Ga naar inhoud


Hulp bij afstellen 8 LNB's Wavefield T55 regio Eindhoven


juulduclos

Aanbevolen berichten

Beste Sprietje,

 

Bedankt voor je reactie(s) met goede informatie. Stel ik erg op prijs! :)

Kan ik de schuinheid van de LNB's het beste alvorens instellen (aan de hand van plaats op LNB-rail), of is dit makkelijker om gewoon handmatig te doen afhankelijk van signaalontvangst?

Verder wees iemand me op een artikeltje (Lnb's op Wavefrontier: denk aan 'lengte') in de nieuwsbrief van de transponder (updownlink_2011_15, blz. 13), waarin veelvoorkomend problemen met (te lange) LNB's i.c.m. de Wavefrontier worden besproken. Nu mijn vraag of ik naar aanleiding van dit artikel Inverto Black Premium Quad LNB's zoals jij aanraadde probleemloos kan monteren op mijn Wavefield T55. Ik heb de afmetingen van deze LNB namelijk al bekeken, en zijn beduidend langer dan de Smart Titanium Quads (zoals op mijn foto's). Als het signaalontvangst zodanig beter is met Inverto Premium Quads, wil ik deze graag gaan vervangen i.p.v. er Smart Titanium Quads erbij te kopen.

Bedankt alvast voor advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou de schuinte van de lnb niet proefondervindelijk instellen maar gewoon corresponderend met de stand op de rail. Staat de houder dus op +10, dan ook de houder met de streep van 10 graden in lijn zetten.

De inverto Black Premium Quad steekt ongeveer 95mm achter het midden van de lnb-klem uit. Of de aansluitingen boven de beugel komen is ook afhankelijk van de skew. Als die bijv. 20 graden moet zijn, kan het zijn dat de lnb boven de beugel staat maar de aansluitingen er naast. Eventueel kun je de berekening van de T55 zo maken, dat alle lnb's een beetje opschuiven.
 

post-60869-0-37486200-1414359635.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dan doe ik dat van tevoren instellen a.d.h.v. de stand van de houders op de LNB-rail. 

Voor de Inverto Black Premium Quads heb ik even een 'malletje' gemaakt gebaseerd op de afmetingen op de site (zie foto's).

Zoals te zien is, komt de LNB net iets tegen de bevestigingsbeugel van de hulpreflector aan. 

Eventueel kan er een kleine (menselijke fout) in mijn malletje zitten, maar het blijft toch krap.

Daarom vroeg ik me af, of het wel verstandig is voor de Inverto Premium Quads te gaan.
De kans bestaat namelijk dat het niet past op geïllustreerde positie. 

 

Graag hoor ik van jullie! :)

post-73349-0-42622000-1414499684_thumb.jpg

post-73349-0-19732500-1414499686_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat voornamelijk om de afstand tussen LNB-houder - bevestigingsbeugel van de subreflector, wat erg krap wordt.

Ik denk dat de connectoren er nog wel onder passen, anders zijn haakse F-connectoren inderdaad een optie.

Bedankt voor het meedenken :)

aangepast door juulduclos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag al mijn diseqc switches mooi wegwerken in één centrale behuizing (zie foto), maar waar kan ik zoiets het beste kopen? Hoe zijn verder in deze behuizing de latjes bevestigt? Gewoon aan de zijkant door de behuizing geboord?

gallery_68531_2_753659.jpg

In de achterwand zitten meerdere opstaande verdikkingen met een (ondiep) gat , hierin passen de meestal bijgeleverde schroeven om een omega rail vast te zetten . Die zijn tekort om zo'n latje vast te zetten , dus iets langere gebruiken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik had nog een laatste vraag voordat ik met de installatie van mijn schotel ga beginnen.

Het enige wat ik nog moet aanschaffen is (goede) coax-kabel, zijn er specifieke dingen waarmee ik rekening mee moet houden?

Ik zat zelf namelijk te denken om voor de Kathrein LCD111 te gaan i.c.m. bijpassend compressie-connectoren. 

Is dit een goede keus, of heeft iemand misschien en beter alternatief? 

Graag hoor ik nog een laatste keer van jullie, alvast bedankt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan niet zeggen of het een goede of slechte kabel is, ik kan er gewoon geen gegevens over vinden.

 

Kijk eens naar deze kabel, Kathrein KoKa 799, een kabel waar men hier goede ervaringen mee heeft.

http://www.hirschmann-multimedia.nl/portals/0/docs/productspecs/koka799%28nl-k%29.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat afscherming betreft, behoorde Koka799 vroeger tot de top met 90dB , tegenwoordig zijn er vele andere coaxkabels die dat veel en veel beter doen zoals o.a. de Kathrein met 105dB.
Maar voorlopig heeft Koka 799 nog steeds het kabelkeurmerk en voldoet nog steeds aan de huidige eisen van afscherming voor het mobile netwerk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...