Ga naar inhoud


Nadert satelliet-tv een langzame dood?


Michel

Aanbevolen berichten

Kan iemand zeggen hoeveel abonnees er zijn bij m7 , ik denk nog heel veel !

 

 

Nee Chucky, dat geeft CD niet vrij, wel kinderachtig natuurlijk.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De topic vraag is wat ontoereikend, bedoelt men de benelux of Europa of wereldwijd, wat betreft de Benelux is het geen hoogvlieger maar dat is wel aan de M7 groep gelegen ten dele.

In de omringende landen is het een succes dat nog wel even zal duren, Duitsland, Frankrijk, Italie, Engeland..... zijn zeer goed voorzien hoor van schotelontvangst en met providers die een degelijk aanbod verzekeren met een service die voldoet.

 

En als ze nu weer eens voorloper worden met de nieuwste technieken (4K....) zal menigeen er niet omheen kunnen.

 

Conclusie, CD en TVV schieten tekort op velerlei vlakken, en laten op deze manier heelwat liggen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoezo dubbel betalen, je hoeft toch geen abo. op CD of TVV te nemen?.

 

In Duitsland betaal je net zoals in Nederland kijk en luistergeld, In Nederland via de belasting, in Duitsland separaat aan de GEZ.

Daarna kan iedereen in Duitsland een schotel aan de muur hangen en via satelliet alle publieke programma's zonder extra abonnementskosten bekijken.

 

In Nederland moet je vanaf augustus j.l. extra betalen voor de distributie via satelliet.

Dit zal voor Nederland een extra drempel vormen voor satelliet ontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland betaal je net zoals in Nederland kijk en luistergeld, In Nederland via de belasting, in Duitsland separaat aan de GEZ.

Daarna kan iedereen in Duitsland een schotel aan de muur hangen en via satelliet alle publieke programma's zonder extra abonnementskosten bekijken.

 

In Nederland moet je vanaf augustus j.l. extra betalen voor de distributie via satelliet.

Dit zal voor Nederland een extra drempel vormen voor satelliet ontvangst.

 

 

Ik meen dat de schrijver bedoelt 2X betalen voor een provider en niet dubbel, als je het "kijkgeld" bedoelt.

 

Dus heb je kabel met NPO, dan hoef je via de schotel niet nog een abo. te nemen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conclusie, CD en TVV schieten tekort op velerlei vlakken, en laten op deze manier heelwat liggen.

Ik vind dat wat te snel geconcludeerd (Zonder daarbij de kritiek op M7 tekort te willen doen. Die vind ik vaak terecht.) 

Het marktgebied is natuurlijk ook (te) klein, met veel bevolkingsconglomeraties en dichte bekabeling.

En daarbovenop nog vaak noodzakelijke touwtrekkerij om een schotel überhaupt te mogen monteren aan je (huur/koop)woning. Dat is in menig land om ons heen wel anders.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben allang over naar IPTV, voornaamste reden: de gemankeerde pakketten bij CD, met name de Fox Sports kanalen en Sport 1 kanalen worden niet volledig aangeboden en daarmee voel ik mij als klant niet serieus genomen. IPTV is inmiddels volwassen en kan met twee kastjes volledig uit de voeten. Verder is het innovatiever met diensten als opnemen in de cloud en begin gemist. Ik heb gewoon koper twisted paired en heb een prima beeld. Met glasvezel kan de kwaliteit in de toekomst verder worden opgeschroefd.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik meen dat de schrijver bedoelt 2X betalen voor een provider en niet dubbel, als je het "kijkgeld" bedoelt.

 

Dus heb je kabel met NPO, dan hoef je via de schotel niet nog een abo. te nemen.

Voor die kabelaansluiting betaal je toch ook, zowel voor de infra structuur aan de netwerk provider als ook in het abonnementsgeld een vergoeding die de kabel exploitant betaalt aan de NPO voor het mogen doorgeven van het signaal.

In Duitsland is de doorgifte via schotel of dakhark inbegrepen in het kijkgeld. via kabel betaal je alleen de infra structuur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben allang over naar IPTV, voornaamste reden: de gemankeerde pakketten bij CD, met name de Fox Sports kanalen en Sport 1 kanalen worden niet volledig aangeboden en daarmee voel ik mij als klant niet serieus genomen. IPTV is inmiddels volwassen en kan met twee kastjes volledig uit de voeten. Verder is het innovatiever met diensten als opnemen in de cloud en begin gemist. Ik heb gewoon koper twisted paired en heb een prima beeld. Met glasvezel kan de kwaliteit in de toekomst verder worden opgeschroefd.

En hiermee bevestig je dat kabel/vezel in de Benelux intensief is uitgerold. Dat is in andere landen lang niet zo vergevorderd. Om diverse redenen.

