Ga naar inhoud


Coolstream trinity neemt niet goed op


Bullie

Aanbevolen berichten


Zelf ook geen fijne ervaringen met die CST Neutrino dozen... Enige pluspunt is de voortreffelijke beeldkwaliteit. Software zou geschikt moeten zijn voor Ziggo maar dat nooit werkend gekregen.. Allemaal 'wazige' acties via Cabsat.nl. Ging over een Coolstream Zee. Ding gewoon weggepleurd. Dochterlief een DM500HD met kabeltuner erin. Software erin, OScam erin en gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Barto,

 

Neutrino is in opnames een van de stabielere ontvangers. Wanneer jou opnames niet compleet zijn, dan zou je eens moeten kijken of de instellingen wellicht verkeers staan. Als je namelijk aangeeft dat de max. Opname duur een uur moet zijn, of de EPG. Event de max. Opname tijd is, dan kan het zijn dat je opnames voor jou idee niet compleet zijn. Kijk dat eens goed na in de opname instellingen.

 

@Mimisiku, de ziggo kaart werkt voortreffelijk met Doscam vanaf versie 22. Zelf een ziggo kaart activeren en een dode ziggo kaart heractiver alswel de updates gaan perfect.

 

Heb wel een image wel alles in zit, even een pm en ik stuur je de link.

 

Ook de Ziggo kaart in een coolstream, en alle coolstreams in het netwerk doen gezellig mee.

Gebruik de multiroom functie, en is echt ideaal !

 

Ik heb tot nu toe nog geen stabielere sw gezien.

Moet wel zeggen door de ruime mogelijkheden aan instellingen, je dus snel iets verkeerd kunt instellen, maar aan de andere kang valt ook bijna echt alles in te stellen in Neutrino. Aan de ene kant dus complex, maat heel erg flexibel.

Het heeft mij ook een tijd gekost om neutrino te leren kennen, maar wil echt niets anders meer.

 

Als er iemand is die vragen heeft over coolstream dan wil ik die graag beantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wij hebben zowel de Tank als de Trinity al heel erg lang in test staan met de bedoeling er een review over te schrijven, maar dat komt er niet van. De reden hiervoor is dat de fabrikant/importeur tijd wilde hebben een probleem dat ik ervaar met de beeldkwaliteit verder te onderzoeken. Men is nu bezig met een hele nieuwe kernel en drivers en dat wachten we dan maar af.

 

Ik heb totaal geen reden om producten de hemel in te prijzen of juist af te kraken, maar ik vind dat het best gezegd mag worden dat de ondersteuning voor deze receiver op zijn zachtst gezegd zeer mager is en Neutrino HD een zeer spartaans stukje software is. In tegenstelling  tot enigma2 is er nauwelijks support voor, met name op het gebied van plug-ins en software en het een en ander is zeker voor een leek nauwelijks te bedienen.

 

Natuurlijk, je kunt een 'easy-menu' activeren, maar dit is eigenlijk gewoon een optie waarmee je alles dat ook maar enigszins lastig in te stellen is 'verstopt'. De bediening wordt dus niet heel veel eenvoudiger, maar de functionaliteit eenvoudigweg een stuk minder uitgebreid en er is hier en daar een optie op een andere plek gezet waardoor het eenvoudiger *lijkt*.

 

Beide receivers werken best stabiel, maar de functionaliteit is zo beperkt en gebruiksonvriendelijk dat ik ze niet in mijn woonkamer zou willen.

 

Daarnaast hebben wij ernstige problemen met de beeldkwaliteit en het afspelen van media met hoge bitrates vastgesteld.

 

De (open source) ontwikkeling van Enigma2 staat ook al tijden zo goed als stil, maar Enigma2 is evenwel Neutrino HD mijlen ver vooruit op het gebied van gebruiksvriendelijkheid, uitbreidbaarheid, kernel, support en vormgeving.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De sw die ik gebruik is van October 2014, en is gewoon heel erg goed , moet ik dan liegen?

Beeldkwaliteit is gewoon zeer goed met deze ontvangers, ik nodig een ieder uit om dag persoonlijk te komen bekijken !

 

Aangaande het menu, dat is denk ik een kwestie van smaak, ik zal eens wat screenshots posten, ik vindt het het er juist goed uitzien. Als je de standaard blauwe layout pakt, ja die is best saai, maar dat kun je zelf instellen.

 

Een ontvanger die ik volledig als multiroom kan gebruiken met 1 kaart of zelfs met DLNA zonder signaal kabel, waarmee youtube, internet radio, het weer en nog meer plugins gewoon goed werken is voor mij meer dan genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...