Ga naar inhoud


Franse HD zenders op Eutelsat 5w


Ehoven

Aanbevolen berichten

Hierover gaat een prima draadje op satellieweb . Het gaat vooral om ontvangst via bepaalde PC programma's zoals CrazyScan en EBS Pro. Wel moet je beschikken over een TBS 6925 kaart of TBS 5925 USB.

 

Is wel in de Franse taal.

 

http://forum.satelliweb.com/viewtopic.php?f=16&t=7599&hilit=multistream

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Nu merk ik op lyngsat dat er op Eutelsat 5 West (Atlantic Bird) op frequentie 12648 V 29500 verschillende Franstalige HD zender FTA zouden moeten zitten. Hier zouden o.a. TF1, France 2, HD1, L'Équipe 21, 6ter en Numero 23 te ontvangen zijn.

 

Met een TBS 6925 kaart.

 

 

post-37533-0-01087400-1412415125_thumb.jpg

post-37533-0-11795100-1412415133_thumb.jpg

post-37533-0-57754000-1412415147_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

En als iedereen of heel wat kunnen zien, dan hebben ze misschien de mogelijkheid om er een codering over te gooien, en is het dan alweer (tijdelijk??) over.

Vrees wel dat diverse van hen en achterban meelezen, en als er gevaar is voor schending auteursrechten, zullen die wel strengere eisen stellen.

Of is het coderen van dergelijke multistream niet mogelijk, of zijn er andere mogelijkheden om de huidige oplossingen de das om te doen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

En als iedereen of heel wat kunnen zien, dan hebben ze misschien de mogelijkheid om er een codering over te gooien, en is het dan alweer (tijdelijk??) over.

Vrees wel dat diverse van hen en achterban meelezen, en als er gevaar is voor schending auteursrechten, zullen die wel strengere eisen stellen.

Of is het coderen van dergelijke multistream niet mogelijk, of zijn er andere mogelijkheden om de huidige oplossingen de das om te doen?

Er worden al genoeg zenders die in multistream zenden ook gecodeerd, dus dat is zeker mogelijk.

Ook op de 5W: 12606V

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In Frankrijk bestaat fransat en TNT-sat. Het pakket heeft de zelfde zenders HD. Het verschil tussen de twee is dat TNT sat iedere 4 jaar de kaart verlengt moet worden voor 15 euro. Fransat is levenslang geldig. Voor een decoder incl kaart betaal je 130 euro HD. Kaart alleen incl ci+ is ook verkrijgbaar maar weet niet of dat in iedere decoder met ci+ slot gaat werken. Ik spreek een aardig woordje Frans inmiddels dus wil ik indien nodig wel eea van de fransat site voor u vertalen in ruil voor wat advies over transponders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Frankrijk bestaat fransat en TNT-sat. Het pakket heeft de zelfde zenders HD. Het verschil tussen de twee is dat TNT sat iedere 4 jaar de kaart verlengt moet worden voor 15 euro. Fransat is levenslang geldig. Voor een decoder incl kaart betaal je 130 euro HD. Kaart alleen incl ci+ is ook verkrijgbaar maar weet niet of dat in iedere decoder met ci+ slot gaat werken. Ik spreek een aardig woordje Frans inmiddels dus wil ik indien nodig wel eea van de fransat site voor u vertalen in ruil voor wat advies over transponders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De openbox sx 6-hd zou die multtistreamtransponder moeten kunnen ontvangen.

 

Nee, dat doet ie niet. Het aantal streams dat deze ontvanger kan weergeven is heel beperkt. Ook met de RAI zenders op 5 West kan deze ontvanger (nog) niets uitrichten. Wel de Oekraieners en Italianen op 31,5 Oost en nog enkele andere streams maar niets via 5 West.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een andere optie voor deze Franse zenders is een Fransat-kaart te kopen, dat kan alleen als je een adres in Frankrijk hebt.

 

Ik heb anders die Fransat CI+ kaart met CAM module vorig jaar zomer gewoon vanuit Nederland voor ongeveer € 85 via Internet gekocht (de site hier vermelden leverde mij op dit forum indertijd een waarschuwing op, die "reclame" zal ik dus niet meer maken).

