken , behalve in een "gecertificeerde" TNT ontvanger van Fransat.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

maar waarom zou men niet meer met CI+ etc kunnen kijken

 

Naar ik verneem op Franse forums gaat het enkel met een smartcard niet meer lukken via : CCcam , OScam , ect.... m.a.w. de aeskeys zouden niet werken.

Sommige ontvangers gaan wel nog werken met een CI+ module met smartcard van Fransat , maar veel zullen dat niet zijn.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afwachten. Het is jammer allemaal van die codering. Onzin als het al die tijd ook ongecodeerd kon. Gaat heel veel teleurstellingen opleveren. Telesat geeft trouwens beeld op de belangrijke Franse zenders dus dat alternatief heb ik altijd, maar de beeldkwaliteit is op TF1 HD en FR2 HD na niet echt om te juichen. Het is wel MPEG4, maar de bitrates in SD op de Hotbird zijn nou niet echt om over te juichen.

aangepast door Schotelspeller
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Misschien dat de (Franstalige) Zwitsers in actie komen zodat -evenals bijvoorbeeld TF1 en M6-  France 2 en 3 via 9 Oost FTA uitgezonden gaan worden....

Dat is aanvoer van commerciële zenders met Zwitserse reclameblokken. Om zonder extra licentie en extra kosten op de kabelnetten te mogen moet je volgens de CH wetgeving (geen EU wetgeving!) VRIJ TE ONTVANGEN ZIJN. Vandaar deze aanvoer. Dit gaat France TV echt niet doen. Het is helaas, tant pis en een droevige dag voor de Europese media.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...