Ga naar inhoud


wavefrontier t55 of toch t90


dolphs

Aanbevolen berichten

dat is nu juist het grappige dat je -0- op de wf schaalverdeling een virtuele satpositie kan zijn of een echte

je kunt uiterst OOst en uiterst WESt delen (door 2 dus middelen)

opdat je een optimaal -0- / midden kunt instellen

de verloop diagram voor ontvangst van de T55 heeft Sprietje tijden terug ook getoond in een bericht, dus het is even zoeken.

 

via de holles sheet kun je met een spreadsheet programma effe spelen qua uiterst oost en west en virtueel midden, anders gebruik je satlex voor de configuratie op de wf scale.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sprietje heeft natuurlijk wel gelijk. Een Spaun diseqc is beter dan een EMP, maar is ook een stuk duurder.

 

Ik heb recent een test gedaan met een twin tuner (VU+) op duo lnb's met afzonderlijke diseqc 4/1. De ene een EMP en de andere een Spaun 4/1. Twintig meter coax RG6. Gemeten met de Amiko satfinder zag ik zo'n klein verschil dat dit volgens mij verwaarloosbaar is. Beter investeren in een goede lnb en HQ coax, maar ook dat levert bij 20-30 meter gebruik nauwelijks wat op.

 

Merk dat schotels niet goed worden fijn afgesteld en zie te vaak lnb's verkeerd in de schotel (geen skew ingesteld) staan. Dat kost signaal!

 

Onweer is natuurlijk funest (storing in polarisatie), maar komt zelden voor. Flinke regen in Betzdorf (LUX) en in NL leveren de meeste signaal problemen op en daar hebben we allemaal wel eens last van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn er bijna uit ...

T90, of toch een Maximum (Vantage ) E85, maar dan moet er weer een goede beugel bij voor op het platte dak.

Posities : 0,8w, 13e, 19,2e en 23,5 / de 0,8w is voor de Roemeense TV en kan in de toekomst evt naar andere positie ( 39E of 31,5E )

 

Zitten alleen nog met het type kabel, Belden en Koka wel te vinden maar idd de " oude vertrouwde kabel zoals Sprietje al aanhaalde ".

Een mogelijk alternatief ( heb daar niet zo'n kijk op ) is Edision wellicht, of zijn deze specs niet om over naar huis te schrijven?

 

 

Technische gegevens voor Edision Coaxialkabel 110 dB, 100m 3-voudig geschermde kabel ( 3-fach geschirmt ) met EAN-code: 4260095391216

 

Innenleiter Ø 1,01 mm CCS
Dielektrikum Ø PE 4,6 mm (blau)
1.Aussenfolie mit 130% Umschliessung AL
1.Aussenleiter Geflecht: 48 * 0,12mm AL
2.Aussenfolie mit 100% Umschliessung AL
PVC-Außenmantel mit Ø 6,80 mm und
  Meteraufdruck
Schirmungsmaß: 110 dB

 

 

Is dit te doen voor pak m beet 30 meter afstand ( vanaf Spaun naar DM8000 )?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de satelliet posities is een E85 al geschikt, maar met je wensen in de toekomst zou ik voor een T90 gaan.

Een Maximum E85 is rond de €75,- De T90 zou ik van Wavefield kopen. Daar zitten RVS bouten en moeren bij!

 

Met de site van Satlex kun je de instellingen vinden of via onze expert Sprietje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dolphs, dat zou ik maar goed doen, die coaxkabel kopen. Dan weet je zeker dat je problemen krijgt. Ik zie hem voor €28,90/100m te koop staan.
Je geeft zelf de specs aan en wat staat er bovenaan?
Innenleiter Ø 1,01 mm CCS
Weet je wat dat is, CCS?
Verkoperde staaldraad. Grotere troep kun je niet kopen.
En wat de demping van die coaxkabel is, laten ze bewust maar achterwege.

En als Edision met deze troep op de markt komt, zegt mij dat al genoeg, er met een grote boog omheen lopen.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje - bedankt voor de uitleg , CCS ook weer duidelijk. Satboer in kwestie beveelt dan ook Kathrein aan

LCD111LCD95 of LCD90. Respectievelijk EAN: 4021121447044, 4021121389276 of 4021121480546.

Eerst genoemde lijkt op wat moonchild ( en jij in vorige bladzij al aanhaalde ). Helaas geen Hirschmann of keuze uit Belden

 

@ HansVUS2 - bookmark reeds gemaakt, dank voor hint!

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

laatste vraag nog of deze triplefeed van Inverto kan worden ingezet bij een T90 naast de al genoemde inverto ultra lnbtjes.

Je zou op deze manier dan twee extra posities kunnen hebben, te weten een extra lnb en 16E. Totale plaatje zou dan kunnen zijn: 0,8W/ 9E/ 13E, 16E, 19,2E/ en 23,5E icm de Spaun en een DM8000 (dmm image/newnigma2), of is dat een "no go" ook ivm DiSEqC?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad dolphs kan dat niet.
Ten eerste zorgt de hulpreflector van de T90 er voor dat de signalen van naast elkaar gelegen satellieten veel verder uit elkaar komen waardoor de lnb's op een T90 veel verder uit elkaar komen te staan dan bij een gewone offsetschotel van 90cm. Daardoor past deze lnb niet op een T90.
Ten tweede zit in de triple-lnb al een diseqc-switch. Die kun je niet nogmaals op een uncommitted switch aansluiten, wel op een committed switch.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch

 

Wat is dat nu voor een uitspraak: "denk ook dat de coax ontwikkeling al jaren stil ligt Belden of Hirschman"

 

Natuurlijk niet maar iedereen houdt zich maar krampachtig aan de Belden H125 en Koka 799 vast maar dat zijn in feite zwaar verouderde kabels op het gebied van afscherming.

De Koka 99HD is beter dan de Koka 799, de Koka 100 weer beter dan de 99, de Koka 110HD weer beter en de Koka 125HD de allerbeste. Maar ja, de mensen blijven maar vragen naar de Koka 799. Dan ga je die toch niet uit productie halen?

 

 

ik heb hier nog een leuke prospectus gevonden van Kathrein wbt coaxkabels, stand van zaken is laatste twijfel tussen LCD95 en LCD111 ( LCD90 ).

Ik denk zomaar dat het verstandig is een 3 voudige afgeschermde coax ( folie-vlechtwerk-folie ) te pakken als het slechts zo'n EUR9 scheelt per 100m ondanks dat het wat stugger is neem ik aan dat beide kabels gewoon buiten kunnen liggen en dan voorts het huis in gaan.

 

dank allen voor het meedenken, zeer gewaardeerd

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...