Ga naar inhoud


Nadert satelliet-tv een langzame dood?


Michel

Aanbevolen berichten

Ik denk dat tegen dat de rechten op een andere manier verkocht mogen worden, het kalf inderdaad al zal verdronken zijn.

Steeds meer jongeren kijken geen TV meer, ze interesseren zich wel nog voor de programma's zelf, maar kijken als iets uitgezonden wordt, of het eerst opnemen en later bekijken als het past, vinden ze niet meer van deze tijd.

Ze willen gewoon alles on-demand.

Je kunt nu denken van "ach, de jongeren...".

Maar uiteindelijk, de oudere generaties leven misschien wat langer, maar na verloop van tijd zijn het toch de jongeren van nu die de toekomst uitmaken, en ik vrees dat zij niet meer te overtuigen zijn.

Kabel en IPTV gaan trouwens ook hier sterk onder lijden, voor zover het over lineaire TV gaat.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar of het daar nou beter van is geworden? Hoe vaak worden we niet uit de droom geholpen door de weerbarstige realiteit? 

Ik heb nu al een schrikbeeld van Sky Europe. Met allemaal dichtgetimmerde SKY-CI+-kastjes in heel Europa en standaard bijgeleverde kleine schotels gericht op allemaal spotbeams. Allemaal verplichte kost bij het af te sluiten abonnement.Nee, dank je.

Ik moet het allemaal nog zien met die "grenzeloze" droom.  

De prijzen zjjn wel naar beneden gegaan. En dat is een van de belangrijkste doelstellingen. Daarom ben ik er ook niet zo bang voor als Sky hier in NL. komt. Want het opent ook weer een heleboel mogelijkheden. En voor hen geldt hetzelfde als CD. De concurrentie staat niet stil. En we zijn wel het land met de hoogste kabeldichtheid van de wereld. Dus die concurrentie is echt serieus. Of de prijzen dan nog echt omhoog gaan, denk ik dat dat wel meevalt.

Verder wijs ik jullie erop dat CD kabeldeutschland en Online.nl hebben aangekocht. Ze doen dus daadwerkelijk aan schaalvergroting, denken dus niet aan ophouden. Zolang ik dat zie, maak ik me niet zoveel zorgen over de toekomst van CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me ook dat er toekomst ligt bij de hotels edm.

Een familielid startte een B&B met nogal wat kamers, en daar werd door de TV-leverancier dadelijk voorgesteld om met sat te werken.

Hun aanbod naar deze beroepsgebruikers is blijkbaar heel erg concurentieel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wel.

Zolang ze SD op 19.2 blijven uitzenden.

Anders is het einde satelliet oefening voor CanalDigitaal en gaat het satelliet gebeuren voor een appel en een ei naar Sky.

Ik schrijf het nog maar is voor de beterweters ;) die hun financieel plaatje voor de kosten van uitzenden niet rekening houden met het zakelijke deel van CanalDigitaal.

 

Een faillissement is overigens nooit uit te sluiten. 

De overnames in Oost Europa waren stuk voorstuk verlies gevend.

Het is te hopen dat ze daar het tij optijd kunnen keren.

Anders is het op een heel andere manier dan wat we verwachten einde oefening.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja van rupert murdoch en dichtimmeren enz.

Maar als de amerikanen in diverse landen de kabelnetten gaan overnemen, en rupert murdoch de sat in Europa, dan denk ik echt dat we bang moeten zijn van prijsstijgingen.

En zal proximus (ex belgacom) het verder alleen aankunnen, om ip tv door te geven, als kabelaars gesterkt zijn door de amerikanen?

Gelukkig heeft niemand een glazen bol en wordt het afwachten, maar ik keer nog eens terug, dat het ganse rechten kwestie niet zo snel zal veranderen, (ik denk eerder nooit).

En hoe zullen de commercielen in ons land reageren, als wij gewoon legaal kunnen kijken naar de commercielen bij de buurlanden of verder? Denk echt dat deze daar ook niet blij zullen mee zijn, en ik moet je waarschijnlijk niet uitleggen waarom.

