Ga naar inhoud


Bestanden op NAS niet benaderbaar


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een Synology NAS (DS 212j).

Nu heb ik in een van de mappen (daar waar SABnzb al mijn gedownloade files neerzet) een aantal mappen staan die ik niet meer kan benaderen.

 

De mappen hebben de naam van het gedownloade bestand, maar ze zijn leeg of incompleet.

 

Op het moment dat ik ze wil openen, hernoemen of weggooien, krijg ik de melding: "Dit item bevindt zich niet langer in Z:\ [bestandsnaam]. Controleer de locatie van het item en probeer het opnieuw."

 

Ik kan er dus helemaal niets mee en het worden er steeds meer.

 

Weet een van jullie wat het probleem hier is en hoe ik het kan oplossen?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer het vanaf de NAS zelf dus gewoon vanuit de filemanager.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens met een andere computer of je de bestanden op de NAS ziet staan?

Ik heb dit ook wel eens en dan blijkt dat de bestanden niet meer op de NAS staan, maar de Windows computer op de een af andere manier ze nog wel meent te zien.

Er blijft dus gewoon iets hangen in de cache. Oplossing is de verkenner opnieuw starten en bij hardnekkige problemen de computer opnieuw starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat lijkt me heel sterk of je moet downloaden onder een ander account.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: Winwiz. Zou jij nog even een "s" kunnen toevoegen in de titel? Zie nu pas dat ik hem vergeten ben :sleep:

 

Gedaan...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pionewbe,

 

Dit probleem speelt al zo lang als ik de NAS heb ( langer dan een jaar). De computer is dus al heel vaak opnieuw opgestart. Dat kan het probleem dus niet zijn, helaas.

Bovendien kan ik de bestanden dus op mijn NAS helemaal niet benaderen.

 

Zou er wat fout zitten in de NAS zelf (verkeerd geformatteerd of iets dergelijks)?

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje weinig info:

Ik heb dan wel geen Synology maar een Netgear. In grote lijnen zal dit hetzelfde zijn. Ik moest hem eerst instellen via de Setup CD. Hier stel je de basis functies in zoals admin inlog, Netwerk instelling en benodigde services. De schijven formatteert hij zelf en dat 'formaat' is dus altijd goed. Eenmaal ingesteld bepaal je als admin welke vorm van delen wordt gebruikt en welke gebruikers welke rechten hebben.

Over de werking moet je de handleiding van je NAS even nalopen.

 

In elk geval kun je als admin + wachtwoord inloggen op de WebIF van je NAS. Hier kun je de status van je NAS schijven zien. Hier kun je de status van de schijven zien. Of er nog ruimte genoeg is en of er incosistenties zijn in de bestandsstructuur. Last daar eens een test op doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mappen die dus via SABnzb aangemaakt zijn moeten dus ook weer op die wijze weggehaald worden.
Het zou dus best zo kunnen zijn dat je het wachtwoord en de gebruikersnaam van je account voor de nieuwsgroepen zou moeten gebruiken voor die sub-mappen, als deze in een hoofd map staat die je op de NAS hebt aangemaakt als admin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tripleboy: Filezilla gedownload, maar het lukt me niet om verbinding te maken met de NAS. Hij ziet al mijn schijven, maar niet de NAS. IP-adres ingegeven, met en zonder logingegevens, maar het lukt (vooralsnog) niet. Wel bedankt voor de tip!

 

@ Mimisiku: Het probleem speelt alleen bij de downloadmap. Verder kan ik alles benaderen. Systeem werkt verder ook perfect. Ik kan via de PC de downloadmap dus wel benaderen, maar eens in de zoveel downloads, komt er dus een bestand (film/serie) binnen dat ik niet kan verwijderen. Volgens mij zijn dat allemaal mislukte downloads, die op de een of andere manier  niet door SABnzb worden gestopt/geblokkeerd.

 

@Catw: Maar dat zou dan dus toch voor alle submappen moeten gelden? En niet voor de ene wel en voor de andere niet?

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben er inmiddels achter dat het iets met tekens in de bestandnaam te maken heeft.

Alle mappen die ik niet kan benaderen of verwijderen hebben een underscore in de bestandsnaam.

Er wordt wel het e.e.a. over geschreven als ik ga googelen, maar ik kom er niet uit wat ik kan doen om de underscore te verwijderen.

 

Iemand nog suggesties? :confused:

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...