Ga naar inhoud


Zijn wij massaal gestoord, of is dit hedendaags normaal? mobiel internet.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Absoluut niet mee eens.

bellen is nog steeds niet overal mogelijk.

internet is zeker niet overal aanwezig

Midden op de Waddenzee, midden in de bossen op de veluwe, in de bergen of gewoon in de kruipruimte of de betonnen garagebox onder de woning of waar dan ook is SMS vrijwel altijd mogelijk om te zenden en te ontvangen.

 

 

'Onzin dingen' zijn het niet. Jij vind het onzin om te hebben. Maar getuige de honderden miljoenen mensen die het wel dagelijks gebruiken (en de vele miljarden die die bedrijven waard zijn) vind men er toch een nut in.

 

 

En wat versturen die honderden miljoenen mensen dan? juist 99,9% onzin. Vandaar dat ik het dus 100% onzin vind.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Absoluut niet mee eens.

bellen is nog steeds niet overal mogelijk.

internet is zeker niet overal aanwezig

Midden op de Waddenzee, midden in de bossen op de veluwe, in de bergen of gewoon in de kruipruimte of de betonnen garagebox onder de woning of waar dan ook is SMS vrijwel altijd mogelijk om te zenden en te ontvangen.

 

 

En wat versturen die honderden miljoenen mensen dan? juist 99,9% onzin. Vandaar dat ik het dus 100% onzin vind.

 

suc6

 

Gerrit

 

Je zegt het precies goed. Jij vind het onzin. Maar voor al die mensen is het geen onzin. Zij vinden het belangrijk. En zoals ik al eerder heb aangegeven gebruiken wij WhatsApp juist heel veel zakelijk. Ook heb ik sinds WhatsApp veel meer contact met mijn familie - ook familie leden die ik voorheen eigenlijk zelden tot nooit sprak.

 

Wie bepaald wat onzin is en wat niet?

 

Het is echt jammer dat iemand van jouw intelligentie iets verdoordeeld door een mening.... En ik weet zeker dat je het nooit echt hebt geprobeerd - want het is precies hetzelfde als SMS'n... Je kan je (klein)kinderen van 16 niet als maatstaaf nemen. :)

 

Ik weet zeker dat als je het een poosje zou gebruiken je echt nooit meer SMS't (behalve midden in het bos dan). Facebook is een heel ander verhaal...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

WhatsApp heeft veel meer mogelijkheden dan SMS.

Berichten (zijn hetzelfde als SMS), foto of video bijvoegen en gesproken berichten.

En al dat snoepgoed krijg je gratis toegeworpen.

WhatsApp is naast de Slingbox app  de meest gebruikte app op mijn telefoon.

Ik kan het gerrit aanbevelen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar op de Laffer curve is men met veel belastingen en accijnzen ondertussen voorbij het optimale punt geschoten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben misschien ouderwets, maar ik hou het liefst nog op sms, of indien sms het laat afweten, werk ik via viber.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouderwets is het wel enigszins, maar ieder moet zijn eigending doen.

Als voor jou SMS voldoet en je hebt nog geen zin in een smartfone dan laat je het bij het oude.

Een nadeel van WhatsApp is dat je bekenden/kennissen ook WhatsApp op hun toestel moeten hebben.

SMS kan ieder toestel wel ontvangen en verzenden, als je het telefoonnummer weet komt je SMSje altijd aan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je geen mobiel internet in je bundel hebt, is SMS de goedkoopste manier om even een berichtje te versturen als je onderweg bent en buiten bereik WIFI. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds kort in het bezit van een smartphone,ik had eers een Samsung galaxy s3 mini een week uitgeprobeerd ,maar dat beviel voor geen meter,klote app.moet iedere dag aan  het Infuus/lader ,dus terug gestuurd ,nu heb ik een Motorola E ,wauw wat een verschil ,geen geklooi met een losse acccu , deze is in het toestel geintregeerd en wat het grooste verschil is deze kan makkelijk 7dagen standby 24h,ook met gebruik van andere funkties en het scherm geeft zeer veel licht en is ook met zonlicht prima leesbaar en je kunt de teken grote aanpassen .

Ook de beltoon Orion is zeer helder van klank en ook buiten's huis prima hoorbaar.ook als hij in het specieale telefoon tasje zit wat ik aan de broek riem heb zitten

 

Mijn oud Samsung toestel met aanraak scherm was het niet meer mogelijk je pin code in te toetsen daar alle funkties verschoven waren,ik heb hem in geleverd bij mijn provider (roze) T.M) ,deze heeft een bak voor oude mobieltjes.

Mijn vorige toestel ,voor Samsung ,was ook een Motorola , Razer s3,was helaas overladen een jaar nadat hij in het toitet gevallen was ondanks goed droog maken ,vandaar ik toch maar voor een kwalitijt's toestel gekozen heb ,nl Motorola maakt ook prof.zend apperatuur, vandaar.

