Ga naar inhoud


Omroep Zeeland stopt met uitzenden via satelliet


astro iris

Aanbevolen berichten


Leuk dat gans Nederland die zenders kan bekijken , dan kom je teminste wat te weten . Hier in belgie kan je maar juist streekgebonden kijken . Spijtig , waarom dat dit is weet ik ook niet

Het voordeel van de sat is inderdaad, dat je nog regio tv kunt zien die inmiddels niet meer op de kabel zit.

Dat zijn alleen nog een drietal aangrenzende regio's.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk en geval van de klok horen luiden maar niet weten waar de koster klepel hangt.

 

Ten eerste wordt vooral hier op het forum nogal negatief gedacht over de toekomstplannen van KPN met Digitenne. Ik moet de eerste officiële bronnen van deze geruchten nog zien.

De NPO en de ROOS (regionale omroepen) staan los van Digitenne en hebben in ieder geval wel te kennen gegeven wél toekomst te zien in DVB-T en willen zelfs het liefst z.s.m. over naar DVB-T2.

 

Ten tweede de frequenties die reeds verkocht zijn en die verkocht gaan worden zijn boven de 700 MHz, alles eronder (= t/m kanaal 49) blijft vooralsnog in gebruik voor DVB-T.

 

Gôh, ik schrik nu toch wel een beetje nu ik dat in kanalen zie. Dom wellicht maar ik had (geheel foutief) aangenomen dat het alleen maar om de kanalen ging die boven de 60 liggen. Ik vraag me wel af hoe een land als Duitsland dat gaat oplossen waar het heel normaal is om ruim 30 FTA kanalen via dvb-t uit te zenden. Ze gaan binnen een paar jaar over op een speciale variant van dvb-t2 voor HD uitzendingen maar of dat dan allemaal in dat ingekorte bereik van kanaal 20-49 past? Overigens valt me wel op dat men veel meer dan in Nederland het geval is van dezelfde kanalen over een heel uitgestrekt gebied gebruik maakt dus wellicht valt het toch nog wel mee.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank zij Nederlandse vrienden zullen we dus dan toch via Sat kunnen verder kijken naar omroep zeeland.

Goed dus. Alleen blijft de vraag bestaan. Commercie of niet?

Zie maar eens naar onze Duitse buren. Alle WDR SWR regionalen  FTA

 

Nb,

Hier midden West-Vlaanderen (regio Roeselare) valt er zowel uit Goes op FM als DVB-T signaal niets te ontvangen.

FM word hier plat gelegd door Egem en de andere lokale radio zenders.

Zelfs met een grote antenne buitenshuis ook niet meer.

Vroeger ging het TV beeld analoog nog wel.

 

Bijvoorbeeld Sky radio is nog te ontvangen tot max. in Beernem omdat een Frans radiostation de boel platlegt.

TV Beelden heb ik via DVB-T hier bij ons thuis nog niet kunnen waarnemen. Dit heb ik zeker al getest met verscheidene ontvangers en antennes

Omroep Zeeland TV kan ik dus hier niet via DVB-T binnenkrijgen.

 

 

 

 

 

DVB-T werkt hier via Egem (VRT)  Doornik (RTBF) en Bouvigny voor de Franse zenders

