Ga naar inhoud


Tips gezocht i.v.m. aanschaf van een nieuwe TV


Miauw

Aanbevolen berichten

Toch kansloos om in de budget klasse naar features en kwaliteit te vragen.

Komt nog bij dat spul is kakelvers op de markt en tegen de tijd dat er ervaring mee is dan ligt het opvolgende model al in de schappen.

 

Zou zeggen ga op het oordeel van je eigen ogen af. Hoe zit het met de afstandsbediening? Ligt die lekker in de hand?

Is de tv makkelijk te bedienen? Past die op de plek waar je hem bedacht hebt. Garantie bijkopen ja /nee?

 

Er lopen hier gasten die hebben meer te besteden dan Jan Modaal en het is ook nog eens hun hobby. Dat zijn zulke fijnslijpers en lekker verwend dat er geen praktisch zinnig advies voor je kan komen zonder dat je een PL moet afsluiten.

 

Als jij een 4K wilt hebben uit budget segment: Aanschaffen en lekker naar kijken en mee gaan pronken!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

4K heeft nogmaals totaal geen zin op een scherm van 40" en een kijkafstand van 3,5 meter. Dan kan je beter voor hetzelfde geld een BETERE tv kopen in Full HD, of het prijsverschil in je zak stoppen :)

 

Daar ben ik ook een beetje bang voor, hoewel ik in gedachte zoiets heb van, dan hoef ik die stap alvast niet meer te maken. Ik denk dat je wel gelijk hebt als het om een goede FULL-HD TV gaat, of een budget 4K, waar ik een beetje op blind loop te staren.

 

Toch kansloos om in de budget klasse naar features en kwaliteit te vragen.

Komt nog bij dat spul is kakelvers op de markt en tegen de tijd dat er ervaring mee is dan ligt het opvolgende model al in de schappen.

 

Zou zeggen ga op het oordeel van je eigen ogen af. Hoe zit het met de afstandsbediening? Ligt die lekker in de hand?

Is de tv makkelijk te bedienen? Past die op de plek waar je hem bedacht hebt. Garantie bijkopen ja /nee?

 

Er lopen hier gasten die hebben meer te besteden dan Jan Modaal en het is ook nog eens hun hobby. Dat zijn zulke fijnslijpers en lekker verwend dat er geen praktisch zinnig advies voor je kan komen zonder dat je een PL moet afsluiten.

 

Als jij een 4K wilt hebben uit budget segment: Aanschaffen en lekker naar kijken en mee gaan pronken!

 

Ik zou er 1 a 2 jaar geleden nog niet eens aan gedacht hebben dat 4K TV's voor onder de 1000 euro aangeboden zouden kunnen worden, volgens mij heb ik dat nog ergens geschreven, maar het is inderdaad een budget model. Veel uitzendingen zijn er nog niet voor te vinden, voorlopig zullen weinig mensen in het algemeen op 4K overstappen, tenzij ze een freak zijn en of te veel geld hebben. Ik ben een doorsnee kijker, dus geen freak, geen geld te veel, maar wel iets naar mijn zin in huis willen hebben.

 

Van Philips wist ik dat TP-Vision het maakt, maar ik dacht dat het onder de voorwaarden van Philips was, dat blijk ik echter mis te hebben. Philips heeft als enige Ambilight, ik heb het gezien, het heeft best wel wat, maar missen doe ik het ook niet. Als ik van een bioscoop uit ga, dan kleuren de wanden ook niet mee en als het in een kast/wandmeubel staat, dan heeft het weinig zin.

 

Nieuwe meubels moet ik nog aanschaffen, dus die beperking heb ik nog niet, maar het is wel iets om rekening mee te houden.

 

Wat ik belangrijk vindt is dat het beeld niet reflecteert, dus het liefst mat is i.v.m. dat hier de zon ruim spel heeft, want ik heb een schuifpui op het zuiden van wand tot wand en van vloer tot plafond. Daar komt bij dat ik mat gewend ben, glansend is mooi, maar heeft ook zo z'n nadelen, want ik wil niet met de gordijnen dicht naar de TV kijken. In de zomer komt de zon door spiegelingen in huis, in de winter van uit het zuiden scheef de complete woonkamer door (8,5 meter), dat is op 8,5 meter wel de vloer.

 

Ik vind het belangrijk dat ik niet meerdere malen op een knopje van de teletekst hoef te drukken om even om te schakelen, dus teletekst aan of uit is handig, meerdere malen drukken vindt ik irritant.

