Ga naar inhoud


interns sharen naar 5 of meer tvs


Brinx84

Aanbevolen berichten


Men is (bewust) bang, voor het verder dichtschroeven van de codering en technieken, en dat is juist.

Maar als cd (onder druk???) verder alles gaat dichtdraaien en/of duurder maakt, dan gaan mensen, die wel andere mogelijkheden hebben, andere abonnementen aanschaffen, waar het wel kan en ook mag.

Ik ken de voorwaarden van de kabelaars bij jullie niet, maar in bepaalde situatie's, kan het hier perfect, om meerdere woonruimte's, met meerdere personen te voorzien van één multi aansluiting abonnement op één adres.

Je betaald misschien iets meer, maar je bent volledig in regel met hun voorwaarden, en dan misschien nog veel goedkoper dan bij cd.

Want ik zou durven denken, dat cd wel echt eens zal moeten denken, aan de gemakken, van andere aansluitingen, of dan zal het artikel van michel heeft satelliet ontvangst nog een toekomst, dus wel een serieus nadenken worden.

Want kan je het nog normaal noemen, dat we voor éénzelfde adres, beneden TVV wordt betaald en boven de kabelaar voor dezelfde zenders?

8 Tv's is wel redelijk veel, en misschien, kan ts informeren, of cd geen aangepaste abonnementen aanbied voor hen.

Zal misschien duurder zijn, maar als één of meerdere kaarten in strafmode gaan, dan is de lol er dan wel snel af denk ik.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

...en nu niet (meer) op de man spelen. Ieder zijn standpunt toch?

Helemaal akkoord maar een standpunt mag nooit zijn om anderen van diefstal te beschuldigen gewoon omdat ze een andere mening hebben dan u. Dat is ook op de man spelen.

aangepast door RogerDR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageer niet snel op dit soort postings die eigenlijk uit verband worden gehaald.

Niemand wil teveel betalen ik heb hier in iedere kamer een sat ontvanger staan allemaal Linux voorzien van cccam 2.30 en nee hier heeft iedere ontvanger een kaart zijn er dus drie de hoofdkaart heeft een uitgebreid pakket en share ik intern door naar een ontvanger in de slaapkamer.

Mag dit ik vind van wel.

Vraagsteller met meerdere kaarten kan je je huishouden van mooi pakket voorzien ik zou twee leuke abo's nemen en wat volg kaarten a 4,50 euro en dan even een share regeltje toepassen.

In mijn ogen ben je dan geen crimineel je hebt netjes abo betaald netjes de provider klaar toch??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens...

 

Heb zelf een Familie HD kaart in de woonkamer, in de slaapkamer geen kaart maar een c-line naar de woonkamer. Wij zijn 65+ en kijken graag Late Night of Paul op bed. Waarom moet CanalDigitaal daar extra geld voor rekenen? Een AOW + klein pensioentje is echt geen vetpot!

 

De kaart meenemen naar boven kan ook, maar we kijken nu ook via dezelfde kaart.

Wij hebben hier totaal geen problemen mee. (betalen keurig voor de kaart waar we naar kijken)

DM800SE - DM500HD - Triax 78 cm - Rotor - OpenPli - CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje afzijdig misschien, maar waarom men een 2de of 3de kaart moet hebben is een (verborgen) raadsel.

Lang geleden, toen in de analoge kabeltijd, had ik ook een filmnet abonnement, en splitste ik ook achter die decoder naar 2 tv.

Diverse techniekers van de kabelaar toen nog geen telenet, hebben bij interventie's nooit iets gezegd, dat mag niet.

Als je boven, of beneden, één van de 2 tv's ziet, dan vraag ik mij af, of je dit dan wel diefstal kan noemen. Aangezien, je ook simpel de kaart kan versteken van decoder.

Zelfs nu, bij ip,kabel, of glas mag je volgens hun algemene voorwaarden tot soms 4 tv's aansluiten.

Waarom hier bij satelliet zo moeilijk over wordt gedaan, is me een raadsel? :confused:  :confused:

Misschien is mijn informatie verouderd, maar ik meende dat men altijd betaalde per adres/gezin en niet per tv. 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

[..]

Waarom hier bij satelliet zo moeilijk over wordt gedaan, is me een raadsel? :confused:  :confused:

[..]