Exact dezelfde ervaringen maar omgekeerd hier in de regio Nijmegen. Vroeger kon je BRT 1-2-3 via Genk beluisteren en de twee analoge tv zenders met wat geluk eveneens, nu is daar vrijwel niets meer van over vanwege de enorme ellende van allemaal commerciële en lokale muziekzendertjes die alles dichtspijkeren. Ik ga nog wat experimenteren met dvb-t maar het lage kanaalnummer (25) en de niet meer beschikbaar zijnde hoogrendements antennes voor lage kanalen zoals de vroegere Fuba XC391 A maken de kansen op succes minimaal.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger hadden hier velen een heel hoge hark staan op dak om de Nederlandse en Engelse zenders te ontvangen. ik spreek van de jaren 70 en met zijn allen keken we toen naar Avros Top Pop of Benny Hill op ITV. Met de komst van de kabel "moesten" alle antennes weg en was je gebonden aan de grillen van de kabelboeren. Gelukkig kwam satelliet erbij en konden we weer kijken naar wat wij wilden. Gelukkig nu ook weer dat Omroep Zeeland heeft ingezien dat ze verder moeten via satelliet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me wel af hoe een land als Duitsland dat gaat oplossen waar het heel normaal is om ruim 30 FTA kanalen via dvb-t uit te zenden. Ze gaan binnen een paar jaar over op een speciale variant van dvb-t2 voor HD uitzendingen maar of dat dan allemaal in dat ingekorte bereik van kanaal 20-49 past? Overigens valt me wel op dat men veel meer dan in Nederland het geval is van dezelfde kanalen over een heel uitgestrekt gebied gebruik maakt dus wellicht valt het toch nog wel mee.

Duitsland gaat inderdaad DVB-T2 i.c.m. HEVC gebruiken, zie https://www.sat4all.com/forums/topic/335443-duitsland-ard-gaat-over-op-dvb-t2-in-2017-zdf-ook/

Waarom er voor de Digitenne pakketten niet meer SFN (Single Frequency Network) toegepast is, is me ook een raadsel.

Blijkbaar heeft Nederland geen gunstige toebedeling gehad, maar daar tegenover staat dat Duitsland natuurlijk veel groter is en dus veel minder last van buurlanden heeft (en vv).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grotere landen zijn inderdaad in het voordeel door hun omvang. Ze hebben per saldo volledig vrij spel in het centrale deel van hun land.

Nederland heeft door zijn omvang snel te maken met buitenlandse gebruikers. Dat beperkt m.i. ook de mogelijkheden ontvangst in grensgebieden met sterke zenders te garanderen.

In feite kan alleen de sat die ontvangstgarantie geven. Je ziet dat met name de regiozenders van grensprovincies nog steeds op de sat zitten. Dus Zeeland ook. Dat lijkt me geen toeval.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer slecht geslapen?

Ik heb geen last van pijn in mijn onderbuik

 

Ik zou bijna zeggen, nu doe je het weer, maar goed dat zei onze oud-premier ook al tegen Woutertje B.

Je zegt wat, je beweert wat en dan bedoel je het niet zo. Maar voorlopig schrijf je het wel, en als er geen weerwoord op komt, blijft het staan als een feit.

 

Ik heb de reactie van een ander lid van Sat4all ook gelezen, die jou hierop aanspreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger hadden hier velen een heel hoge hark staan op dak om de Nederlandse en Engelse zenders te ontvangen. ik spreek van de jaren 70 en met zijn allen keken we toen naar Avros Top Pop of Benny Hill op ITV. Met de komst van de kabel "moesten" alle antennes weg en was je gebonden aan de grillen van de kabelboeren. Gelukkig kwam satelliet erbij en konden we weer kijken naar wat wij wilden. Gelukkig nu ook weer dat Omroep Zeeland heeft ingezien dat ze verder moeten via satelliet,

Je vergeet het stapje er tussen te vermelden.

De antennes in de stad werden een stadscai, in bezit van de gemeenten

Deze stadscai's werden weer doorverkocht aan kabelmaatschappen. Waar de opbrengst daarvan is gebleven is onduidelijk.

Van de kabelmaatschappijen zijn er bij binnenkort nog één grote over is, met een aantal kleintjes in de marge.

 

Net zoals bij de vier grote zorgverzekeraars die 90% in handen hebben en de vier banken die ook bijna alles in handen hebben op de Nederlandse markt.

 

Keuze? Nee dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen last van pijn in mijn onderbuik

 

Soms denk ik inderdaad wel als ik enkele van jouw eerdere posten lees. Maar zullen we het hier houden bij Omroep Zeeland?

