Ga naar inhoud


Franse HD zenders op Eutelsat 5w


Ehoven

Aanbevolen berichten

Een vraagje over de tweetalige uitzendingen op France 2.

Ik gebruik te Fransat kaart en ontvangt veel uitzendingen ook in de originele versie.

Nu komt het vaak voor dat als ik bij France 2 overschakel naar de oorspronkelijke taal het beeld op zwart gaat (wel krijg ik Engels te horen) en in beeld verschijnt dat het signaal gecodeerd is.

 

Waar kan dat aan liggen (want het lijkt mij niet de bedoeling voor Fransen die in Frankrijk op dezelfde manier kijken)?

Bij andere zenders doet zich dit verschijnsel niet voor.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Nu komt het vaak voor dat als ik bij France 2 overschakel naar de oorspronkelijke taal het beeld op zwart gaat (wel krijg ik Engels te horen) en in beeld verschijnt dat het signaal gecodeerd is.

 

 

Kan ik niet op antwoorden . Ik heb er geen last van.

Alle zenders ontvang ik via DVB-T van de zendmasten Mont-Des-Cats ( op 7 km ) , zendmast zie ik staan vanuit mijn zolderraam en Bouvignies ( op 40 km ). Dit alles FTA , met inbegrip van de HD kanalen.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor hen die kijken met een module/ontvanger van Fransat:

 

het bouquet van Bis TV, optie Panorama, staat op dit moment open en kan dus abonnementsvrij worden bekeken.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even een vraagje voor een kennis.

Welke maat schotel zou hij (in Utrecht) het beste kunnen nemen om de Atlantic Bird (Eutelsat 5 West A) grotendeels probleemloos te kunnen zien, dus met de nodige regenreserve? Uitgaande van het plaatsen van een goede lnb zoals de Inverto black ultra.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

60 cm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harteljk dank. Ik geef het ze door.

 

Een Triax van 78 cm zou dus ruim voldoende moeten zijn?

Wat geeft een Triax van 88 aan meer zenders (ze maken hun schotel draaibaar)? Ik denk met name aan 7 en 9 oost.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier aan de grens met Frankrijk heeft iedereen een 60 cm schotel , die zou ook gaan voor Utrecht , geen probleem.

Maar op diverse Franse satelliet forums wordt wegens regenreserve en de ontvangst in HD ( binnenkort in Ultra ) aangeraden om voor 80 cm te gaan.

Een triax 78 zou prima zijn , maar uiteraard alles wat groter is , is nog beter.

Als je ze voor draaibaar kiest en ze wilt de 7E en 9E satellieten die merkelijk minder zijn in ontvangststerkte zou ik zelfs een triax 110 aanbevelen. Voor nog geen 50 euro staat deze ook te koop.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je ze voor draaibaar kiest en ze wilt de 7E en 9E satellieten die merkelijk minder zijn in ontvangststerkte zou ik zelfs een triax 110 aanbevelen. 

Beter een Gibertini 100cm misschien? Die Triax110 lijkt me wat gammel voor een draaibaar systeem.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Beter een Gibertini 100cm misschien? Die Triax110 lijkt me wat gammel voor een draaibaar systeem.

 

Ja, klopt ! Maar de vraagstelling kwam vanuit de Nederlandse hoek , heb dus eerst naar de goedkoopste oplossing gezocht. :grin:

 

Voor 75 euro heb je een prima Gibertini 100 cm en in hoogwaardig aluminium.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, klopt ! Maar de vraagstelling kwam vanuit de Nederlandse hoek , heb dus eerst naar de goedkoopste oplossing gezocht. :grin:

 

Niet katten. Als ik hier zo de discussie lees over de abonnementsgelden voor TV Vlaanderen kunnen de Belgen er ook wat van.

 

 

Voor 75 euro heb je een prima Gibertini 100 cm en in hoogwaardig aluminium.

 

Een 100 cm schotel?

Kan het niet een maatje kleiner (ook met het oog op windvang en dergelijke)?

Met 100 cm ontvang ik hier 9 graden oost met 100% signaalsterkte en 7 graden oost met 87%.

  • Like 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die ook doet wat ie moet doen vind ik het prima.

Zal het ze doorgeven.

Dank voor alle tips.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een andere optie voor deze Franse zenders is een Fransat-kaart te kopen, dat kan alleen als je een adres in Frankrijk hebt.

 

Dat valt wel mee.

De Fransat kaart kun je ook vanuit Nederland via internet bestellen. Kost inclusief CI+ module ongeveer € 79 (prijs maart 2015).

 

Alleen voor de Baskischtalige zender ETB1 moet je je nog even registreren met een woonplaats (geen adres!) in Frans Baskenland.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier aan de grens met Frankrijk heeft iedereen een 60 cm schotel , die zou ook gaan voor Utrecht , geen probleem.

Maar op diverse Franse satelliet forums wordt wegens regenreserve en de ontvangst in HD ( binnenkort in Ultra ) aangeraden om voor 80 cm te gaan.

Een triax 78 zou prima zijn , maar uiteraard alles wat groter is , is nog beter.

Als je ze voor draaibaar kiest en ze wilt de 7E en 9E satellieten die merkelijk minder zijn in ontvangststerkte zou ik zelfs een triax 110 aanbevelen. Voor nog geen 50 euro staat deze ook te koop.

 

Inmiddels functioneert het systeem bij mijn kennissen prima met een draaibare Triax 88 cm schotel.

Ook met dit regenweer kijken ze naar alle zenders waarvan ze het bestaan al wisten (en meer) zonder probleem.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Fransat is levenslang geldig. Voor een decoder incl kaart betaal je 130 euro HD.

Kaart alleen incl ci+ is ook verkrijgbaar maar weet niet of dat in iedere decoder met ci+ slot gaat werken.

 

Kaart met CI+ module heb je voor ongeveer € 70 en werkt al ruim een jaar prima in mijn Samsung tv met CI+ slot.

Ik ben in ons gezin de enige die Frans spreekt, de rest is blij dat veel zenders ook het Engelstalige origineel uitzenden.

Steeds meer zenders komen ook in de HD versie. Eind vorige maand nog France 4 en 5.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...