Ga naar inhoud


TBS 6925 kaart veroorzaakt niet meer opstarten van computer!


paulvr

Aanbevolen berichten

Is de batterij op het moederbord misschien leeg.

Lijkt er erg op.

 

Dit kan heel goed. Heb hier hetzelfde probleem gehad met 2 Asus systemen. Je denkt dat alleen de Bios zijn instellingen kwijt is. Echter het ging bij deze ASUS verder. Systeem viel direct na het opstarten weer stil. Je kon zelfs niet meer in de Bios komen.

 

En inderdaad met een nieuwe batterij was het weer mogelijk om het apparaat draaiend te krijgen en de BIOS te benaderen.

 

Zou dit niet uitsluiten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Beste mensen

 

Toen Michel zijn TBS 6925 kaart te koop aanbood heb ik meteen gereageerd. De kaart staat bekend als een mooi ding voor DX-ers, o.a. om satstreams mee te kunnen zien.

 

Omdat ik toch aan het wegzetten van een nieuwe schone Windows 7 toe was heb ik vanochtend de kaart (een PCI Express kaart) gemonteerd, uiteraard met alle spanning van de computer af.

 

 

Maar toen ik de PC weer op wilde starten ging hij na enkele seconden weer uit. Dat was schrikken. Na een paar keer proberen heb ik de kaart er maar weer uit gehaald.

 

 

MAAR.... Ook nadat de kaart eruit is doet zich hetzelfde fenomeen voor: de computer wil niet meer opstarten, schakelt zichzelf na enkele seconden weer uit. Hij probeert het wel steeds weer opnieuw, dat opstarten, zo elke 15 seconden of zo, maar steeds slaat hij daarna meteen weer af. Het enige wat even oplicht is de DVD drive, als je die snel genoeg aanraakt gaat de lade nog voor de helft naar buiten, maar dat is alles.

 

 

Mijn systeem is een Gigabyte GA-P55A-UD4 versie 1 moederboard, een snelle i7 processor en 8 Gb geheugen aan boord.

 

 

Ik heb geen idee hoe verder. Allereerst heb ik alles wat erop aangesloten was losgemaakt zodat alleen het toetsebord, de muis en de monitor nog aangesloten zijn maar dat hiel niets. Toen heb ik nog de twee extra harde schijven die erin zaten losgekoppeld zodat alleen de hoofdschijf (een Samsung SSD 840) over bleef maar ook dat leverde niets op. Ik heb geen idee hoe verder te gaan, en wat belangrijker is, of het iets met Michel's kaart te maken heeft of dat er misschien stom toevallig iets mis is gegaan toen ik de kast open maakte. Bij dat laatste kan ik me eigenlijk niets voorstellen juist omdat het inzetten van die kaart zo probleemloos is verlopen. Kan zo'n kaart ook als hij defect zou zijn ervoor zorgen dat een computer ook na verwijderen van de kaart niet meer opstart? Het feit dat de spanning er meteen na aanzetten weer afgaat houdt uiteraard ook in dat je verder geen kant meer op kunt.

 

 

Kan iemand me hier verder helpen?

 

Na die enorme berg reacties zijn de mensen die geprobeerd hebben te helpen vast beniewd of computer en/of kaart inmiddels (weer) werken. :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na die enorme berg reacties zijn de mensen die geprobeerd hebben te helpen vast beniewd of computer en/of kaart inmiddels (weer) werken. :)

Inderdaad, Michel.

 

Ik wilde het gisteren al schrijven maar vond dat ik niet de aangewezen persoon daar voor was.

Niet alleen dat er een heleboel gebruikers mee denken maar men is ook benieuwd wat het nou was.

Daar kunnen we allemaal weer wat van leren.

Een typisch gevalletje van jammer en zonde van alle energie en inzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Dit is een enorm misverstand. Nadat ik mijn bericht heb geplaatst moest ik vanwege familieomstandigheden een paar dagen weg. Ik heb daar ter plekke wel even kunnen kijken, toen stonden er twee adviezen, een over de vraag of een stekker los kon zijn, de andere of de voeding misschien stuk was. Ik wilde daarop antwoorden toen ik weer thuis was (want ik moest natuurlijk eerst controleren of er misschien inderdaad een stekker los zat). 

