Ga naar inhoud


Tips gezocht i.v.m. aanschaf van een nieuwe TV


Miauw

Aanbevolen berichten

Kijk dan zijn we er al vanmiddag ben ik bij me maat geweest die heeft ook een winkel die verkoop die tv's ook heb laatst ook een 4k gehaald wel een duurder prijsklasse nu heb ik de goedkope gezien daar zit een dag en nacht verschil in dat ik hem niet eens gratis wilt hebben.

 

Bijna !

 

Je vergelijkt nu een 4K met een 4K TV in prijs, ik probeer een TV van het zelfde merk, het zelfde aantal inch (40), met dat verschil dat de één wel een 4K TV is en de ander niet.

 

Zou een 40 inch 4K TV van Samsung slechter zijn dan een 40 inch HD TV van Samsung die qua prijs vrijwel gelijk liggen?

 

Zou Samsung of welk merk dan ook, zo haar naam op het spel zetten?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is duidelijke taal, maar zo kan ik het ook :P , zie ook wat Alex1970 gevonden heeft, een Philips 40 inch 4K voor € 529,-, maar er zijn ook FULL HD TV's van Philips voor die prijs.

 

Wat ik niet begrijp is dat (bijvoorbeeld) een Samsung TV met 4K en 40 inch even duur is als een Samsung TV met FULL HD en 40 inch.

 

Het is maar een voorbeeld, maar dat soort voorbeelden begrijp ik niet.

Hoe wordt een Full HD TV een 4K TV...?

dat is toch echt maar een handje vol losse onderdelen voor 10 euro gesoldeerd

het MOBO uitgekleed (motherbord)

 

niet dat je dat zelf zou kunnen doen maar dat is het verschil in de fabriek

de reclame en dus specificaties is echter een gouden handdruk waard.

 

je kunt solderen in een tuinhuisje met derderangs onderdelen

je kunt solderen in een clean-room met eerste klasse onderdelen

en de witgoed fabrieken kunnen beide voor verschillende merklogo' s

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit alles lees, kom ik tot de conclusie , dat er voor weinig geld een top tv wordt verwacht, nu vergeet dit maar , als je het beste wil hebben betaal je gewoon een goede prijs, maar dan krijg je ook wat. Het ligt er aan wat je besteden wilt (kunt), maar neem een OLED TV bv van LG, wil je deze in CURVED , dat kan , maar het kost je wat. Ik zelf heb een Pioneer 600 A , kostte een lieve duit, maar ben nog geen betere tegen gekomen.Succes met zoeken. gjan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin het een beetje tebegrijpen denk ik:

 

Elk merk wil vooruitstrevend zijn en zet een uitgeklede versie op de markt tegen een op dit moment bodem prijs. De volle versie is veel duurder en kan veel meer en is veel beter en heeft meer mogelijkheden. Ik hoef geen heel groot scherm, 40 en 42 inch vindt ik groot zat, om een gebogen TV geef ik al helemaal niets. Die extra's kosten ook geld, al is er op de lowbudget 4K toestellen wel erg veel bezuinigd, klopt dat wat ik er van begrijp?

 

Ik kwam via een vergelijkingwebsite een review van een Philips TV tegen, ik plaats het hieronder, want ondanks dat het verschil tussen een grote en een kleinere maat verschil gaat, wordt er nog een opmerking gemaakt:

 

 

Philips 42PUS7809

 