Met je opmerkingen over het CD aanbod Fox Sports en Sport 1 moet niet je bij CD zijn, maar bij de eigenaren van die zenders. Die beslissen over satellietverspreiding.

En daarmee kom je dan gelijk weer bij de kern van de zaak: dat kabel/vezel in de lage landen om allerlei redenen aantrekkelijker is voor partijen die zenders in de aanbieding hebben.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je eens vergelijkt wat bv: SKY DE - UK , Canalsat en andere bieden, en met wat wij hier aangeboden krijgen via M7, nou dan missen ze wel degelijk nogal wat kansen, het aanbod zou net als bij die andere providers heelwat uitgebreider moeten zijn en gevarieerder om het grote voordeel van sat ontvangst hier een boost te geven, dus het kan stukken beter kwa aanbod maar ook hun hardware is ondermaats, hoe wil je dan dat de sat hier menigeen overtuigd.

 

Te mager aanbod, geen goede hardware, brakke support, veel te veel zenderwijzigen die dan ook nog eens geen meerwaarde krijgen, hoe kan je een product in de kijker stellen vraag ik me af.

 

CD/TVV moet dringend eens heel goed herbronnen, en met een andere kijk op de zaken er tegenaan gaan.

De tijd dringt nu wel hard hoor.

 

Als het zo vergaat is de toekomst voor ze hier niet rooskleurig te noemen.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft is sat TV verre van dood. Ik heb drie jaar geleden UPC kabel "de deur uitgedaan" en een sat ontvanger met toebehoor geïnstalleerd, met een CD Family HD abo. Ik kijk meer zenders dan met UPC ooit denkbaar was. En er zijn meer satellieten dan de drie die ik nu kan ontvangen.

 

Over de fora, Michel, daar hebben de moderators een belangrijke rol om een forum leefbaar te houden. Het oeverloze afkatten van CanalDigitaal op ons eigen Sat4all forum maakt datzelfde forum bijna onleefbaar. Het onophoudelijke melden van niet gelijklopende ondertiteling op het Sat4all TVV forum heeft evenzo succes gehad. Afbreken is nu eenmaal makkelijker dan opbouwen. Maar een forum waar ik me constant erger aan bijdragen ga ik mijden.

 

Voor mij is sat TV springlevend, en zijn de fora waardevolle bronnen om ervaringen te delen.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Kan iemand zeggen hoeveel abonnees er zijn bij m7 , ik denk nog heel veel !

 

M7 is een van de weinig aanbieders die geen openheid geeft v.w.b. de hoeveelheid betalende abonnees.

 

Het zullen er ten opzichte van 2006 in ieder geval heel veel minder zijn.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat is een tijdje ook heel erg populair geweest doordat de meeste coderingen open lagen. Kon je met een smart card en programmer half gecodeerd Europa ontvangen. Dat maakt het allemaal heel aantrekkelijk, spannend en nieuw. Dat nieuwe is er nu ook wel vanaf natuurlijk.

Dus misschien liepen de fora vroeger ook wel zo goed vanwege dat kraken van de coderingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het de enige optie om tv te kijken. in het buitengebied.

Geen kabel, geen glasvezel, geen snel internet dus geen IPTV.

Ik heb geen klagen, ik heb gigaveel (engelse) zenders waar ik naar kijk, die ik bij een ander systeem niet zou kunnen ontvangen.

Service van CD?

ja zou misschien veel beter kunnen.

Het posten is minder geworden, omdat de mensen meer van de schotel afweten, vlg mij.

Ik vraag nu ook minder dan vroeger. Maar haal hier wel leuke recensies vandaan.

Homecast s9000  :mad:  in plaats daarvan  2x VU+ Solo2 met Open PLI 6.2. Loopt fantastisch! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dus misschien liepen de fora vroeger ook wel zo goed vanwege dat kraken van de coderingen.

neen...

het was toen gewoon goedkoper dan alle andere aanbieders

die hebben ( nogmaals) een grandioze inhaalslag gemaakt en in huis kan ik gewoon op meer toestellen kijken

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die kabelaansluiting betaal je toch ook, zowel voor de infra structuur aan de netwerk provider als ook in het abonnementsgeld een vergoeding die de kabel exploitant betaalt aan de NPO voor het mogen doorgeven van het signaal.

In Duitsland is de doorgifte via schotel of dakhark inbegrepen in het kijkgeld. via kabel betaal je alleen de infra structuur.

 

 

Dan moet je gaan klagen bij Dekker van de VVD, hij had het lumineuze idee dat CD geld moest vragen aan de NPO.

Voor 1 augustus was het gratis.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...