 

Toen ik een paar dagen later weer thuis was bleek de vraag te zijn verwijderd. Ik heb hier wel tegen geprotesteerd maar ik heb nooit geweten dat die vraag weer is teruggezet. En nog even voor de duidelijkheid, ik heb nooit beweerd of willen beweren dat Michel mij iets had verkocht dat stuk was, ik zeg het er maar even nadrukkelijk bij.

 

Pas nu krijg ik via email een berichtje dat Michel een commentaar op mijn thread gaf waardoor ik dus pas nu weet dat de thread inderdaad weer terug is. Mijn oprechte excuses, als ik dat eerder beseft had dan had ik uiteraard gereageerd. De computer is nog in dezelfde toestand als een week geleden, ik had niet de tijd en de kennis om er iets mee te doen. Ik ga nu eerst de 17 verschillende commentaren en adviezen lezen, en ze daarna uiteraard beantwoorden.

 

Uiteraard was het niet mijn bedoeling om iets te vragen en dan niet meer te reageren. Ik schaam me dood maar ik wist niet beter als dat de thread niet meer bestond. Ik ga meteen aan de slag en laat weten wat de conclusies zijn! Alvast super-hartelijk dank aan iedereen die meedacht!

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ten eerste is jouw bericht nooit verwijderd, maar van 'De rokende solderbout' naar Computer -> 'Hardware' verplaatst waar het thuis hoort.

 

Ten tweede heb ik jou enkele dagen geleden een reply gestuurd per email waar de link naar dit topic gewoon in stond en als je die aangeklikt had, zou je het topic gewoon hebben terug gevonden.

 

Tot slot kan je jouw eigen berichten ook gewoon in je profiel bij 'mijn inhoud'  terug vinden.

 

Als je 'uitgeschaamd'  bent, dan horen we het wel :D

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste is jouw bericht nooit verwijderd, maar van 'De rokende solderbout' naar Computer -> 'Hardware' verplaatst waar het thuis hoort.

 

Ten tweede heb ik jouw enkele dagen geleden een reply gestuurd per email waar de link naar dit topic gewoon in stond en als je die aangeklikt had, zou je het topic gewoon hebben terug gevonden.

 

Tot slot kan je jouw eigen berichten ook gewoon in je profiel bij 'mijn inhoud'  terug vinden.

 

Als je 'uitgeschaamd'  bent, dan horen we het wel :D

 

Dag Michel,

 

Dan ook hier mijn excuses, ik heb dat niet opgevangen, keek daarom uitsluitend in " de rokende soldeerbout"  waar ik het niet aantrof zodat ik ervan uitging dat het definitief verwijderd was. Ik wil mijn slordigheid niet goedpraten maar misschien wel een tip: op sommige sites wordt zo'n thread wel verplaatst maar blijft het kopje staan waarbij dan als enige boodschap is vermeld waar die thread is heenverplaatst. Het gaat dan niet per se om mij maar ook iemand die erop geantwoord heeft kan natuurlijk niet weten dat die thread dus ook zijn antwoord ergens anders staat.

 

Intussen heb ik de zaak weer opgesteld en kan ik mijn eerste bevindingen doorgeven. Ik begin bij het begin:

 

Steve: (probeer een andere voeding) - daar heb ik ook aan gedacht maar omdat de huidige voeding steeds opnieuw blijft opstarten (vier grote draaiende ventilatoren, een werkende DVD speler en een trits lichtjes die binnen de computer gaan branden) leek het me alsof de voeding een soort waarschuwings impuls kreeg en daarom zichzelf steeds uitschakelde.

 

Theparasol (zit het cpu aux kabeltje nog wel goed aangesloten?): Ik vermoed van wel, klopt het dat dat een 8-pins zeer stevig blokje is? Misschien een domme vraag maar dat blokje zit ongeveer op gelijke afstand van de processor als de lange 24-pins aansluitkabel aan de andere kant van het moederbord. Bovendien ben ik niet eens in de buurt van beide kabels geweest en is er behoorlijk wat kracht voor nodig om die stekkers daaruit te halen (zit ook een klembevelliging op)

 

Muppet; (geeft ie ook een pieptoon?): nee, de ventilatoren draaien een dikke twee sekonden, ik weet niet of dat al genoeg tijd is voor een piepsignaal?

