Ga naar inhoud


Fritzbox firmware 6.20....wanneer?


Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik draai al een tijdje op 6.20, geen problemen ondervonden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Hier werken de OpenDns servers niet meer met versie 6.20,. ook niet na herstart.

Eerst wel in Versie 6.07

 

Als je inlogt bij OpenDNS, naar je dashboard gaat, klopt het ingestelde ipnummer dan nog met het ipnummer dat je op dit moment hebt gekregen van je provider?

aangepast door tesla
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt de provider dns servers werken dan nog.

Niet die ik heb ingesteld van b.v. opendns.

In de fritzbox geeft die wel aan dat de andere dns servers gebruikt worden.

 

Dus alles is in te stellen in de fritzbox en het lijkt alsof die ze ook gebruikt.

Ga je dan naar de opendns pagina om te testen geeft die aan dat de opendns servers niet gebruikt worden.

In de oude firmware (6.06 en 6.07) werkte dit wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de fritzbox geeft die wel aan dat de andere dns servers gebruikt worden.

 

Dus alles is in te stellen in de fritzbox en het lijkt alsof die ze ook gebruikt.

Ga je dan naar de opendns pagina om te testen geeft die aan dat de opendns servers niet gebruikt worden.

In de oude firmware (6.06 en 6.07) werkte dit wel.

 

De Fritzbox geeft alleen antwoord als hem iets gevraagd wordt. Dat doe je nu niet zo te zien.

Als je bijv. in Windows andere DNS-servers hebt opgegeven dan in de Fritxbox, is jouw probleem op te roepen.

Je zou dat verhelpen door Windows op auto te zetten, of dezelfde DNSservers als in de Fritzbox in te stellen.

Blijft het punt dat het bij jou met de vorige Fritzversie wel goed ging. Dat is vreemd.

 

Geef eens de regels met DNS er in als je in CMD de opdracht "ipconfig /all" geeft.

Gebruik je Windows?

 

[Moet je wel snel zijn voordat iemand vindt dat we te ver afwijken van de openingspost en ons naar een ander subforum verbant.]

aangepast door tesla
Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 geeft bij ipconfig/all gewoon het adres van mijn Fritzbox als dns, dus dat is wel goed. (192.168.188.1)

Maar er is bij deze firmware echt is niet goed m.b.t. het veranderen van de dns servers.

Avm komt er schijnbaar ook niet uit na een ticket aangemaakt te hebben, nu even hun antwoord afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 geeft bij ipconfig/all gewoon het adres van mijn Fritzbox als dns, dus dat is wel goed. (192.168.188.1)

Maar er is bij deze firmware echt is niet goed m.b.t. het veranderen van de dns servers.

Avm komt er schijnbaar ook niet uit na een ticket aangemaakt te hebben, nu even hun antwoord afwachten.

 

Bij mij werkt het prima. Bij veel anderen ook.

Je stelde een paar weken geleden dezelfde vraag in het tweakers forum en toen meldde zich 1 iemand die ook jouw probleem had, de rest had geen problemen.

 

Dan lijkt het inderdaad op een bug.

Ben benieuwd naar de afloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar als je b.v de opendns servers test op: https://store.opendns.com/settings

dan werkt dat met de 7390 ??  

Bij mij geeft die dan dat ze niet gebruikt worden bij firmware 6.20 en bij 6.06 en 6.07 werkt het wel..

 

OpenDns servers zijn:

  • 208.67.222.222
  • 208.67.220.220

 

 

En als je de officiele testsites http://welcome.opendns.com  en http://www.internetbadguys.com gebruikt lukt het ook niet?

Die laatste wordt niet geblocked?

 

Dan is het zoals je zegt een bug.

aangepast door tesla
Link naar reactie
Delen op andere sites

@tesla     he bedankt voor deze site, die werkt nu (na nogmaals herstart) wel !!

En die 2e site werkt ook via opendns !

 

Vreemd want die andere link daar werkte het ook op (met de oude firmware), is ook een officiële site van Opendns.

 

Maar nu werkt het dus schijnbaar wel via jou links, ook even weer gewisseld naar de servers van mijn provider.

Dan is het zo dat geen opendns gebruikt wordt!

Daarna weer terug en herstart en opendns werkt weer.

Blijf het raar vinden, maar het werkt wel ;-)

 

Nogmaals bedankt voor de tips!

Probleem opgelost!

aangepast door Beetle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...