Ga naar inhoud


Instellingen weg na herstart Twonky Server


waterpas

Aanbevolen berichten

Ik heb hier Twonky Server draaien op een Qnap-NAS, de Nas draait geen 24/7 en gaat net als ik naar bed. Als de NAS de volgende dag opnieuw start zijn alle instellingen van Twonky pleite en dus alle mappen leeg in Qmultimedia. Opnieuw instellingen kiezen,scannen  etc.... ergo, moet ik de NAS 24/7 laten draaien (vindt ik wat overdreven), of weet iemand een manier om de config-file aan te passen? Via Filezilla en telnet kan ik de NAS benaderen, maar dan houdt het op, een vers gemaakte config-file is nergens te vinden.

Moet in /etc/init.d/twonky staan, mooi niet.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb zelf geen QNAP masr een NETGEAR. Nu ben ik *persoonlijk* een beetje verbaasd. Je koopt een NAS juist voor 24/7 gebruik? Ik heb hier een ReadyNAS die gewoon continue draait. Een tweede NAS gaat eens pet week aan om via RSync de errste NAS incrimenteel te backuppen. Daarna gaat NAS2 weer uit. Configs gaan bij mij niet verloren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is wellicht de beste oplossing, maar ik heb een "eenvoudige" NAS geen Raid. Alles wat er op staat heb ik ook elders, enfin ik kan eens kijken of jouw suggestie een optie is voor mij. Ik heb hier nogal wat achter de tijdklok staan. Dank voor je reactie! 

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld dat je hem hem via een tijdklok uitzet?  Dat kan de oorzaak zijn. Er zijn programma's die de laatste config wegschrijven bij het afsluiten. Maar als je hem gewoon van de stroom afhaalt dmv de tijdklok krijgt hij daar de kans misschien niet voor.

 

Ik heb zelf een synology en kan daar instellen dat hij 's nachts uitgaat en 's morgens weer aan. 

 

Zoiets als dit:  

 

091912_0404_Searchingfo31.png

 

Pionewbie heeft tevens gelijk.. Je NAS vindt dat harde uitschakelen niet leuk als je het op die manier geregeld hebt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit jouw QNAP achter een tijdklok? Hij word dus uitgeschakeld door botweg de elektriciteit uit te schakelen?

Dat is vragen om problemen en korte levensduur van je NAS

Ja achter een tijdklok maar niet zoals jij dat beschrijft, de NAS gaat eerst uit en op een later tijdstip gaat de hele computer installatie van het net af. Dus PC, printer, NAS, kortom alles wat aan de router "hangt".

 

Je bedoeld dat je hem hem via een tijdklok uitzet?  Dat kan de oorzaak zijn. Er zijn programma's die de laatste config wegschrijven bij het afsluiten. Maar als je hem gewoon van de stroom afhaalt dmv de tijdklok krijgt hij daar de kans misschien niet voor.

 

Ik heb zelf een synology en kan daar instellen dat hij 's nachts uitgaat en 's morgens weer aan. 

 

Zoiets als dit:  

 

091912_0404_Searchingfo31.png

 

Pionewbie heeft tevens gelijk.. Je NAS vindt dat harde uitschakelen niet leuk als je het op die manier geregeld hebt.

@winwiz, Ik heb het exact dezelfde instellingen op m'n Qnap, maar dat helpt niet om de settings te behouden.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

NAS altijd uitschakelen via de web-interface. Zo wordt de eventuele cache netjes op de schijven geschreven, de schijven zelf krijgen een cache write/flush commando. Pas als alle schijven correct zijn beschreven wordt in het logbook de actuele stus geschreven. Pas pas gaat de NAS in shutdown. Zomaar de stroom eraf gooien is funest voor de data! Voorts wordt het logbook niet geschreven wat leidt tot een dirty (re)boot. File system moet gecontroleerd, volume moet gecontroleerd, opstarttijd heel veel langer en nog steeds kans op incomplete files.