 

Davidv (of de batterij goed is): Ik meet exact 3,150V, voor mij als leek klinkt dat in de oren alsof dat niet echt het probleem is. Temeer omdat de voeding zich zo snel weer uitschakelt?

 

Psychosammie (andere voeding zie Steve), geheugen dat kan ik proberen. Maar allereerst dan de vraag of een geheugen stuk zou kunnen gaan doordat er een kaart in de PC is gestopt? Ik ben met mijn vingers nergens in de buurt van de geheugenkaartjes geweest,

 

Winwiz: zie antwoord hierboven

 

Pionewbie: Nee, nog even voor alle duidelijkheid: ik was van plan om een nieuwe Windows 7 te installeren maar had nog helemaal niets gedaan behalve het kopieren van alle data die ik niet kwijt wilde zijn als ik een nieuwe Windows installeerde. De Windows versie die erop zat functioneerde voor de volle 100% maar ik had een probleem dat maar moeilijk weg te krijgen was, er was een stukje spyware geweest dat mijn browser's homepage steeds weer naar hun site veranderde en hoewel ik het programma dat dat deed met een virusscanner gevonden en verwijderd had bleef zich dat toch af en toe voordoen. Omdat ik sowieso in het laatste jaar nogal wat programma's had geinstalleerd en dan weer verwijderd nam ik aan dat het register wel eens heel wat onnodigs kon bevatten en leek het me slim om dus maar weer eens een gewone nieuwe start te maken. Maar dan leek het me ook een goed idee om eerst Michel's kaart erin te stoppen en dan pas te gaan formatteren en installeren. Dat is dus het complete verhaal.

 

Johan45: zie mijn antwoord op Pionewbie. er waren geen problemen bij opstarten of uitzetten van de computer. 

 

Sattv4iedereen: Daar snijd je een heel belangrijk punt aan, ik durf zelfs te gokken dat hier de kern van het probleem ligt.

A: ik zette de computer uit voordat ik de kaart erin ging doen, dat klopt.

B. Ik heb de voeding er NIET uitgetrokken, dat klopt en inderdaad toen ik bezig was de kaart in het slot te steken is er een moment geweest dat de voeding daarop leek te reageren in die zin dat de dichtstbijzijnde ventilator een fractie van een seconde leek te gaan draaien. Of dat voor die ene alleen gold of voor alle vier durf ik niet te zeggen omdat het zo enorm kort was, niet meer dan een impuls. Wat ik me ook niet meer precies herinner is het exacte moment, ik moet er namelijk nog iets bij vertellen: in eerste instantie dacht ik als leek dat zo'n kaart in een videokaartenslot moest omdat het met video te maken had (er zitten er twee van in mijn PC). Pas tijdens het in dat 2e videokaartenslot willen monteren zag ik dat er tussen de twee videoslots twee sloten waren die elk uit twee korte stripjes bestonden. Ik heb toen eerst de doos van de kaart er maar eens bij gepakt (er zat geen geschreven briefje of handleiding bij de kaart) om te zien of ze op de doos vertelden of ze dat een videokaart vonden of iets anders. Daarop vond ik een begrip wat ik niet kende genaamd " PCI Express kaart" Gezien het feit dat die pootjes precies overeenkwamen met het slot boven de 2e videokaart aansluiting ben ik ervan uitgegaan dat dat de juiste plek voor zo'n kaart was. Maar het zou eventueel kunnen zijn dat die ventilator-reflex gebeurde toen ik de 2e videokaart-aansluiting met de kaart aanraakte in plaats van de twee-korte-stukjes-aansluiting, dat staat me niet meer voor de geest.

