Ga naar inhoud


van utp kabel naar gewone telefoon aansluiting kan dat


1pm

Aanbevolen berichten

Geweldig! Hoe praten we zo dicht mogelijk langs elkaar heen :P

 

Ik heb nog steeds geen idee van het probleem. Maar het werkt en dat is het belangrijkste.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou voor de duidelijkheid ik moest gewoon een kabel hebben waar aan een kant een rj 11 stekker zit (is telefoon aansluiting dan ) een aan de andere kant een rj 45 of cat stekker hebben , volgens de hoge heren hier gaat dit niet maar tons had gelijk gaat zeker !!!!!

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk gaat dat! In het datacenter doen we niet anders. Middelste draden van de UTP kabel op het LSA punt. UTP kabel naar de betreffende rack. Dan een koppelblokje erop. Zelf kabeltje maken van RJ45 naar RJ11, RJ11 in de USRobotics modem... Modem??!?!?! Gebruiken we dat nog? Yep, voor nood admin verbindingen.. We hebben zelfs nog een verbinding naar Kamtschatka (USSR)..,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Sla je de plank toch mis hoor heb een test gedaan en werkt gewoon er komen inderdaad 2 draden binnen op de wandcontact doos deze goed aansluiten op de nieuwe doos met utp aansluiting dan .

daarna aan de andere kant de gewone stekker voor tel aansluiting gezet , deze in de splitter gedaan welke naar de modem gaat en het basis station tel en het werkt hoor !!!

 

Dat is geen UTP aansluiting maar een RJ11 of RJ45 connector met daaraan gewoon een tweedraads telefoonkabeltje.

 

UTP is 'Unshielded Twisted Pair' en dat is een tweedraads telefoontkabeltje in ieder geval niet.

 

Je was in ieder geval vreselijk onduidelijk. ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, een gewone telefoonkabel bevat 4 aders die twee getwiste paren vormen.

 

Nou nee... de platte variant heb ik al gezien met slechts 2 aders zonder twist... en de platte variant met 4 aders zonder twist.

Dan nog de oude grijze kabel met 2 kabels rood / blauw erin, massief koper ader daar moet je vooral niet proberen een rj connector op te knijpen dat gaat fout. En dan nog een variatie met meer adertjes in die grijze kabel maar dat alles zonder twist.

Maar goed, das allemaal oude prut het is slimmer om nu overal cat5e utp kabel in te zetten dan kun je er alle kanten mee op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed, das allemaal oude prut het is slimmer om nu overal cat5e utp kabel in te zetten dan kun je er alle kanten mee op.

dat is nu juist dat wat 1pm gevraagd heeft mits men de vraag ook zo interpreteerde

dus een heel goede oplossing

 

-waarom die originele vraag in den beginne zo afwijzend werd becommentarieerd is raar

 

en iemand die het al eens geprobeerd heeft (  moi )

met UTP kabel uit isra punt door schakelen naar woonkamer voor telefoon en VDSL2 weet dat

(van daar ook die link die ik in bericht #6 al gaf)

 

welke stekkertjes en verloopstukken dat kan verschillen (ook een beetje afhankelijk qua toestellen)

er zijn er heel veel voor te vinden en ook zelf te maken

 

adsl adsl2 vdsl vdsl2 via telefoon koper zijn twee adertjes, prachtig te verlengen door een UTP kabel

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zoals ik al zei test opstelling gemaakt dat werkt gewoon nu ben ik alles aan t fatsoeneren maar heb van kpn de wandcontactdoos aansluiting gekregen daar zitten 2 rj 11 aansluitingen op maar hoe krijg je in godsnaam die kabels van t irsa punt komen erin , ik voeg een foto toe is een beetje onduidelijk maar als je goed kjikt die print daar kan je een lip omhoog klappen en je kan de kabel erin drukken maar als ik m dichtklap die klemt niet on de eenvoudige reden als je goed kjikt er zit geen uitsparing erin onderin nl dus die klemt niet en kpn eigen een beschrijving ho maar !!! wat ik dus bedoel als ik die lip dichtklap kan ik hem niet klemmen mss doe ik iets fout !!!

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...