 

Uitschakelen door het van de stroom te halen is aan één kant begrijpelijk. Bang voor spanningspieken (0-verschuiving), (in)directe blikseninslag wellicht. Hou er rekening mee dat dit nooit afdoende is als dit echt gebeurd. Je zou dan iedere avond de DSL kabel uit de WCD moeten halen (en aan arde moeten leggen). Stekkers uit het stopcontact en alle UTP stekkers moeten ontkoppelen.. De risico's wegen m.i. Niet op tegen al dat extra werk...

 

Mijn inslag:

NAS1 24/7 aan.

NAS2 alleen aan tijdens de RSync, daarna uit en ontkoppeld!!

NAS2 iedere maand gekopieerd naar een externe schijf (via USB). Externe schijf in geaarde kluis....

 

Voel ik me veilig genoeg bij...

 

Overigens backup ik ook mijn Dropbox, OneDrive en iCloud ook lokaal....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku..   Hij laat de NAS automatisch uitgaan via de webinterface. Pas later gaat de stroom eraf dmv van een tijdklok zoals ik het begrijp.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het winwiz, en ik weet vooralsnog geen andere oplossing dan de NAS 24/7 te laten draaien maar dan wel op een andere lokatie. Binnenkort verander ik van provider, misschien is dat een mooie gelegenheid om wat aanpassingen te doen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Waterpass,

 

Als de settings van twonky op eigen webpage zijn zoals 192.168.0.100:8000 dan worden de settings zelden tot nooit gesaved, dit is niet een probleem maar een feature.

 

Kan je niet plex als addon installeren het kan zijn dat deze beter is

Dream 800HD

Giga blue Quad kable/Sat

OpenATV

Onkyo 609

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qnap heeft toch 2 media servers?  Die Twonky en de standaard media server. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Waterpass,

 

Als de settings van twonky op eigen webpage zijn zoals 192.168.0.100:8000 dan worden de settings zelden tot nooit gesaved, dit is niet een probleem maar een feature.

 

Kan je niet plex als addon installeren het kan zijn dat deze beter is

 

Qnap heeft toch 2 media servers?  Die Twonky en de standaard media server. 

Hoi, 

 

Ik lees zojuist jullie reactie's, kan nu niet echt reageren maar ik ga het onderzoeken en laat het weten.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tijdklok is echt volslagen zinloos.Ik een goede meter op mij apparatuur gehad en het is echt allemaal peanuts.

Het lijkt mij niet ongevaarlijk ook. Stel dat je nas niet netjes wil afsluiten, dan zet jij hem een uur later keihard uit.

 

 

Nu ben ik *persoonlijk* een beetje verbaasd. Je koopt een NAS juist voor 24/7 gebruik

 

En dat vind ik nou weer een rare opmerking. Moet jij mij eens uitleggen wat dat ding 24/7 staat te doen?

Mijn NAS gaat om 01:00 uur uit en 07:30 weer aan.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb je al eens geprobeerd, na je de twonky hebt ingesteld, eerst je nas eens te rebooten, en daarna eens testen of te instellingen weer weg zijn?

Ik heb zelf nog een hele oude qnap, de ts-101 en van de week een ts-209 pro gekregen, maar die verliezen hun instellingen niet bij een reboot of harde shut down.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik nu lees,

is waterpas nog steeds aan het onderzoeken (26 Oktober)

of heeft al lang een oplossing (maar deelt die niet met ons)

 

de geautomatiseerde shutdown (deepsleep) zorgt ervoor dat instellingen worden opgeslagen

 

maar welk model QNAP en dus welke firmware erop staat is belangrijk

zonder dat kunnen we niet raadgeven

 

overigens alias haha,

Home ‹ Discontinued ‹ [sTABLE] TS-109/209/409 Standard/Pro NAS Series

oudere modellen worden natuurlijk ooit "niet meer ondersteund"

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...