 

De vraag die dan natuurlijk blijft is "hoe verder?". Het feit dat de voeding steeds weer opstart geeft de (misschien foute) indruk dat de voeding het nog doet maar een foutmelding (maar welke en hoe?) binnenkrijgt. En ik weet niet of het van belang is dit te melden, steeds als de computer opstart gaat er een kleurige trits lichtjes in diverse kleuren branden. Misschien volstrekt normaal, ik heb mijn PC nog nooit eerder met open kap opgestart terwijl ik naar dat deel van het moederbord keek, Die lichtjes zitten helemaal bovenaan waardoor je ze alleen maar kunt zien als je diep bukt en dan naar boven kijkt. Als ze tenminste altijd branden als de PC opstart of aanstaat, dat weet ik natuurlijk niet. Boven die lichtjes staat op het moederbord de aanduiding "PHASE LED". Is dit normaal of is dat misschien juist de aanduiding van de fout?

 

De voeding is een Corsair CX500 en eerder te zwaar dan te licht voor mijn systeem. De videokaart is een Radeon 5450 en verder zitten er twee harde schijven en een DVD speler in. Wat risico's op statische ladingen betreft: daar ben ik altijd tamelijk voorzictig mee. Ik ga ervan uit dat als ik de kaart uitsluitend vasthoud bij het metalen chassisdeeltje en ik uiteraard bij het werken met mijn ander hand ook de buitenkant van de PC aanraak dat er dan weinig zou moeten kunnen gebeuren. ik probeer als dat mogelijk is de kaart in de gleuven te drukken terwijl ik uitsluitend dat metalen chassisdeel dat je dan aan de buitenkant van de PC al ziet vast te houden, en als dat niet lukt (dat is meestal natuurlijk) dan gebruik ik of een kunststof achterkant van een schroevendraaier of een rubberen handschoen om bovenop het printje te duwen totdat het stevig in de PC-gleuf zit. Met deze kaart deed ik het laatstgenoemde. Ik dacht dat zoiets statische ladingproblemen uitsloot, heb er in elk geval tot dusver nog nooit schade door gehad.

 

 

OK mensen, dat is het. De kern zit zoals ik al zei in de staart: geen netsnoer verwijderd, alleen maar gewoon uitgezet zonder te weten dat dat niet voldoet bij het invoeren van een nieuwe kaart. De hamvraag is nu "hoe nu verder?". Natuurlijk kan ik op zich de voeding losgooien maar ik heb wel eens gezien hoe een niet-aangesloten voeding sowieso niets doet dus dat zal wel geen afdoende controle zijn op de vraag of die voeding nu kapot is of dat er iets op het moederbord "STOP!"  tegen de voeding roept. De vraag is natuurlijk hoe je daarachter komt. Zeggen dat fel oplichten van die PHASE LED lichtjes misschien iets of hoort dat zo? Op zich is de PC wel vaker aangeweest zonder dicht te zijn maar omdat ze zo hoog zitten kan ik ook gewoon nooit gemerkt hebben dat ze brandden. Voor mij in elk geval helemaal nieuw dat te zien.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met betrekking tot het verplaatsen van je bericht:

 

Je stuurt mij meerder a4'tjes tekst, waarvan ik wordt geacht die te lezen, maar dat halve a4 dat ik je terug stuurde waarin duidelijk dit stond, dat lees je dan niet?

 

 

 

...19 oktober (precies 3 dagen na ontvangst) maak je plotseling dit topic aan op sat4all: https://www.sat4all.com/forums/topic/342745-tbs-6925-kaart-veroorzaakt-niet-meer-opstarten-van-computer/?do=findComment&comment=2267025

Je krijgt daar diverse reacties, maar reageert zelf niet meer...
...Reageer op je vraag op sat4all, daar is het forum voor....

 

Foei :D :D

 

 

A: ik zette de computer uit voordat ik de kaart erin ging doen, dat klopt.

B. Ik heb de voeding er NIET uitgetrokken, dat klopt en inderdaad toen ik bezig was de kaart in het slot te steken is er een moment geweest dat de voeding daarop leek te reageren in die zin dat de dichtstbijzijnde ventilator een fractie van een seconde leek te gaan draaien. 

 

Dat meen je toch hopelijk niet?

