Ga naar inhoud


Zin en onzin specificatie kwaliteit coax kabel en schotels


Rod05

Aanbevolen berichten


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je vergelijkt nu alleen de prijs. Voor € 59,- heb je al een E85 (Blueqon ED85 multifocus ovale schotel). Een Triax in doos (anders stuurt het zo lastig op) kost € 35,- Daar een Triax Multiblock bij €20,- tot €25,- Daarmee zit je op dezelfde prijs.

 

Voor mij dan toch liever de originele E85 van Maximum. Kost ook nog maar €75,- Superstevig, skew instelling op de schotel, centrale lnb positie en een ijzersterke arm!

 

Een Triax 88 lichtgewicht? Het is en blijft een stalen 80 cm schotel met een manke arm, maar dat kan ook niet anders voor dat geld.

post-72666-0-68801600-1412925324.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen van een plaatselijke schotel installateur dat de triax'jes die hier in nederland verkocht worden niet meer de kwaliteit is van de triax'jes van "toen".

Er schijnt wel een stevigere triax serie te zijn maar die wordt in Nederland niet geleverd. Hier worden de zogenaamde "klaparmpjes" of beter gezegd "ik blijf klapperen armpjes" verkocht en dat is volgens de installateur op zijn zachts gezegd "niet aan te raden". De serie die nu hier verkocht wordt is het resultaat van jarenlange besparing op besparing....

 

zie mijn 22 jaar oude triax...  nog altijd stevig als een rots...

 

 

 

 

Ik heb even een triax 64 eronder gehangen met duo lnb zodat vrouwlief nog tv kan kijken , maar heb inmiddels besloten dat die er af gaat en plaats gaat maken voor een : Maximum E85 met 2 x Inverto Black Ultra Quattro HGLN 40mm LNB 

 

We gaan het zien !

 

post-73373-0-67163500-1412930433_thumb.jpg

aangepast door Rod05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies! Opgelost.

 

Zo'n oude Triax heb ik ook jaren gehad. Zet 'm eens lekker in de wax. Gaat die nog jaren mee en heb je minder last van 'hangende druppels'.

 

Nieuwe zou ik op 23.5 zetten en HB op zo'n 127mm er vandaan aan de linkerkant (als je achter de schotel staat).

Skew van de schotel uitrekenen op Satlex en van de lnb's: HB ongeveer 7 graden met de klok mee draaien (als je voor de lnb staat) en A3 op 8 graden of optimaal signaal. Paal moet wel waterpas staan voor genoemde afmetingen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje tekort aan de Hotbird? 1,5dB zul je bedoelen. Hij ontvangt dan net zoveel signaal alsof de lnb op een schotel van 68cm breed en 76cm hoog staat gemonteerd.
En als je de Astra 19,2 als middelpunt neemt, dan staat de Astra 23,5 lnb maar 5,2 graden uit het midden en tot 8 graden uit het midden is er met deze multifocus schotel geen verlies t.o.v. het midden.
Je krijgt voor de Hotbird dan ook geen verlies want met 7,7 graden uit het midden heb je nog steeds maximale ontvangst, zie de bijlage.
 

post-60869-0-99344900-1412939555_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...