We hadden al een tijdje de grote broer van deze 4k, de 65 inch, hangen en toen onze tweede tv stuk ging zijn we gelijk naar een nieuwe , 4k 42 inch, tv gaan kijken. Deze Philips heeft een mooie prijs en hier zijn we uiteindelijk voor gevallen in de veronderstelling dat de techniek van zijn grote broer was overgenomen. Achteraf toch wel iets spijt van deze aankoop aangezien deze 42 inch bij lange niet kan meekomen aan de prestaties van zijn grote broer, welke ik wel ten zeerste kan aanbevelen, het goede aan deze 42 inch is de beeldkwaliteit. Nadeel is weer de bronsachtige schijn die over het beeld loopt,goed te zien als de tv uit staat, dit lijkt op een folie, mijn leverancier gaf aan dat deze erop hoorde te zitten , verder werkt deze tv met een cam erin zeer traag. Had toch een andere kwaliteit hiervan verwacht. Jammer dat dit niet de Philips kwaliteit is die we kennen sinds het Funai is geworden. De reacties in al deze reviews zijn allen lovend, echter wanneer je 2 4k's naast elkaar hangt en je gaat vergelijken zie je een duidelijk verschil, zeker in snelheid en geluidskwaliteit. M.b.t prijs is dit een mooie 4k voor "weinig" geld.

 

Dit is weer een Philips, maar het gaat even om het voorbeeld.

 

Een nieuw product kost in het begin altijd duurder dan als de investeringskosten er al uit zijn gehaald, de 65 inch 4K TV is door zijn grote uiteraard duurder, maar het lijkt er op dat door de concurrentie er TV's die een redelijk standaard huiskamer formaat hebben, zo snel als mogelijk op de markt worden gezet waarbij beknibbeld wordt op de kwaliteit.

 

Als een normale FULL-HD TV naast een 4K-HD TV wordt geplaatst, dan zal zoals ik van velen van jullie begrijp de FULL-HD TV beter zijn dan de 4K-HD TV, klopt dat?

 

De 4K TV's van 40 en 42 inch zijn uiteraard goedkoper dan hun grotere broers, maar daarnaast ook een stuk uitgekleder dan de FULL-HD TV's waardoor een FULL-HD TV beter zou zijn, maar de prijs gelijk, klopt dat?

 

De mooite TV's zouden een 4K met OLED scherm zijn, maar die zijn nog peperduur en nog niet leverbaar voor de kleinere TV's van 40 en 42 inch, dus dat is zo wie zo nog niet aan de orde, klopt dat?

 

Dan is het eigenlijk de vraag of het slim is om nu al voor een 40 of 42 inch 4K TV te gaan die even duur is als een vergelijkbare FULL-HD TV, want de 4K TV haalt niet de kwaliteit van de FULL-HD TV, klopt dat?

 

Of

 

De 4K-HD TV geeft wel beter beeld dan de FULL-HD TV, maar de onderdelen van de 4K-HD TV zijn slechter dan de FULL-HD TV van de zelfde prijs waardoor de snel goedkopere 4K-HD TV's eerder stuk kunnen gaan, klopt dat?

 

Wat ik echter niet begrijp is waarom een zelfde fabrikant zijn naar ten grabbel gooit door een slecht product neer te zetten, is dat de concurrentie echt waard?

 

Een hoop vragen, maar het geeft mij hopelijk meer inzicht.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

LG 40UB800V LED TV, nu in de aanbieding voor 549,00 (google).

 

Als je slim bent stop je met de 100 vragen en koop je deze. Krijg je geen spijt van.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Michel,

 

Ik heb het gezien, het lijkt wel of veel 4K TV's in de vrije val terecht zijn gekomen, maar ik heb niet veel met LG, dan liever een Samsung, maar dat zal misschien tussen mijn oren zitten.

 

100 vragen zijn makkelijker dan even een knoop door hakken, het klinkt stom, maar zo zit ik in elkaar, echter zal dat geen nieuws voor jou zijn. ;)

 

Ik kom vandaag de Samsung 55 inch UHD TV HU7100 tegen, dat is met zo'n krom scherm. € 1299,95 + 8,95 verzendkosten, dat is geen Benalux model, wel een Europees model. Ik moet geen kromme TV, ook geen 55 inch, dus deze valt af.

 

Ik denk dat begin 2015 een vrije val gemaakt gaat worden met TV's, want het zakt met de dag en is niet meer tegen te houden.