 

Als de netvoedingskabel nog in de voeding zit, dan staat er dus gewoon spanning op het mainboard. Uitzetten alleen is echt niet voldoende. Er staat dan zowel spanning op het mainboard als ook de bussen (vanwege wake-up functionaliteit)

Je mag dat dan gerust als de oorzaak van het hele probleem zien.

 

Het is vrijwel onmogelijk om te zeggen wat er precies defect is, maar ik gok in ieder geval het mainboard zelf, mogelijk ook de net nieuw aangeschafte kaart.

Het is vrijwel onmogelijk een kaart te plaatsen zonder heel even sluiting te maken. De kaart fixeert pas exact in het slot als deze er helemaal in zit. Plaatsen met de spanning op je voeding is dus vragen om defecten!

 

Hier helpt alleen stuk voor stuk uitwisselen op een test-bank en zo proefondervindelijk vaststellen wat er defect is.

 

Ik raad je na deze flater aan dat door iemand te laten doen met verstand van zaken. Anders gaat er wellicht nog meer kapot. ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met betrekking tot het verplaatsen van je bericht:

 

Je stuurt mij meerder a4'tjes tekst, waarvan ik wordt geacht die te lezen, maar dat halve a4 dat ik je terug stuurde waarin duidelijk dit stond, dat lees je dan niet?

 

 

Foei :D :D

 

 

Dat meen je toch hopelijk niet?

 

Als de netvoedingskabel nog in de voeding zit, dan staat er dus gewoon spanning op het mainboard. Uitzetten alleen is echt niet voldoende. Er staat dan zowel spanning op het mainboard als ook de bussen (vanwege wake-up functionaliteit)

Je mag dat dan gerust als de oorzaak van het hele probleem zien.

 

Het is vrijwel onmogelijk om te zeggen wat er precies defect is, maar ik gok in ieder geval het mainboard zelf, mogelijk ook de net nieuw aangeschafte kaart.

Het is vrijwel onmogelijk een kaart te plaatsen zonder heel even sluiting te maken. De kaart fixeert pas exact in het slot als deze er helemaal in zit. Plaatsen met de spanning op je voeding is dus vragen om defecten!

 

Hier helpt alleen stuk voor stuk uitwisselen op een test-bank en zo proefondervindelijk vaststellen wat er defect is.

 

Ik raad je na deze flater aan dat door iemand te laten doen met verstand van zaken. Anders gaat er wellicht nog meer kapot. ;)

 

Mvg,

 

Michel

 

Dank voor je uitermate hartelijke en behulpzame reactie Michiel, je bent werkelijk de vriendelijkheid in eigen persoon.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan begrijpen dat dit niet het nieuws was waar je op gehoopt had, maar moderne computers blijven bij aangesloten voedingskabel op "stand bye" staan.

 

Het "hot-swappen" van kaarten is dodelijk, er staat gewoon spanning op de "bussen" , de kaartsloten welke op het moederbord zitten.

Een van de problemen waar je nu tegenaan loop is de vraag wat er kapot is gegaan, is de insteek kaart kapot en steek je hem in een werkende computer bestaat de kans dat die eveneens defect raakt doordat je er een defect geraakte kaart op aansluit.

Andersom, wanneer het moederboard nu overleden is en je sluit er nieuwe componenten op aan kan dat ook een ketting reactie veroorzaken.

 

Hier helpt maar een ding en dat is de computer door een ervaren computer technicus laten controleren.

Met een beetje geluk is er slechts in de voeding een beveiliging doorgebrand en werkt het weer met een nieuwe voeding.

In het slechtste geval kan je alles afschrijven.

 

Jaren geleden heb ik een firma onderhoud laten plegen op een groot industrieel productie apparaat, met daarin de nodige automatisering op insteek kaarten.

Terwijl een kaart op een extender stond werd er bij het controleren van de voedingspanning kortsluiting gemaakt, waarna de gehele procesbesturing van dat apparaat niet meer werkte.

Uiteindelijk kon ik de busdrivers vervangen en bleek het eeprom door de overspanning gewist te zijn.

Na het vervangen van de nodige hardware en het opnieuw branden van de software in de prom werkte alles weer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een dure les.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan begrijpen dat dit niet het nieuws was waar je op gehoopt had, maar moderne computers blijven bij aangesloten voedingskabel op "stand bye" staan.