 

Ik vind het wel fijn als ik rustig door sub-pagina's kan kijken zonder dat het iedere keer verspingt en zonder dat ik de hele reeks moet afwachten om weer verder te kunnen lezen.

 

Ik wil graag op kunnen nemen, het liest meerdere kanalen tegelijk, want het zijn vaak meerdere programma's die tegelijkertijd starten, maar een pré is meerdere kanelen tegelijk opnemen het ook weer niet. Opnemen via een USB stick en eventueel ook een harde schijf als de televisie geen beeld en geluid geeft is wel handig, maar als er een decoder aan hangt waarmee opgemomen kan worden is dat ook wel handig

 

Ik wil geen 32 inch meer, daar ben ik van af gestapt, wel 40 of 42 inch, hoger hoeft van mij (voorlopig nog) niet.

 

Het oog wil ook wat als de TV uit staat, vandaar dat ik over een wit uiterlijk niet te spreken ben. Doe mij maar een mooie smalle nette rand, mag in zwart, doorzichtig of mooi mat zilver zijn. Ik vind de pootjes aan de zijkant het mooist, maar in het midden stoort mij niet, dus dat is een lichte voorkeur.

 

De afstansbediening is inderdaad iets wat ik best belangrijk vindt, overzichtelijk, niet (snel) gammel en eventueel als extra een toetsenbordje als het een smart TV gaat worden.

 

Een Smart TV is wel een wens, een decoder apart voor de satelliet, DVB-T2 voor de aankomende verandering die ik er wel zie aankomen (voor noodgevallen en provinciaal), als kabel, al zal ik die laatste niet snel gebruiken, de kosten van het abonnement geven de doorslag. Goede ondersteuning van APP's is dan wel belangrijk, skype lijkt mij best handig op de TV, al hoeft er niet een vaste camera en microfoon in te zitten, als ze maar aansluitbaar zijn.

 

Het gaat mij niet om het pronken met een 4K TV, het is meer van op de toekomst voor bereid te zijn, maar als ik nu lees dat het te goedkoop spul is om daar op te gokken, en dan ook nog voorlopig beperkt beschikbaar zal zijn, dan liever een goede FULL-HD TV.

 

Mijn budget ligt op dit moment rond de 500 euro, het mag er iets overheen gaan (bij 4K is dat iets meer, maar niet oneindig), maar er ook iets onder zitten, als het maar aan mijn wensen voldoet.

 

In 32inch heb je in de winkels al weinig keuze, het begint tegenwoordig bij 40 inch en dat is een mooi maatje, van mij hoeft de TV niet als behang gebruikt te worden. ;)

 

Ik kijk nog steeds via het STB-pakket in Seca2, dus niet HD, maar moet toch overstappen, dus er komt een nieuwe kaart en decoder, al weet ik niet of ik vast hou aan het STB-pakket of op HD-Light overstap. HD-Light biedt mij niet extra's, dus het STB-pakket met HD waar alles toch op over gaat i.v.m. de uitschakeling van de SD kanalen is voldoende, De prijs van het STB-pakket wordt jaarlijks nog steeds verhoogd, vorig jaar mei € 79.95, het HD-Light pakket blijft op een stabiele 9,95 euro in de maand. Ik heb nu nog de volgens mij oudste cam van CDS in mijn ontvanger zitten, dus die zal er ook aan moeten geloven. Het wordt dan een rekensommetje wat wijs is, maar als ik in mei 2015 met het STB-pakket weer omhoog ga, hoger dan € 79,95, en het HD-Light pakket € 9,95 in de maand blijft waarbij het aanbod van de gevreesde CDS ontvanger, en oranje kaart en helaas een dubbele en geen trio kop aangeboden wordt, dan is de stap snel gemaakt mits het contract niet langer dan een jaar loopt en de ontvanger mijn eigendom wordt.

 

Een hobby ontvanger voor erbij zou leuk zijn om te leren, maar het verandert allemaal erg snel en daar heb ik nog geen goed zicht op.

 

Een hobby ontvanger kan meestal veel meer, CS mag ik hier niet bespreken, maar het heeft wel mijn aandacht, ik weet alleen niet waar, ik heb er wel eens met iemand via een persoonlijk bericht over gesproken, helaas kan ik het niet meer terug vinden. Hint !

