Ga naar inhoud


interns sharen naar 5 of meer tvs


Brinx84

Aanbevolen berichten

Zes extra kaarten krijg je niet bij CanalDigitaal.

Die denken dan gelijk aan wansharen dus dit kun je wel vergeten.

 

Je meld dat je een LNB hebt met 8 aansluitingen, waarschijnlijk staat je schotel dan uitgericht op Astra 19.2 en maak je gebruik van het goedkoopste abonnement.

Het niet meer te verkrijgen Set Top Box pakket van rond de € 90.- per jaar.?

Met dit abonnement krijg je nog niet één tweede kaart losgepeuterd bij CanalDigitaal, laat staan de zes extra kaarten die jij zegt nodig te hebben. 

Als mijn veronderstelling wat betreft je schotel en je abonnement klopt kan je overwegen om een Swartwi of Cloone plus aan te schaffen.

Hier vind je info over de Smartwi en in het zelfde forum staat de Cloone+ beschreven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zodra CD in het spel komt hoef je je niet meer aan de wetgeving te houden?

 

Mijn punt is heel eenvoudig, door dit soort praktijken zorg je ervoor dat de beveiliging steeds strakker gemaakt wordt.

En volgend jaar iedereen boos omdat je plotseling opgezadeld wordt met een andere provider die verplichte hardware en getrouwde kaarten met die ontvanger introduceert.

 

Je mag nog steeds binnen een huishouden kaarten sharen, waarbij technisch je nog 4 verschillende programma's kan bekijken.

De topic starter heeft het heel duidelijk over gescheiden huishoudens en wil 5 of meer ontvangers met een abonnement bekijken, en daar heeft CD een blokkering op gemaakt.

 

Juist dit soort vragen zorgt voor het gelijk in de kantoren van Canaldigitaal wanneer ze de volgende beperking inschakelen.

Het gaat hier niet om het belang van Canaldigitaal maar om ons eigen belang, om nog niet meer kwijt te raken.

 

Wanneer je in de supermarkt iets meeneemt zonder te betalen wordt de rekening daarvoor ook door alle andere klanten aan de kassa betaald.

Dit wat hier door TS gevraagd wordt gaan wij met zijn allen ook betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv schreef op 26 Okt 2014 - 10:46:

Die extra kaarten zijn niet bedoeld voor andere zelfstandige huishoudens, maar voor gebruik in een eigen gezin.

Die kaarten worden steeds duurder gemaakt en verder uitgekleed omdat Canaldigitaal (terecht?) het vermoeden heeft dat er met extra kaarten abonnementen geshared worden.

 

Ik heb 2 extra kaarten, een voor de keuken en een voor de slaapkamer, die zijn dit jaar in prijs verhoogd van 2,50 naar 4,50 en het aantal te ontvangen zenders verminderd.

 

Ik vraag mij af hoe de topic starter het noemt wanneer ik uit zijn huis iets wegneem zonder te betalen, iets wat ook technisch mogelijk is

Kijk eens in de spiegel.

 

 

Waarom ben jij hier moderator? Als jij zo nodig de belangen van CD wil verdedigen dan hoor je thuis op dat "andere" forum. Er wordt een technische vraag gesteld, wil je daar niet op antwoorden reageer dan niet maar ga niet de hele discussie kapen.

 

Zo dan zal ik nu maar echt antwoord geven op zijn vraag. .

 

Allereerst er zijn geen streams, maar bij cs deel je de kaartantwoorden naar meerdere ontvangers. Elk kaartje kan ongeveer 4 zender aanvragen tegelijk afhandelen  (eigenlijk 4 ecm's per ecm cycle) bij sommige zenders is dit maar 2.  Het gaat er dus om als je 8 ontvangers wil aansluiten hoeveel verschillende zenders worden er maximaal tegelijk bekeken en als het ontvangers zijn die ook opname moeten doen en dus meerdere tuners hebben telt dat ook mee.

 

Stel je wil 8 ontvangers zonder opname tegelijk kunnen gebruiken op verschillende zenders, dan heb je dus minstens 2 kaarten nodig en eigenlijk liever 3 a 4 als je ook vrij wilt kunnen zappen.  Je zorgt dat alle ontvangers CCcam als client gebruiken en kunt voor een CCcam server of Oscam server kiezen die de kaarten leest en deelt.

 

Mijn advies is oscam met 4/10 instelling en ECM Unique  en een services file voor de zenders waarvan er maar 2 op de kaart werken. Let op dit werkt alleen binnenshuis en niet als je extern wil gaan sharen want dan werkt de ecm unique niet.

 

De oscam dvb-api is af te raden aangezien die nog steeds dubbele en/of afwijkende aanvragen stuurt. Daardoor kom je sneller aan je kaart limiet terwijl dat niet nodig is.

 

En 6 kaarten kun je best krijgen per adres, alleen het gaat per setje van 3.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook geen probleem om een 1 extra kaart evt aan te schaffen. En het is heus niet dat alle tvs tegelijk aan staan. Ging me er gewoon om of het nog mogelijk was. Maar het is nogal een gevoelige snaar volgens mij. Ik ben toch blij dat sommige mensen nog wel een normaal antwoord kunnen geven zonder te beginnen over moraal e.d.! Misschien is het niet onverstandig om het topic maar direct weer dicht te gooien?

aangepast door Brinx84
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Puur eigenbelang, ik ben het zat steeds meer te moeten betalen voor minder functionaliteit omdat anderen zich niet aan de wet houden.

Binnen het eigen gezin is deze discussie volledig legaal, maar dit was de openingspost van dit onderwerp:

 

 

Hallo,

Ik weet niet of ik dit in de juiste rubriek plaats, zoniet mijn excuses.

Ik heb een switch die gsschikt is voor aansluiten van 8 tvs. Nu weet ik dat canal digitaal nu max 4 streams tegelijk toestaat. Ik woon in een huis met dubbelw bewoning en dus maar 1 huisnummer, 2 huishoudens. Is het nog mogelijk om meer dan 4 streams te verzenden? Kan je bv ook een 2e kaartje weer intern doorsharen? Of zou ik dan echt een 2e volledig abonnement erbij moeten nemen?

Groeten,

Brin

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier heb ik niets aan toe te voegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur eigenbelang, ik ben het zat steeds meer te moeten betalen voor minder functionaliteit omdat anderen zich niet aan de wet houden.

 

Als moderator op een gerespecteerd forum dien je niet enkel je eigen belang of dat van CD te behartigen maar dat van het forum en de bezoekers van dit forum. Maar ik ben wel blij dat je uiteindelijk zegt waar het volgens  jou om gaat.

Maar de vraag van TS is ondertussen al beantwoord denk ik. Met de nodige ontvangers en kaarten zou dit geen probleem mogen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...