 

Anders dan bij kabel is satelliet-tv buiten het servicegebied te ontvangen. Als je als Nederlander bijv. de Belgische commerciëlen wil ontvangen, zal dat nooit lukken via de kabel. Satelliet biedt wel die mogelijkheid, alleen dan zal je dus iemand moeten vinden die zijn kaart met jou wil delen. En daar begint het probleem:

Satelliet maakt het mogelijk om een scala aan (veelal buitenlandse) pakketten via cardsharing binnen te halen. Het is dan ook logisch dat de satellietproviders veel strenger dan kabelproviders zijn in de sharingmogelijkheden op een kaart.

Cardsharing via de satelliet is een enorm grote -illegale(!)- business waar veel geld wordt verdiend. Enerzijds gaat het om "klanten" die niet willen betalen voor een pakket, anderzijds gaat het om kijkers die geeneens recht hebben om bepaalde kanalen te mogen zien (vanwege geografische grenzen) ook al zouden ze ervoor willen betalen via de rechtmatige manier. En dan heb je ook kijkers die gewoon niet willen betalen wat de provider vraagt.

 

Je kan de regels ter discussie stellen (waarom mag je als Nederlander net over de grens in Duitsland geen abonnement afsluiten in een verenigd Europa?), je kan de werkwijze van de providers niet goed vinden, maar feit is dat bij satelliet met haar grote servicegebied/ontvangstbereik de noodzaak van beveiliging wat groter is dan bij een kabelboer of een Digitenne.

aangepast door Hadrian

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

die auteursrechten dat is een fabeltje van de verdelers.De Europese wetgeving stelt dat als er in 1 land van de EU auteursrecht is betaald dit geldig is voor de ganse EU.Zegt tevens ook dat elke inwoner van de EU alle mogelijke abonnementen die in Europa worden aangeboden moet kunnen krijgen.

Is gewoon onwil van de verdelers.Voor de betaling moet het ook geen probleem meer zijn want er is SEPA/IBAN betaling.Het belachelijke is dat men ook steeds hun apparatuur wil opdringen.Een abo op canaal digitaal kan ik als belg makkelijk afsluiten maar dan sturen ze mij die rotzooi van hun kleine schotel en ontvanger op terwijl ik 2 grote schotels heb staan die perfect voldoen.

Zolang ze niet naar de verbruiker luisteren en enkel op geld uit zijn zal hun kassa veel minder rinkelen dan zou kunnen.Nu wordt er simpel kaartjes gewisseld waar ze enkele euro voor betaald krijgen per maand.Dit terwijl ze makkelijk een basisabo zouden verkopen aan buitenlanders.Dat maakt al snel op jaarbasis een verschil van 150 euro per klant.Niet te vergeten wat ze mislopen door de onbekwame en stugge houding door CS.

 

Maar ja we wijken af.Ik share ook naar 2 interne boxen via remote stream en dat werkt perfect.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog een probleem... Toen ik SKY UK aanschreef waarom ik geen klant mocht worden kreeg ik steevast dat de abo prijzen door de film producenten dramatisch werd verhoogd als iedere Europeaan zou mogen kijken. Ze hanteren een berekend aantal leden per land. Hieraan werd de prijs van doorgifte berekend. Zo zou de aboprijs van 40 pond naar ruim 120 pond gaan. Geen enkele Brit zou dan lid worden/blijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk, dat mijn verhaal verkeerd wordt geïnterpreteerd.

Men kon, voor degene die het wilde gebruiken, gewoon zoals ze van plan waren, en de technologie bestaat, een soort server/ontvanger maken, waar sat kabels toekomt, de kaart wordt ingebracht. dan via een wifi of dlna of eender welke verbinding bvb 3 slave ontvangers maken, die elke een connectie maakt met de server.

Dan had men in dit geval toe met één kaart en één abonnement, en kan dan ook enkel in huis worden gezien.

Dan had men een soortgelijke situatie zoals bij kabel iptv en glas.

De rest blijft hetzelfde, dat de kaart wel het adres kan verlaten, maar is nu ook zo.

Ik denk zelfs, mocht zo een systeem was uitgekomen, er minder "misbruik" ging worden gemaakt.

Misschien minder inkomsten dat ook. Maar laat nu net hun 2de en 3de kaart zijn, die door bepaalden wordt misbruikt.

Dus eigenlijk een dubbeltje op zijn kant.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, nu betaal je kijk en luistergeld niet per toestel maar per bewoner van een adres.

Immers, iedereen die inkomsten/loonbelasting betaalt draagt kijk en luistergeld af in die belasting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...