 

Ik leen legaal de wifi van een buur, ik vang i.v.m. dat hij vaak vroeg weg is en laat thuis komt zijn pakketjes op, dus een mooie deal, maar dat kan dus beperkingen hebben i.v.m. Smart TV's, al kan ik smart-TV's inmiddels niet meer weg denken. De flat die ik huur zou in 2006 al gesloopt zijn, dit jaar voor de zoveelste maal, volgend jaar hoop ik eindelijk eens te weten te komen waar ik aan toe ben. Het is denk ik wel zo slim om rekening te houden met een smart-TV mocht ik verhuizen, want dan wordt het mogelijk IPTV met gratis te ontvangen satelliet kanalen erbij.

 

Het is een aardige lijst geworden, maar hopelijk maakt het wat meer duidelijk.

 

Tips zijn nog steeds zeer welkom, al ben ik wat traag i.v.m. verwerken (het duidelijk voor mij op een rijdje zetten), uiterlijk eind januari 2015 zal er wat nieuws in huis moeten staan als er weer een BTW actie gaande is, anders duurt het mogelijk iets langer bij een andere BTW actie aanbieder, al vraag ik mij af of het de werkelijke 16% wel waard is i.v.m. dagelijkse aanbiedingen die mijn mailbox overstromen.

 

 

Verder los van de TV een aanvullende vraag:

 

TV's en homechinema sets hebben meestal 4 en meer HDMI ingangen, maar waarom hebben decoders/ontvangers en home chinema sets slechts 1 HDMI uitgang, waarom niet 2, 3 of 4 ?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een aantal jaren geleden bewust gekozen voor plasma i.v.m. beter Bernd t.o.v. LCD.

Maar wat mij enorm tegengevallen is, is die irritante spiegeling die ik bij andere (LCD?) TV's niet zie.

Geen idee of dit typisch een eigenschap van plasma is en of dit niet voorkomt bij andere TV's. Wie weet het wel?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Verder los van de TV een aanvullende vraag:

 

TV's en homechinema sets hebben meestal 4 en meer HDMI ingangen, maar waarom hebben decoders/ontvangers en home chinema sets slechts 1 HDMI uitgang, waarom niet 2, 3 of 4 ?

Wil je 2,3 of4 tv´s naast elkaar zetten dan ??

Home cinema of decoder staat bv in je huiskamer die sluit je aan op je tv en de meeste mensen hebben 1 tv daar staan vandaar 1 uitgang.

Ingang is wat anders daar kun je dan gamecosole, mediacenter, telefoon, camera of wat anders op aansluiten 

Dm8000

Azbox P+

Dm500

Phillips D+ Sdontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je 2,3 of4 tv´s naast elkaar zetten dan ??

Home cinema of decoder staat bv in je huiskamer die sluit je aan op je tv en de meeste mensen hebben 1 tv daar staan vandaar 1 uitgang.

Ingang is wat anders daar kun je dan gamecosole, mediacenter, telefoon, camera of wat anders op aansluiten 

 

Niet naast elkaar, maar bijvoorbeeld 1 voor de TV in de huiskamer en 1 voor opname mogelijkheid, het zelfde in de slaapkamer, dus dan kom ik op 4 HDMI uitgangen. Ik heb ook bij iemand gezien die het eerst naar de decoder met harde schijf heeft lopen, daarna naar de versterker en vervolgens naar de TV, alleen het geluid en het beeld moesten daarna syngrome gezet worden i.v.m. dat er vertraging ontstond.

 

Ik begrijp niet waarom er slechts 1 HDMI uitgang op een decoder zit, zo ook op een versterker, waarom niet minstens 1 extra?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook bij iemand gezien die het eerst naar de decoder met harde schijf heeft lopen, daarna naar de versterker en vervolgens naar de TV, alleen het geluid en het beeld moesten daarna synchroon gezet worden i.v.m. dat er vertraging ontstond.

Ik heb het op die manier aangesloten zitten om juist het beeld en geluid wél synchroon te hebben.

Uiteraard het geluid over de speakers van de versterker en niet op de (crappy) speakers van de TV.

Maar op het moment dat mijn versterker uit staat, wordt beeld en geluid ook doorgegeven aan de TV en lopen beeld en geluid ook synchroon.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ben ik achter de zwarte 42 inch 4K TV gekomen, maar kan dit voor die stuntprijs van € 599,- ???