De sat gebruiker betaalt de sat, en dat is prima, want dat moet de kabelkijker in principe ook.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mannen, deze draad gaat over het stoppen met uitzenden via de satelliet van omroep Zeeland. Dus niet over belasting geld, zorgverzekeraars of pepermuntjes tegen zere onderbuiken. Ik verzoek een ieder vriendelijk om bij het originele onderwerp te blijven. En we spelen hier op de bal en niet op de man.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms denk ik inderdaad wel als ik enkele van jouw eerdere posten lees. Maar zullen we het hier houden bij Omroep Zeeland?

De sat gebruiker betaalt de sat, en dat is prima, want dat moet de kabelkijker in principe ook.

 

Het probleem is dat jijzelf degene bent die steeds maar over belastinggeld begint terwijl als je het heel zuiver wilt houden het stomweg ging om de vraag in hoeverre Omroep Zeeland buiten Zeeland nog ontvangbaar blijft.

 

Nu heb ik er persoonlijk niets op tegen om met je in debat over dit soort dingen te gaaan, maar zodra ik dat doet blijkt ineens dat jij dan vindt dat zoiets off-topic is. Anders dan in de meeste beschaafde landen hebben de achtereenvolgende overwegend rechtsgerichte regeringen heel bewust het kijk- en luistergeld afgeschaft en de omroepkosten uit de algemene belastingopbrengsten gaan betalen. Daarmee hoopten ze op precies jouw houding: het leggen van de link met belastingen waardoor de publieke omroep steeds verder gemarginaliseerd zou worden want wie wil er tenslotte niet minder belasting betalen? Ik heb ik een eerder verhaal al uitgelegd dat door de belastingaftrekbaarheid van reclameboodschappen de commerciële zenders ons onder de lijn ongelofelijk veel meer geld kosten dan de publieke omdat het een heel belangrijke manier is voor bedrijven die enorme winsten maken de daarbij behorende belastingen te laten ontduiken zodat wij, de gewone burger, in ons eentje voor de door hen zo intensief gebruikte infrastructuur van ons land op mogen draaien. En, jij bent er een prachtig voorbeeld van, we onszelf steeds meer beperkingen opleggen dat we ons wel bewust zijn van het belastinggeld dat iets kost maar helemaal niet van het belastinggeld wat we door dit soort constructies allemaal mislopen. En dat, mijn waarde, zorgt ervoor dat Nederland steeds verder verrechtst en steeds minder in de gaten heeft dat dit soort argumenten die zo neutraal lijken in feite ervoor zorgen dat de positie van de gewone burger ten aanzien van het bedrijfsleven steeds verder ondermijnd wordt. Het is daarom dat ik zo fel opkom voor onze publieke media, het enige houvast wat we nog hebben om nog iets van controle over onze media en dus over onze opinievorming te blijven houden. En dan heb ik het nog niet eens over het gemiddelde Jip- en janneke niveau van de commerciële media die er in steeds toenemende mate voor zorgt dat onze bevolking steeds minder geïnformeerd wordt over zaken die echt wel van vrij groot belang zijn. De informatieve en educatieve rol van de media wordt door deze ontwikkeling radicaal aan de kant geschoven en daar worden we over het algemeen als land niet beter van. Dat laatste gezegd hebbend geef ik onmiddellijk toe dat omroep Zeeland een zender is waar ik nog nooit naar keek dus waar ik ook geen idee van heb of het een grote informatieve en educatieve rol speelt. Maar ik zei het al, je kunt niet enerzijds de geldbuidel als argument erbij halen om te rechtvaardigen dat er steeds minder van de publieke omroepen te zien is en dan tevens gemotiveerde antwoorden over dat aspect als zijnde off-topic van de hand wijzen. Het een hangt onlosmakelijk met het ander samen ook al ziet niet iedereen dat zo.

  • Like 1

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...