Ga naar inhoud


Tips gezocht i.v.m. aanschaf van een nieuwe TV


Miauw

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Klant: Meneer, wat is het verschil tussen die linker en rechter tv?

Verkoper: € 50 meneer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik hoop dat die nieuwe TV er komt voordat ik met pensioen ga.

Met die wasmachine was het ook al zo´n drama voordat die er kwam.

 

Geen idee hoe oud je bent, maar de wasmachine doet het prima.

 

Achteraf had ik i.p.v. 1600 toeren ook voor de 1400 toeren kunnen gaan bij een 8kg trommel, want het vochtpercentage had een verschil van 1%, dat is een half kopje water en er zijn weinig programma's die werkelijk op 1600 toeren draaien.

 

Het verschil bij het was ophangen heeft geen zin, bij een condensdroger een paar minuten.

 

Ik ben er toch blij mee, want ik heb er ruim 200 euro minder voor betaald dan die in werkelijkheid kost, had met een staffelkorting van een grote electronica winkel te maken, maar kocht het bij een meeloper die in de buurt zit. Daarnaast viel de wasmachine ook onder een kortingsbon, dus dat was even flink korting ontvangen.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Die wasmachine achtervolgt mij blijkbaar nog een beetje, maar draait naar volle tevredenheid.

 

On-Topic:

 

Ik las laatst dat de ochtend en middag journaals en nieuwsuur binnenkort op FULL-HDTV uitzendingen overstappen, UHD-TV heeft dus blijkbaar een net zo lange of langere weg te gaan dan de FULL-HD variant.

 

Wanneer zou HDTV al volledig ingevoerd zijn?

 

Blijkbaar lopen ze zwaar achter op schema.

 

UHD-TV zal vast in de huiskamers doordringen, maar zo lang niet eens alles op FULL-HD TV wordt uitgezonden lijkt mij het vrij kansloos dat UHD-TV voor in de doorsnee huiskamer gebruikt gaat worden voor wat deze kan. Het opschalen van FULL-HD Blu-Ray zal mogelijk iets kunnen veranderen, maar ik denk niet dat er veel aanbod zal komen. DVD's liggen nog altijd naast de Blu-Ray's in de winkelschappen, het verschil zal wel zichtbaar zijn, maar mensen in het algemeen zullen niet zomaar hun apparatuur aan de straat zetten als ze er voorlopig mee door kunnen.

 

Heel simpel gezegd, UHD-TV komt langzaam in de huiskamers, maar of men er wat aan heeft zal de tijd leren, het zal in ieder geval heel erg lang gaan duren, dan is de eerste UHD-TV al vervangen.

 

Het had een ander verhaal geweest als de UHD-TV net zo veel kan als een FULL-HD TV, maar daar is flink op bezuinigd om het in de markt te zetten.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wasmachine achtervolgt mij blijkbaar nog een beetje, maar draait naar volle tevredenheid.

 

On-Topic:

 

algemeen zullen niet zomaar hun apparatuur aan de straat zetten als ze er voorlopig mee door kunnen.

 

Heel simpel gezegd, UHD-TV komt langzaam in de huiskamers, maar of men er wat aan heeft zal de tijd leren, het zal in ieder geval heel erg lang gaan duren, dan is de eerste UHD-TV al vervangen.

 

Het had een ander verhaal geweest als de UHD-TV net zo veel kan als een FULL-HD TV, maar daar is flink op bezuinigd om het in de markt te zetten.

 

Een oud politicus zou zeggen: "Ach mens ga toch koken!"

 

U

H

D

bestaat nog niet als publieke bron, dan hebbie een vet geil privé IPTV streampje en de gelijksoortige vorm van abonnement

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een aantal jaren geleden was er op SAT4ALL een discussie over breedbeeld  HD .

 

Dezelfde teksten en standpunten als welke je nu over UHD leest. Je kan de hele discussie zo copy-pasten en HD vervangen door UHD.

|iedereen weet hoe dat is afgelopen, het blijft een kip en ei verhaal.

Gaan we pas een UHD tv kopen wanneer alle zenders het uitzenden of kopen we een tv en gaan dan alle zenders omschakelen.

 

Feit is dat ik in mijn huis 2 UHD camera's ter beschikking heb, en ondertussen een UHD monitor.

En mijn laptop geeft UHD 50i uit op de HDMI poort.

 

Content, naast eigen opnamen de mooiste dingen uit het internet.

Het vereist wel een correcte beeld diagonaal / kijkafstand, het wachten is op een goede 85" met DVB-S2X ontvanger.

 

Op die plek loopt  de industrie een beetje achter. plasma is niet beschikbaar in UHD en LCD is t.o.v. plasma nog steeds een stapje terug.