 

LG 42UB820

 

Op vergelijking sites ben ik van beide TV's wel tegen gekomen, maar nog geen reviews, dit is van een plaatselijke middenstander die wat te vieren heeft en is niet op een vergelijkingsite te vinden.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen vier het vrolijk mee dan.

Verder alleen de Philips 40PUK6809 gevonden voor €529.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergeef me mijn skeptische houding t.a.v. die vraagstelling en een advies in het algemeen

morgen heb je weer een heel andere situatie

 

specificaties van je tv < t.o.v. > de technologie en firmware / app's

 

dus dat wat er morgen weer allemaal nieuw is heb je vandaag niet ter beschikking, OF WIST JE DAAR REEDS DE FEITEN OVER?

 

meestal niet

 

In deze context is Philips slecht advies t.o.v. LG of Samsung gezien het feit dat Philips geen eigen producten meer ontwikkelt

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex1970,

 

Dat bedoel ik dus, het wordt met de dag goedkoper en als het meteen ook toekomst gericht is, dan sla ik voor mijn gevoel 2 vliegen in 1 klap. Echter heb ik geen achtergrond kennis als het gaat om platte LED TV's en de aanstormende oled schermen, dus begrijp ik niet waarom er goedkope 4K TV's soms even duur, soms duurder en soms goedkoper dan de normale HD-TV's zijn.

 

@Tonskidutch,

 

Het merk Philips wordt door TV-Vision gemaakt, er zouden in het 2014 type bugs in de software zitten, ik neem aan dat die er uit gehaald gaan worden, maar hoe lang dat gaat duren weet ik niet.

 

@All,

 

Vroeger was ik nogal honkvast met de cilinderbeeldbuis van Sony, maar dat waren nog TV's, inmiddels zijn het platte monitoren met ingebouwde computers die TV genoemd worden, maar "smart" als er meer mee gedaan kan worden. Ook met mijn stereosetje had ik het zelfde merk, dat paste mooi bij elkaar, maar die tijd is voorbij.

 

Op een gegeven moment kwamen de platte TV's met nog een toeter aan de achterkant van wel 70cm (16:9) en meer breed, 70 cm voor een TV met 3:4 verhouding was zo'n beetje de grootste maat. Met breedbeeld was het al snel te klein en was 80cm een grote maat. Inmiddels zijn de platte LED TV's vanaf 40 inch normaal, daaronder klein, daar boven is flink aan verandering onderhevig. Voor de één is 32 inch groot zat, de ander vindt onder de 47 inch te klein, sommige vinden het pas bij 55 inch of meer pas voldoende.

 

Ik ben door de veranderingen het spoor kwijt geraakt, want merken zeggen niet zoveel meer, maar het is wel fijn als het een beetje bij elkaar past en het goed onderling communiceert.

 

Philips maakt (vrijwel) geen consumenten producten meer, ze richten zich meer op het bedrijfsleven, en dan met name op de zorg waar veel winst te halen valt. Is TP-Vision (voorheen Philips) slecht? Nu zit er in de 2014 modellen een bug als ik mij dat goed heb laten voorlichten, ik weet echter niet of de hardware slechter is geworden.

 

Samsung is de meest verkochte TV van dit moment, waarom weet ik niet, wel dat het zo is. Ga naar een grote winkelketen en ze zeggen het zelf ook, maar als ik vraag wat het meest terug komt, dan zeggen ze ook Samsung, maar verhoudingsgewijs was dat eind 2013 ongeveer gelijk. Philips was volgens zeggen nog goed, Sony heeft de handdoek in de ring gegooid, maar pakt het met de 4K modellen weer op, en Samsung? Samsung is nooit weg geweest tijdens vanaf de platte TV, ze denderen maar door. Van LG heb ik ooit een combimagnetron gekocht die als beste uit de test van de consumentenbond kwam, de Sharp die ik daarvoor had, was een heel stuk beter, mijn volgende wordt een inmiddels sterk verbeterde Sharp, maar bij een magnetron is het een ander verhaal dan bij een platte TV zonder toeter geworden.

 

Het voorbeeld van de Philips TV die Alex1970 aanhaalt kost dat bij een firma die volgens de reviews van een vergelijkingssite erg slecht is als het om service gaat, de LG die hier bij een lokale ondernemer wordt aangeboden geeft service, maar LG is niet mijn merk als het om TV's gaat. Bij de consumentenbond komen de Samsungs steeds als beste uit de bus, nu weet ik ook dat ik mij niet moet blindstaren op de consumentenbond, want daar heb ik al ervaring mee met mijn combi magnetron.