Dus voor mij geen Huwaij made in China,maar een Assembled in China.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouderwets is het wel enigszins, maar ieder moet zijn eigending doen.

Als voor jou SMS voldoet en je hebt nog geen zin in een smartfone dan laat je het bij het oude.

Een nadeel van WhatsApp is dat je bekenden/kennissen ook WhatsApp op hun toestel moeten hebben.

SMS kan ieder toestel wel ontvangen en verzenden, als je het telefoonnummer weet komt je SMSje altijd aan.

 

Over een jaar of 3 kun je geen abbo meer nemen zonder internet en dan gaan we massaal over op dit soort apps lijkt mij.

 

Die Zuckerberg heeft het allemaal goed door hoor.

 

Maar idd, iedereen zijn eigen ding - het is alleen jammer als je zonder iets te proberen het al veroordeeld. Je zou een hoop lezier juist kunnen mislopen - en ik denk ook dat Gerrit zich er best mee zou kunnen vermaken. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mobiele internet is natuurlijk een moderne manier van spionage. In de oude DDR liep er een mannetje achter je aan, in Noord Korea nog steeds. 

 

Wanneer je daar op vakantie zou gaan wordt alles gevolgd. Al je gangen nagegaan. Nu vinden een hoop mensen dat raar of zouden ze daardoor niet gaan. 

 

Hetzelfde gebeurt nu echter met je mobiel. Alleen niet lijfelijk maar digitaal. Op de snelwegen ook, winkelcentra, pinverkeer enz enz

 

Ik vind dat een onderbelicht aspect en denk dan ook dat al die mobiele apparaten mede daarvoor zijn bedacht. Informatie over personen. 

 

Daar waar politie vroeger hun uiterste best moesten doen om mensen te traceren en te herkennen is het nu doodeenvoudig geworden door mobiel verkeer, facebook, twitter enz enz. Het heeft zijn voordelen maar ook nadelen want particurlieren die er niets mee te maken hebben weten ook vanalles en willen ook vanalles vinden.

 

Daar komt straks weer een heksenjacht op gang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er blijven pro's en contra's. Kort geleden meegemaakt: wij zaten in vergadering met wat teamleiders. Allemaal mobiel uit. Een van de teams zat (zonder de betreffende leider) zelf op een andere locatie ook in vergadering. Komt er plotseling een medewerker binnenstormen, ze zijn al meer dan een uur bezig iemand van dat andere team, of de betreffende teamleider te bereiken, een van de teamleden in dat andere team moet met spoed naar huis bellen. Uiteraard lukte het ook de teamleider van dat andere team op die andere locatie niet om een van de teamleden te bereiken, immers, mobiel uit. Teamleider in de auto er naar toe. Komt daar tegelijk aan met de politie, het betreffende teamlid wordt dan maar op die manier opgehaald, een van de gezinsleden is onder de auto gekomen, een zeer ernstig ongeval, waarbij ook de trauma heli was opgeroepen. In zo'n situatie (en wie kan die voorspellen?) is het volkomen uitschakelen van een mobieltje voor de thuisblijvers ook asociaal. Uiteindelijk duurde het meer dan twee uur voordat ze de persoon te pakken hebben gekregen. Je zal maar degene zijn die probeert je echtgenoot te bereiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend natuurlijk als zo iets gebeurd.

Maar als het op een kantoor is, zal er toch wel iemand de gewone telefoon op kunnen nemen.

Om nu panisch een vervelend telefoontje af te gaan zitten wachten, en daarom de telefoon niet uitzetten, lijkt me ook niet helemaal gezond.

 

Uitschakelen van de mobiele telefoon, moet zeker kunnen tijdens vergaderingen, of andere bijeenkomsten.

En is zeker niet asociaal. 

 

Ook tijdens het werk, zou het mobieltje in sommige gevallen niet toegestaan moeten worden.

Dat zou heel wat meer productie opleveren.

 

Zo heb ik ook een colega, waar dat ding s'morgens om 6 uur al begint te rammelen als we naar het werk rijden.

Zijn vrouwtje geeft dan even aan hem door, dat ze even moest piessen, en nu toch maar een uurtje terug naar bed kruipt.

En zo gaat die onzin de gehele dag door.

Als we samen moeten werken, dan ga ik voortaan net zo lang zitten, als dat hij aan het appen is, want ik vertik het dat ik voor zijn verslaving harder ga werken om het werk klaar te krijgen.

 

En dan zegt hij dat het tegenwoordig allemaal maar modern is, en er bij hoort.

Flauwekul, gewoon werken, en dat ding alleen gebruiken als het nodig is.

 

Maar als je jezelf maar lang genoeg  laat voorkauwen dat je elk jaar een nieuwe telefoon nodig hebt, met een duur abbo er bij, dan ga je dat nog geloven ook.

Stakkers zijn het, die niet zonder dat mobieltje kunnen.

aangepast door pearlpeter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...