Ga naar inhoud


Zijn wij massaal gestoord, of is dit hedendaags normaal? mobiel internet.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Het is soms verbazingwekkend hoe zorgeloos en roekeloos de huidige jeugd door het leven heen mag fladderen.

Ik weet nog dat mijn pa in het begin met mij meefietste om me de verkeersregels te leren en verkeersinzicht.

Ik klapte tijdens een van die ritjes met de fiets bovenop een geparkeerde auto. Nou ik wilde er hard fietsend vandoor maar toen hij dat in de gaten kreeg greep hij mij in het nekvel en heeft me "figuurlijk" langs de huizen gesleept.

We hebben toen bij  een paar huizen aangebeld om te vragen of die auto van hun was. Bij 3e huis was het raak en ik was zo vreselijk bang dat die mensen boos waren. Helemaal niet zo, kregen glaasje ranja en de zaak werd geregeld.

 

Ach, misschien was dat vroeger normaal. Er lijkt tegenwoordig meer tijd voor de virtuele wereld dan de realiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Overigens is dit in Duitsland beter geregeld ,daar is het gebruik van een Mobieltje/Handy ,niet hands free,verboden in het verkeer evenals MP3 speler,ook voor fietsers.

Hier in NL wordt je als fietser beloond als je niet handsfree beld,of sms't, of op andere wijze met je mobieltje bezig bent MP3 speler ed.

.Schijnbaar moeten er eerst meer slachtoffers vallen want ,het woord preventie , kennen ze bij de overheid blijkbaar niet..

Men is in NL mijnsinziens te veel op automobielisten gefocusseerd ,terwijl juist de fietsers in grote getalen de verkeersregels aan hun laars lappen 3/4 rijd zonder verlichting ,en is met andere dingen bezig.

Je mag dan wel een beschemde status als fietser hebben ,alleen heb je daar  weinig aan als je onder een auto licht ,alleen de automoblilist is de sigaar ,ook als hij er niets aan kon doen om een ongeluk te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van "zijn we normaal" tot en met de fietsers en automobilisten en alle tussenstappen van een café discussie, komt hier weer aan de orde.

Als de mobiele media en communicatie techniek morgen Uitvalt moet je eens zien hoe "we" in de knel komen.

Files op de autowegen omdat niemand meer middels navigatie de weg vindt

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We komen dan inderdaad in de knel maar het ging een beetje

over de ongeintresseerdheid tijdens bijvoorbeeld een gesprek

door onder andere de "vervuilende" smartphone.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och duurt niet lang meer dan krijg je als je geboren wordt direct een chip gezet daar staan alle gegevens in van je dan .

Kan jullie wel vertellen ben 56 maar ik erger me rot aan die dingen je kan helemaal niet meer praten met de jeugd alleen maar dat ding in de klauwen en maar fape boeken zelfs als ze schijten gaan nog , ik ben een mens van vooruitgang maar sommige dingen gaan te ver zal ook wel niet lang meer duren is ergeen school gaan meer gaat alles via inet dan en veel dingen zijn al zo nl .

IK heb zelf nog een oude nokia ding werkt nog goed ben er tevreden mee wil ik op inet start ik de pc wel ff op.

Bekijk je een zitting van de 2 de kamer eens staat ereen te praten geen hond die luistert zitten allemaal te fape boeken lol !!!

 

1pm

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je het trouwens wel verantwoord dat ze met een telefoon bezig is ipv met verkeer?

1 voordeel, op de weg van huis naar school fietst ze hoofdzakelijk tussen de weilanden en dan kan er misschien en koe of paard rondlopen met een wifi hotspot maar verder niet.

Dus whatsapp oid. wat af kan leiden werkt onderweg niet maar ja die pokke herrie van een niet aan te horen kwaliteit staat wel aan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem regelmatig als ik de deur uit ga dat ding niet mee......waarom eigenlijk ?? de reacties die je dan krijgt !!

 

Laat me raden... jij kunt die telefoon van je beter verkopen want je hebt hem nooit bij je?

 

Ik heb die telefoon ook voor mijn werk, daar loop ik er de hele dag mee. Maar als ik thuis ben en als mensen me dan moeten bereiken bellen ze maar naar de vaste aansluiting, die hebben we niet voor niets... En als we "uit" zijn dan bellen ze de mobiel van de vrouw maar, die vind het wel belangrijk om bereikbaar te zijn.

 

Vroeger ging dat anders... kijk maar eens een oude aflevering van Columbo.... die bellen ze ook altijd na op de huistelefoon van de PD of bij een verdachte.

Enfin, ff niet bereikbaar: pech, als belangrijk is bellen ze wel weer.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees gerust, als ik 's ochtends al die auto's passeer met zo'n licht wit-blauwe gloed op het gelaat van de bestuurder en zo'n klein display aan de voorruit boven het dashboard gezuignapt dan denk ik er ook wel eens het mijne over.

 

En toch laat ik die mensen verder helemaal met rust, het is niet mijn zaak.

 

Zo onevenwichtig als men tegenwoordig is en ook zo onverdraagzaam men tegenover elkaar doet duidt op algemeen gebrek aan etiquettes en gedragregels die normaal gesproken van kleins af aan deel is van de opvoeding, danwel men heeft dat afgeleerd.

Dat wil niet zeggen dat er nieuwe gedragsregels zijn of langzaam aan ontstaan.

 

Als je de Homus SapiensSapiens kent:

evolucion+con+cerebro.jpg

 

 

ken je ook deze

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...