Maar ja, die hebben het geluk, dat schotelbezitters en kijkers, maar een klein deeltje zijn van de kijkcijfers.

En stel je voor, dat je gewoon zenderpakketten legaal kan streamen, van over gans europa, dan zal het sat gebeuren, ook wel een deuk krijgen.

Maar die zal blijven, voor iemand op afgelegen plaatsen, waar geen kabel koperparen of glas ligt. Tevens ook de emigranten, die hun thuiszenders wil zien, al is het enkel het nieuws.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijzen zjjn wel naar beneden gegaan. En dat is een van de belangrijkste doelstellingen. Daarom ben ik er ook niet zo bang voor als Sky hier in NL. komt. Want het opent ook weer een heleboel mogelijkheden. En voor hen geldt hetzelfde als CD. De concurrentie staat niet stil.

Bij Ziggo werkt het nu al niet zo:

 

http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/17734/ziggo-bekijkt-prijsverhoging-abonnementen.html

 

en bij Cogas ook niet:

 

http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/17798/communicatie-caiway-probleem-in-cogas-soap.html

 

dus waarom wel bij een overname van CDS?

 

En energieprijzen dalen voornamelijk door externe factoren, prijsafspraken zat tussen de "concurrenten". Bijna dagelijks in het nieuws, de ene kartelboete na de andere. Het werkt niet, bedrijven worden autonome machtsblokken die boetes soms zelfs incalculeren in het winstdenken.    

 

Na een fusie worden tarieven altijd "gelijkgetrokken" , zoals dat zo mooi heet. Maar wel naar de hoogste tarieven, natuurlijk. Menigeen is dus de klos.

 

Zoals ik zeg, de realteit is weerbarstiger. Laat CDS/M7 nou maar mooi overleven (maar blijf aanschoppen tegen zaken die niet door de beugel kunnen) 

Maar Sky Europe, een Big Brother die ons laat watchen en betalen? Lijkt me geen wenselijke zaak.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of CanalDigitaal overleeft is aan CanalDigitaal.

Daar gaan de abonnement afnemers niet over. Alleen als je besluit om je abonnement op te zeggen oefen je een klein beetje druk uit.

Er is terecht veel kritiek op CanalDigitaal en dat bevorderd niet het aantal abonnementen in positieve zin.

We zullen wel zien hou het uitpakt.. laten we optimistisch blijven en er van uitgaan dat CanalDigitaal de kritiek ter harte neemt.

Wie weet komt het toch nog allemaal goed met CanalDigitaal. I cross my fingers.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV kijken- en radio luisteren via satelliet zal niet in populariteit afnemen. Er komen en gaan gebruikers en internet via satelliet is een nieuwe bron. De handel is moeilijk omdat er bijna geen marge meer valt te halen. We willen (bijna) allemaal goedkoop wat in de ons omringende landen wel anders is. 

Ik heb glasvezel met o.a. IPTV en hoe mooi ook is dat niet zonder problemen. Via de satelliet werkt altijd en we genieten van de hoge kwaliteit in beeld en geluid en het aanbod.

 

Sinds het bestaan van Astra is er veel veranderd en hebben gebruikers van alles meegemaakt. Je bleef maar kopen. Nu met de nieuwe generatie HD tuners en hoge kwaliteit materialen kan je vaak jaren vooruit. Nee satelliet TV nadert geen langzame dood!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar inmiddels behoorlijk vertraagd...ze zoeken nog een goede raket!

Welke vertraging bedoel je? Volgens mij staat lancering nog steeds gepland op 28 november.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik roep het al jaren, die constante prijsverhogingen, samen met de anti cardshare maatregel, is de doodsteek voor cd. De mensen die toen zeiden dat die paar euro niks uitmaken, zijn wellicht al afgehaakt. Ik vind cd nutteloos, na de aanstaande verhuizing ga ik over op iets anders, met vrije sat zenders als leuke extra...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...