Ga naar inhoud


Omroep Zeeland stopt met uitzenden via satelliet


astro iris

Aanbevolen berichten

Ik woon 40 km van de Nederlandse grens.

 

Laat maar horen die oplossing

Je voegt een DVB-T tuner aan je ontvanger toe middels een USB stick en een richtantenne op dak richting Goes.

Althans als die 40 km vanaf de Nederlandse grens aan de kant van Zeeland is.

Wat is exact de woonplaats?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit zal waarschijnlijk ook maar tijdelijk zijn.

Ook KPN digitennen heeft plannen om te stoppen met uitzenden.

Alleen niet alleen voor de regionale maar voor de gehele digitennen.

Heeft iets te maken met de Frequentie veiling waar de zenders nu op uitgezonden worden.

Als deze frequentie`s voor andere doeleinde ingezet gaan worden is het einde verhaal voor digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagelijks kijken wij met veel plezier naar Omroep zeeland TV en dat bij gebrek aan WTV op de satelliet

Ik woon in midden West-Vlaanderen en kom heel graag naar Vlissingen. DVB-T is hier voor ons dus geen optie.

Ik vind het heel erg jammer dat die zender zou verdwijnen.

Alweer het bewijs dat satelliet Tv aan het afbouwen is.

Het word dus toch stillaan tijd om de schotel er uit te gooien en over te gaan naar Internet (smart) TV in combinatie met onze lokale DVB-T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer het bewijs dat satelliet Tv aan het afbouwen is.

 

 

Ja, dat is inderdaad een klinkend bewijs...

Een toonaangevende zender als TV Zeeland verdwijnt van de sateliet met zijn 3500 kijkers en satelliet TV is een sterft uit.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in midden West-Vlaanderen en kom heel graag naar Vlissingen. DVB-T is hier voor ons dus geen optie.

Het bereik van Goes richting het zuiden is beperkt maar waarmee heb je geprobeerd het signaal te ontvangen?

Tips: hoog en goede richtantenne (verticaal).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zal waarschijnlijk ook maar tijdelijk zijn.

Ook KPN digitennen heeft plannen om te stoppen met uitzenden.

Alleen niet alleen voor de regionale maar voor de gehele digitennen.

Heeft iets te maken met de Frequentie veiling waar de zenders nu op uitgezonden worden.

Als deze frequentie`s voor andere doeleinde ingezet gaan worden is het einde verhaal voor digitenne.

Duidelijk en geval van de klok horen luiden maar niet weten waar de koster klepel hangt.

 

Ten eerste wordt vooral hier op het forum nogal negatief gedacht over de toekomstplannen van KPN met Digitenne. Ik moet de eerste officiële bronnen van deze geruchten nog zien.

De NPO en de ROOS (regionale omroepen) staan los van Digitenne en hebben in ieder geval wel te kennen gegeven wél toekomst te zien in DVB-T en willen zelfs het liefst z.s.m. over naar DVB-T2.

 

Ten tweede de frequenties die reeds verkocht zijn en die verkocht gaan worden zijn boven de 700 MHz, alles eronder (= t/m kanaal 49) blijft vooralsnog in gebruik voor DVB-T.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eind goed al goed!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar wat Canaal Digitaal voor een geweldige zaak is. Als redder in de nood verdienen ze er weer aan want nu gaat de abonnee de kosten betalen.

Anders was het de belastingbetaler geweest.

En wie zegt dat CDS de initiatiefnemer was van deze oplossing?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders was het de belastingbetaler geweest.

En wie zegt dat CDS de initiatiefnemer was van deze oplossing?

dat je maar fijn rijk mag worden met al je winsten dat je niet betaalt als belastingbetaler

 

ik ga er maar van uit dat je de belasting betaalt en/of geen belastingvermijder bent.

 

 

neem een pepermuntje als je last hebt van buikpijn, dat is beter dan het verhaal van de "belastingbetaler" op te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank zij Nederlandse vrienden zullen we dus dan toch via Sat kunnen verder kijken naar omroep zeeland.

Goed dus. Alleen blijft de vraag bestaan. Commercie of niet?

Zie maar eens naar onze Duitse buren. Alle WDR SWR regionalen  FTA

 

Nb,

Hier midden West-Vlaanderen (regio Roeselare) valt er zowel uit Goes op FM als DVB-T signaal niets te ontvangen.

FM word hier plat gelegd door Egem en de andere lokale radio zenders.

Zelfs met een grote antenne buitenshuis ook niet meer.

Vroeger ging het TV beeld analoog nog wel.

 

Bijvoorbeeld Sky radio is nog te ontvangen tot max. in Beernem omdat een Frans radiostation de boel platlegt.

TV Beelden heb ik via DVB-T hier bij ons thuis nog niet kunnen waarnemen. Dit heb ik zeker al getest met verscheidene ontvangers en antennes

Omroep Zeeland TV kan ik dus hier niet via DVB-T binnenkrijgen.

 

 

 

 

 

DVB-T werkt hier via Egem (VRT)  Doornik (RTBF) en Bouvigny voor de Franse zenders

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat je maar fijn rijk mag worden met al je winsten dat je niet betaalt als belastingbetaler

 

ik ga er maar van uit dat je de belasting betaalt en/of geen belastingvermijder bent.

 

 

neem een pepermuntje als je last hebt van buikpijn, dat is beter dan het verhaal van de "belastingbetaler" op te hangen.

Alweer slecht geslapen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...