 

En voor mij is het net zo een stap als indertijd de stap van zwart-wit naar kleur. Elke werkdag in de middag een aflevering van de Thunderbirds als test,  (2 uur reguliere uitzending  in kleur per week). en later van SD naar HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt helemaal gelijk beste ceesv

 

Een aantal jaren geleden was er op SAT4ALL een discussie over breedbeeld  HD

 

HD of HDready

en

platte buis LCD of plasma

 

ik was er vroeg bij, andere wilden dat niet waar hebben dat hun perfecte apparatuur oldtimers werden

de CRT danste een laatste partiture (stervende zwaan)

 

maar toch duurde het 3 jaar voor er een regulier HD aanbod was

en als laatste (wees eerlijk) Canal DIGITAAL

 

we worden graag verrast door CDsatelliet in U HD

 

of we dat op de nu reeds verkrijgbare UHD TV ter zijner tijd kunnen zien, dat is gecertificeerde CDS crapo

of niet soms

 

m.a.w. ik ben toch altijd genoodzaakt iets nieuws te kopen als het nodig is.

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal jaren geleden was er op SAT4ALL een discussie over breedbeeld  HD .

 

Dezelfde teksten en standpunten als welke je nu over UHD leest. Je kan de hele discussie zo copy-pasten en HD vervangen door UHD.

|iedereen weet hoe dat is afgelopen, het blijft een kip en ei verhaal.

Gaan we pas een UHD tv kopen wanneer alle zenders het uitzenden of kopen we een tv en gaan dan alle zenders omschakelen.

 

Feit is dat ik in mijn huis 2 UHD camera's ter beschikking heb, en ondertussen een UHD monitor.

En mijn laptop geeft UHD 50i uit op de HDMI poort.

 

Content, naast eigen opnamen de mooiste dingen uit het internet.

Het vereist wel een correcte beeld diagonaal / kijkafstand, het wachten is op een goede 85" met DVB-S2X ontvanger.

 

Op die plek loopt  de industrie een beetje achter. plasma is niet beschikbaar in UHD en LCD is t.o.v. plasma nog steeds een stapje terug.

 

En voor mij is het net zo een stap als indertijd de stap van zwart-wit naar kleur. Elke werkdag in de middag een aflevering van de Thunderbirds als test,  (2 uur reguliere uitzending  in kleur per week). en later van SD naar HD.

Wat een zegen: interlaced bestaat niet in de mooie nieuwe UHD/HEVC wereld. En de color space wordt groter ;) 

 

Plasma is toch dood en begraven?!

 

Ouderwetse lineaire uitzendingen zullen niet de aangewezen bronnen voor UHD zijn. Tijden veranderen, ook al blijven sommigen in de vorige eeuw achter :)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar toch duurde het 3 jaar voor er een regulier HD aanbod was

en als laatste (wees eerlijk) Canal DIGITAAL

In het begin warden de zenders welke HD ondersteunden inderdaad zeldzaam, maar BBC HD en Brava HD hadden prachtige programma's.

Pro7 en Sat1 zonden nog niet achter de decoder uit en waren ook pioniers met regelmatig blockbusters op de woensdag avond.

 

Dat was elke keer genieten en je had iets om naar uit te kijken. Het bezit van de saek is tenslotte het einde van het vermaek!

 

Canaldigitaal had het losse HD pakket, met Discovery en National geographics in HD , gecombineerd met Brava, en in de begintijd soms Nederland 1HD of dan weer Nederland 2 HD, steeds die zender die op dat moment het minste HD aanbod had. Het was je zegeningen tellen in die tijd, en die tijd komt weer terug!

Met UHD!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Content, naast eigen opnamen de mooiste dingen uit het internet.

Het vereist wel een correcte beeld diagonaal / kijkafstand, het wachten is op een goede 85" met DVB-S2X ontvanger.

 

 

Dat was ik even vergeten, UHD-TV zou inmiddels HDMI 2.0 hebben volgens een verkoper van een grote elektronicazaak.

 

70+ inch TV gaat hier niet komen, 40 a 42 inch is meer dan voldoende.

 

Ik was DVB-S2X ontvangs vergeten, voor de profesionele gebruiker mooi, voor doorsnee kijker als ik heeft dat geen zin.

 

Het stukje dat ik over de diverse journaals en nieuwsuur gelezen had verbaasde mij behoorlijk.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huiskamer is niet breder dan 3,5 meter, als ik ook rekening met niet recht voor het scherm zitten houdt, dan is denk ik 3 a 3,5 meter wel de afstand. Als ik op een bank zit, dan zit ik al snel een stukje dichterbij, dat kan ook met de TV gebeuren, want plat tegen de muur vindt ik maar niets, liever in een meubel.

 

De flat waarin ik woon zou in 2006 al gesloopt zijn, er gaat dus op een gegeven moment een verhuizing plaats vinden, wanneer heb ik geen idee meer van. De afstand door nieuwbouw is meestal iets groter, ik gok 5 a 5,5 meter door een vernieuwde inrichting, maar het zou det zo goed kunnen dat ik dan dichterbij zit en de afstand gelijk blijft.

 

Ik vind schermen van 40 a 42 inch al best groot, tot nu toe nog nooit gehad en heb begrepen dat het wel de gemiddelde verkoop grote van de TV's op dit moment zijn. (bron: Consumentengids december 2014)

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...