Ga naar inhoud


Hulp bij afstellen 8 LNB's Wavefield T55 regio Eindhoven


juulduclos

Aanbevolen berichten


Als 8/1 switch zou ik de EMP-Centauri S8/1PCP-W2 (P.168-W) nemen. Daar zit ook nog een terrestrial ingang op. Die krijg je er gratis bij.
Als lnb een Inverto Black Ultra. Die kun je op die 55cm schotel best gebruiken voor de zwakkere satellieten.

Maak je nog een foto als die SAB-houder met lnb gemonteerd is?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom bedankt voor je reactie, Sprietje :).

Wat kan ik met de terrestrial ingang, een antenne aansluiten?

Gaat een Inverto Black Ultra wel passen op de T55 als ik de Quad variant wil gebruiken voor de genoemende satellieten?

Ik las namelijk dat de achterkant vrij breed was, en problemen zou opleveren.

Uiteraard zal ik een foto posten als de LNB-rail volledig is gemonteerd ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik dan niet beter voor SMART LNB's (Titanium 3) gaan?

Anders is het eventueel een optie om voor belangrijke satellieten een Black Ultra te plaatsen, en voor de rest Premium (afhankelijk van de onderlinge afstand)?

Ik denk overigens dat ik voor 9E een LNB moet hebben met een smalle kop, aangezien het erg strak staat tussen 13E en 5E. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje: de Inverto Black Premium heeft inderdaad een beter testoordeel dan de Smart Titanium in die test. Dan denk ik toch maar voor de Inverto Premium Quads te gaan. Vraag is alleen of die LNB gaat passen tussen de rail en ophangbeugel van de subreflector. 

@Gerard76: welke smalle LNB heb je gebruikt voor 9E?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het zal er om draaien of je voor de 9e een smalle lnb moet nemen. In bericht 15 had ik al voor je uitgerekend dat de houders op 63mm afstand moeten staan. De koppen zijn 59,5mm. Je houdt dus 3,5mm over maar je moet je wel bedenken dat de koppen ook nog een beetje schuin naar elkaar gericht zijn. Maar daar staat tegenover dat door de afronding van de kop, je de koppen eigenlijk op 58mm van elkaar kunt zetten aan de voorzijde gemeten. Je hebt dus 5mm over en dat moet volgens mij best lukken. Ik denk dat je geen smalle lnb nodig hebt. Stel dat je nog 2mm te kort komt, dan is het 1mm naar buiten plaatsen van de 5e en 13e nog een mogelijkheid wat je 2mm ruimte oplevert en 1mm van zijn officiele positie, daar merk je niets van in de ontvangst.

 

En als je een smalle lnb gaat gebruiken, dan zou ik zeker ALPS nemen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dan ga ik eerst even 'passen' met normale LNB's, voordat ik ook zo'n smalle ALPS aanschaf. 

Zijn er trouwens dingen waar ik rekening mee moet houden bij de aanschaf van Coax?

Ik kan via een UPC monteur C9 coax krijgen met het kabelkeur, is dat iets?

Dat in combinatie met Cablecon crimp F-connectoren, of EX6PE compressie F-connectoren. 

Wat heeft de voorkeur, of kan ik beter andere coax en/of connectoren aanschaffen?

Iemand trouwens ervaring met de BAFF 8/1DiSEqC switch, verlies van 2dB en een isolatie >26dB, vergelijkbaar met de welbekende Spaun switch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast een voorproefje van de gemonteerde SAB (soortgelijk) LNB-houder :).

9E staat wel erg 'krap' tussen 13E en 5E in, maar het past net. 

Indien ik de LNB's afzonderlijk ook nog moet afregelen voor optimaal ontvangst, is misschien een LNB met een smalle kop een betere optie. 

Dit is namelijk nu niet mogelijk :P

post-73349-0-93009900-1414257192_thumb.jpg

post-73349-0-58658600-1414257194_thumb.jpg

aangepast door juulduclos
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste juulduclos

Dat ziet er inderdaad keurig uit. En maak je geen zorgen als sommige lnb's een paar millimeter van hun positie af staan. Bedankt in ieder geval voor de foto's, die gebruik ik natuurlijk weer voor mijn archief voor toekomstige oplossingen.
Maar één ding wil ik wel vast aangeven, en dat is dat de oplossing van deze SAB-rail alleen maar werkt als de lnb's redelijk in het midden van de schotel staan. Gaat het om een oplossing van lnb's die dicht bij elkaar geplaatst moeten worden aan de zijkant van de Wavefield-rail, dan gaat dit niet lukken. De lnb's moeten immers op de houder ook schuin ingesteld worden, bijv. bij 15 strepen uit het midden ook 15 graden schuin.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...