Ga naar inhoud


Net 5 ontbreekt na zenderscan Dreambox DM7020HD


hansputters

Aanbevolen berichten

Het zal vermoedelijk te maken hebben met de toleranties van de tuner hoeveel je naast de exacte frequentie van 634.75 MHz mag zitten voor ontvangst. Misschien passen sommige tuners nog een soort automatische correctie toe op basis van signaal sterkte. Hoe meer je echter naast de exacte frequentie gaat zitten hoe groter de kans dat een signaal op een naburige frequenties deels wordt opgepikt en de ontvangst gaat verstoren. Ik lees regelmatig op dit forum dat adviesen worden gegeven om bij UPC te beginnen met scannen bij 124 MHz of 132 MHz met een stapgrootte van 1 MHz terwijl het gros van de transport streams bij UPC echter op XXX.75 MHz frequenties zitten (UPC heeft geen vast 8 MHz frequentie raster voor digitale TV transport streams startend vanaf 124 MHz). Als de ontvanger dat niet automatisch bijstelt, dan zal bij de meeste transport streams de ontvangst niet optimaal zijn omdat de tuner dan 0.75 MHz naast de correcte frequentie afstemt.

 

Nee, ik zit niet in het vak. Ik ben een hobbyist met interesse voor de toegepaste DVB/(Euro)DOCSIS techniek door de kabelbedrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Mimisiku,

 

Dat is hartstikke tof van je!

Ik ben bang dat deze materie zo langzamerhand boven mijn pet gaat.

Sorry, mocht ik in herhaling vervallen maar gisteravond heb ik een interne Dream DVB-C opnieuw ingebouwd.

Daarmee zoekend op 635/6900/256 kreeg ik i.d.d. Net5 en overige zenders met dezelfde frequentie in beeld!

Dus....ik moet de juiste frequentie in mijn zenderlijst hebben staan......

 

Mijn probleem nu is dat de nieuwe Sundtek tuners die zender niet pakken.

Met een oudje, dat hier nog lag, geen enkel probleem.

Mijn huidige image (sinds vanmiddag Newnigma2) is kennelijk -ook- niet geschikt om nauwkeurig te zoeken.(de vorige DreamElite 4.0 evenmin)

Ik neem aan dat jouw lijst 634,75 toch aangeeft?

 

Dank je wel!

 

n.b.: ik ben huiverig OpenPli er op te zetten vanwege de naderende stop op support voor DMM ......

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je zorg voor moet dragen is een actuele Cables.xml. Je kunt deze zelfs zelf aanmaken. Wellicht dat NewNigma2 deze cables.xml maar ten dele heeft of zelfs een versie voor Duitsland? (Gokje). Zie geen echte reden om aan te nemen dat Newnigma2 de zenders niet zou kunnen inscannen. Denk als je een Nederlandse cables.xml in NewNigma2 importeert deze gewoon presteert als in OpenPli 4.0

 

Noot:

 

De actieve support voor Dream mag dan gestopt zijn, dat wil geenszins zeggen dat je nu geen OpenPli 4.0 zou kunnen gaan gebruiken. Het wil simpelweg zeggen dat er geen nieuwe functies kunnen worden toegevoegd omdat Dream nu Closed Source is. Geen patches voor specifieke Dream problemen. De actuele builds worden gewoon nog aangeboden voor de Dream...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku: je hebt me overgehaald en ik ben weer terug in de schoot van OpenPLi.

Wel even wennen na zo lange bij OE 2.0 geweest te zijn maar alles voelt aan als een warm bad.

Mijn probleempje is in een klap verholpen.

Nu maar hopen dat de support voor Dream's nog even aanhoudt

 

Ik wilde jou en anderen, die constructief mee dachten, bedanken voor de inzet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...