 

De feiten zijn wel dat TV's als maar groter op de markt worden gebracht, kleintjes moet je ergens in een hoek van een winkel zien te vinden, en de keuze is minimaal.

 

Hoe groot moet een TV zijn, ik ben de weg kwijt geraakt, ik vond 32 inch al groot, maar die tijd is voorbij, nu vindt ik 40 a 42 inch groot.

 

Waarom 4K ? Het is het nieuwste, het zou scherper zijn, maar waar komen al die prijsverschillen vandaan als een 40 inch TV en een 40 inch 4K TV even duur zijn? Ik verwacht dan kwaliteitsverschil, maar binnen 1 merk verschil van kwaliteit hebben is vragen om onduidelijkheid voor de gemiddelde consument zoals ik daar ook 1 van ben !

 

Waarom maakt 1 fabrikant, bijvoorbeeld Samsung, meerdere TV's in de zelfde prijsklasse, maar met het verschil dat de één wel 4K heeften de ander niet?

 

Ik draai er niet omheen dat ik keuzes maken moeilijk vindt, dat heeft nogal te maken met mijn medische en daardoor ontstane psychische problematiek, trauma's en de beschadigingen die ik opgelopen heb.

 

Door mijn achtergrond heb ik een vorm van autisme ontwikkeld die ik liever niet gehad had, maar daardoor maak ik het mij moeilijk, want ik ben het overzicht kwijt geraakt.

 

Ik probeer aanknopingspunten te vinden van waar ik op moet letten, als ik zo in de rondte kijk hebben de meeste mensen een Samsung TV, het formaat wil nog wel eens verschillen, 40 inch lijkt mij een mooi maatje, 42 inch is ook prima, maar 47 inch, 50 inch, 55 inch, 65 inch en ik heb begrepen inmiddels ook 75 inch is wel heel erg groot voor mijn gevoel.

 

Ik ben energie bewust, daar let ik wel bij het aanschaffen van apparatuur op, het weegt niet het zwaarste, maar weegt wel mee.

 

Nu komen veel fabrikanten met een betaalbare 4K TV, het zakt hard in prijs, zo hard dat ik mij afvraag hoe lang de normale FULL-HD TV nog verkocht zal worden. Hoe kan het dan toch zo zijn dat een Samsung van 40 inch ongeveer even duur als een 4K TV van het zelfde merk en maat is?

 

Misschien ben ik zo iets duidelijker met wat er door mijn hoofd speelt als ik naar een TV aan het kijken ben, maar niet weet welke ik wil aanschaffen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Kortom, jij wilt de zuinigste en beste 40 tot 42" Ultra HD TV voor een budget van 600 euro.

 

Dat gaat niet lukken!

 

Nogmaals, ga gewoon naar de nationale kijkwinkel en zoek iets dat aansluit bij je (haalbare) wensen en binnen je budget past. Dat is iedere week anders en in dit segment krijg je nooit een hele goede TV, die kosten simpelweg meer dan jouw budget.

 

Als je NOG langer gaat wachten met je aanschaf, je bent immers pas dik een jaar bezig, zijn ze tegen die tijd misschien wel gratis ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, jij wilt de zuinigste en beste 40 tot 42" Ultra HD TV voor een budget van 600 euro.

 

Dat gaat niet lukken!

 

Nogmaals, ga gewoon naar de nationale kijkwinkel en zoek iets dat aansluit bij je (haalbare) wensen en binnen je budget past. Dat is iedere week anders en in dit segment krijg je nooit een hele goede TV, die kosten simpelweg meer dan jouw budget.

 

Dat is duidelijke taal, maar zo kan ik het ook :P , zie ook wat Alex1970 gevonden heeft, een Philips 40 inch 4K voor € 529,-, maar er zijn ook FULL HD TV's van Philips voor die prijs.

 

Wat ik niet begrijp is dat (bijvoorbeeld) een Samsung TV met 4K en 40 inch even duur is als een Samsung TV met FULL HD en 40 inch.

 

Het is maar een voorbeeld, maar dat soort voorbeelden begrijp ik niet.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dan zijn we er al vanmiddag ben ik bij me maat geweest die heeft ook een winkel die verkoop die tv's ook heb laatst ook een 4k gehaald wel een duurder prijsklasse nu heb ik de goedkope gezien daar zit een dag en nacht verschil in dat ik hem niet eens gratis wilt hebben.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...