 

Module achter in de TV, schotel draaien en we kijken prima.

Alleen jammer dat Mezzo of niet in het aanbod zit.

La chaîne théàtres is inmiddels helaas weer verdwenen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Prawo,

 

ik heb al enige tijd zo'n Fransat kaart. Had gedacht dat dit wel mogelijk zou worden via Oscam en  een tweede Smargo.

 

Maar dat blijkt niet mogelijk.

 

Wat voor een CI module moet ik hiervoor hebben om Fransat te kunnen ontvangen. Ik had destijds begrepen dat het uitsluitend mogelijk was met een speciale ontvanger.

 

Ik ontvang een paar FTA zenders en dan ook nog in SD.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiervoor heb je een Module NEOTION FRANSAT CI+ 1.3 plus nodig.

Kaart is inbegrepen bij de module. Staat nu in (kerst) aanbieding voor 79,99 euro via een online winkel in Frankrijk.

 

Het pakket dat je hiermee kan ontvangen : http://www.lyngsat.com/packages/Fransat.html

 

Vele Fransen hier juist over de grens gebruiken deze in hun flatscreen TV ( met satelliet tuner uiteraard ) gericht op 5W.

 

Mezzo zit helaas niet in dit pakket wel La Chaîne Theatres.

post-37533-0-17781100-1418058185.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiervoor heb je een Module NEOTION FRANSAT CI+ 1.3 plus nodig.

Kaart is inbegrepen bij de module. Staat nu in (kerst) aanbieding voor 79,99 euro via een online winkel in Frankrijk.

 

Het pakket dat je hiermee kan ontvangen : http://www.lyngsat.com/packages/Fransat.html

 

Vele Fransen hier juist over de grens gebruiken deze in hun flatscreen TV ( met satelliet tuner uiteraard ) gericht op 5W.

 

Mezzo zit helaas niet in dit pakket wel La Chaîne Theatres.

 

Als je dan een jaar verder bent, kun je dat dan bij diezelfde shop laten verlengen?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verlengen hoeft niet , er is geen abonnement en dit zonder beperking in tijd. Zojuist nog op een andere Franse online webshop gezien voor : 69 euro

 

zie info ( wel in het Frans )

 

NEOTION MODULE CI+ FRANSAT :

 

Profitez de toute la TNT gratuite par satellite Fransat directement sur votre téléviseur grâce au nouveau module Fransat CI+ ! - Sans abonnement et sans limite de durée - L'intégralité de la TNT, c'est à dire 19 chaînes gratuites, 10 en HD, les 24 offres régionales France3, des chaînes et radios supplémentaires - Une seule télécommande : celle de votre TV suffit ! Pas besoin de récepteur satellite et pas besoin de câble - Qualité d’image 100% numérique - Totalement respectueux de l’environnement car le module est alimenté par la TV - Gestion possible de la fonctionnalité PVR Ready (enregistrement sur disque dur externe) via le téléviseur et accès aux fonctionnalités TV connectée (Portail My TF1, France Télévisions, M6) - Le module Fransat CI+ est également compatible pour recevoir en plus les chaînes par abonnement des opérateurs Bis, BeinSport et La Chaîne Theatres.

 

Deze laatste drie : Bis,BeinSport en La Chaîne Theatres zijn wel met een abonnement.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chaîne théâtres is betaaltelevisie ...

 

Klopt. Werd in het begin zelfs aangeboden voor € 1,99 per maand.

Maar desondanks was er blijkbaar te weinig belangstelling, want sinds de zomer wordt deze zender helemaal niet meer via de satelliet uitgezonden.

Alleen nog in Frankrijk via de kabel.

 

 

 

LA CHAINE THEATRES est disponible sur la Bbox de Bouygues Telecom dans les bouquets thématiques « Culture et Société », canal 227 et HD, canal 391 et sur TeVolution Canal 79.

Bron: http://www.lachainetheatres.com/

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...