 

Het "hot-swappen" van kaarten is dodelijk, er staat gewoon spanning op de "bussen" , de kaartsloten welke op het moederbord zitten.

Een van de problemen waar je nu tegenaan loop is de vraag wat er kapot is gegaan, is de insteek kaart kapot en steek je hem in een werkende computer bestaat de kans dat die eveneens defect raakt doordat je er een defect geraakte kaart op aansluit.

Andersom, wanneer het moederboard nu overleden is en je sluit er nieuwe componenten op aan kan dat ook een ketting reactie veroorzaken.

 

Hier helpt maar een ding en dat is de computer door een ervaren computer technicus laten controleren.

Met een beetje geluk is er slechts in de voeding een beveiliging doorgebrand en werkt het weer met een nieuwe voeding.

In het slechtste geval kan je alles afschrijven.

 

Jaren geleden heb ik een firma onderhoud laten plegen op een groot industrieel productie apparaat, met daarin de nodige automatisering op insteek kaarten.

Terwijl een kaart op een extender stond werd er bij het controleren van de voedingspanning kortsluiting gemaakt, waarna de gehele procesbesturing van dat apparaat niet meer werkte.

Uiteindelijk kon ik de busdrivers vervangen en bleek het eeprom door de overspanning gewist te zijn.

Na het vervangen van de nodige hardware en het opnieuw branden van de software in de prom werkte alles weer.

 

Dag Cees,

Tja, dat zoiets kon gebeuren was mij uiteraard niet duidelijk.Ik ben nu eenmaal geen computerdeskundige, nooit geweest. En nee, het gaat er niet zozeer om dat ik niet het nieuws hoor wat ik had gewild maar om ideeen over de vraag hoe je veilig kunt controleren wat er al dan niet goed is. De voeding vervangen is een optie tenzij een fout in het moederbord een andere voeding kan mollen? en omgekeerd, deze voeding aan een andere PC aansluiten (liefst een exemplaar wat ik missen kan) zou een optie kunnen zijn. het zijn dat soort ideeen waar ik op hoopte. De wetenschap dat ik niet slim ben geweest is weliswaar waar maar ook een waarheid als een koe dus totaal irrelevant. Bovendien is dat een relatieve waarheid, dit soort kennis doe je niet zelden per toeval op als je er niet voor op school hebt gezeten en ook niemand je dat eerder vertelde. Ik had mijn eerste IBM PC al in 1983 en ik heb er tientallen in orde gemaakt voor ons humanitaire hulpwerk in Roemenie maar dit is de eerste keer dat ik zoiets heb zien gebeuren. 

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het ff plat stellen:

 

Die sat kaart had je in je poten dus de kans is dat je daar flink wat sluiting op hebt gegenereerd tijdens het insteken.

Ga ik er even vanuit dat je geen witte handschoentjes oid aan had getrokken.

Enfin, de kans is heel erg groot dat deze print een opneuker gehad heeft en onbruikbaar is geworden.

 

Ik zou zeggen, die sat kaart er als eerste uit en kijken of systeem nog opstart. (ergens verwacht ik dat je dat al geprobeerd hebt)

Enfin, start het op: mazzel... maar als het nog steeds na 2 seconden powerdown gaat dan is je mainboard ook gesneefd.

 

En wellicht nog wel meer als je tijdens insteken van die satkaart ook andere kaarten geraakt hebt (in de veronderstelling dat er toch geen spanning opstond omdat de pc immers uitgeschakeld was)

 

En dan houdt het al zo'n beetje op he... maar wellicht kun je een vervangend mainboard krijgen waar de rest nog oppast (cpu/ram/videkaart/etc/etc)

Ik verwacht niet dat je voeding het opgegeven heeft, maar het kan allemaal.

 

Dit zijn geen leuke berichten maar het is niet anders dan dat het is.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voortaan niet alleen de netspanningskabel verwijderen maar daarna ook even paar tellen de powerknop ingedrukt houden.

Hiermee wordt eventuele restspanning in de voeding geconsumeerd.

 

Die ga ik onthouden. Dank je!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...