 

Ik wil echter niet wachten tot ik een ons weeg, maar wel een bewuste keuze maken. De laatste maanden van het jaar zijn weer druk, dus om mij heen kijken en zoeken waar ik op moet letten is wel handig.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik het goed... doe ik het niet goed. Vragen is dus uitstel voor je. Dit zijn geen levensvragen of een grote aanschaf als een auto of een huis.

Ben er van overtuigd dat er geen miskoop mogelijk is. Je hebt een voorkeur voor Samsung, afkeer van LG.

 

Nou dan is het toch allemaal niet zo moeilijk:

Wat wil ik er voor uittrekken:

Winkel in, goed kijken welke de mooiste is binnen jouw budget, 5 jaar garantie verzekering erbij, pinnen en lekker 5 jaar genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom 5 jaar garantie erbij?

 

Ik doe dat alleen bij het niet kunnen vervangen van de batterijen van o.a. dure elektrische tandenborstels, want die hebben als er problemen zijn, dat binnen 5 jaar problemen. Overigens belachelijk dat die batterijen niet vervangbaar zijn, ik weet het, verkoopt weer nieuwe dure tandenborstels.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je beschikbare budget is nu plotseling verdubbeld, je vragen gaan steeds de andere kant op... Kortom jou een advies geven is niet mogelijk.

 

Ik wens je veel succces. Hopelijk kom je na 1 jaar draaikonten tot een aankoop ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp uit deze discussie dat als je plasma wil overtreffen dat alleen OLED hieraan kan tippen of zijn er nog andere Full HD tv's die beter zijn dan mijn Pioneer LX5090 want ik ga als de 13e mnd binnen is voor een  55 inch tv OLED of eventueel een 75 inch Samsung Full HD 3D.

Ik ga binnenkort kijken om een oordeel te vellen en daar zal ik ook zeker de Sony modellen gaan bekijken want die krijgen zeer goede reviews maar LG OLED lijkt me ook wel wat in de prijsklasse 2300-3000 euro .

Bestaat er ergens een top 5 van beste tv's op basis van zwart waardes en dergelijke?.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De beste zwartwaarde krijg je nog steeds alleen met Plama, Oled staat nog in de kinderschoenen, maar zou de opvolger van Plasma moeten worden.

 

LED is de afgelopen jaren sterk verbeterd, de nieuwste Panasonic 4K schermen uit de 900 serie hebben local dimming, waardoor beeldafhankelijk de achtergrond verlichting geregeld wordt en het zwart magnitudes beter wordt in vergelijking met gewone led schermen.

 

Je zou eens kunnen kijken naar een 55" uit de 900 serie, volgens de tests zouden deze toestellen het op dit moment beste beeld hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste zwartwaarde krijg je nog steeds alleen met Plama, Oled staat nog in de kinderschoenen, maar zou de opvolger van Plasma moeten worden.

 

LED is de afgelopen jaren sterk verbeterd, de nieuwste Panasonic 4K schermen uit de 900 serie hebben local dimming, waardoor beeldafhankelijk de achtergrond verlichting geregeld wordt en het zwart magnitudes beter wordt in vergelijking met gewone led schermen.

 

Je zou eens kunnen kijken naar een 55" uit de 900 serie, volgens de tests zouden deze toestellen het op dit moment beste beeld hebben.

 

De samsung heeft deze functie ook zwart is zwart  met local dimming heb de HU serie dit kan je niet meer vergelijken met 2 jaar terug 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

METZ is ook al failliet verklaard vandaag.........

:whistle:

 

we hebben nu eenmaal heel grote Marktleiders die ook onder kostprijs kunnen leveren voor een bepaald model en formaat

we hebben geen idee hoeveel beter andere zijn daar die reeds van de markt verdwenen zijn

so what? LG en Samsung en die witmerken van Shenzhen KTC Technology Co., Ltd.

 

die zijn goedkoop omdat ze geen sikkepit aan het milieu en arbeidomstandigeheden doen

maar ze werken wel die TV' s { ongeveer 3 jaar lang = de garantie }

 

en dan komt weer een vraag welke TV is de beste. :P:D

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...