Ga naar inhoud


Kwart van Vlaamse kijkers nog op de analoge kabel


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Er zijn genoeg kopstations voor ziekenhuizen te koop waar digitaal ingaat en ouderwets analoog uitkomt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ziekenhuizen bejaardentehuizen, die het signaal rond verdelen, zullen wel een aangepaste prijs betalen.

Persoonlijk, ken ik er ook een heel deel, die analoog kijken, en zeggen, waarom moeten we digitaal gaan, we kunnen de Vlaamse zenders zien.

Telenet heeft digitale kijkers weten te strikken, toen ze ard/zdf analoog wegnamen. Dus ook een tante van mij.

Echter heeft dit bij mijn nonkel, in het verkeerde keelgat geschoten, de kabel buitengezwierd, een schotel geplaatst met 2 ontvangers.

Als je dan leest, hoe brak die digicorder is, en onmogelijk een (geëncrypteerde) back-up kan nemen, komt die bij mij nooit binnen.

Ik denk dat analoge tv er niet snel zal uitgaan, want hoe zouden ze het oplossen in ziekenhuizen,rusthuizen, e.a.? :confused:

En met FTA dvb-c zal je niet ver lopen, er zijn er denk ik een stuk of 4 nml vrt,en bepaalde Franstaligen.

En hier in belgie, durven of kunnen ze niks ondernemen, veel blaat maar weinig wol. Dit als ik vergelijk met bvb Nederland.

Toch raar dat ik op andere plaatsen lees:

Gisteren avond waren er 2 korte onderbrekingen op ment tv (regio 8920). Het beeld stond stil, en geluid viel weg. Ik denk niet dat de fout bij mij ligt, omdat er geen foutmelding te zien was, en bij te weinig signaal, heb je andere problemen, nml blokvorming en vervormd piepend geluid. Dit ter kennisgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat telenet op de meeste plaatsen in belgie nog 22 analoge zenders verdelend , maar in Belgische Limburg dat ook volledig telenet is , krijgen we nog 30 analoge zenders doorgestuurd ! En het blijft idd nog een heel tijdje hoor. En idd , waarom zou men overstappen , alle commerciële zenders zitten er analoog nog in , zelfs Discovery, Disneychannel , Nickelodeon enz......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de kabel (Belgacom) nog triester, van de 80 zenders zijn er slechts 14 in HD de rest allen analoog en op een smart tv scherm van 119cm is dat echt niet om te zien. Dat veel mensen nog op oudere tv's, analoog blijven kijken is begrijpelijk, gelukkig heb ik ook satelliet tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Belgen onderling ook nog communiceren met analoge rooksignalen? :P

HAPsoluut zelfs :)

:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

 

 

 

 

Ons mama heeft enkel nog analoge kabel + FTA satelliet (Astra 28,2°E) ,

satelliet gebruikt zij zelf niet , te moeilijk voor haar confused-smiley-016.gif

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...