Ga naar inhoud


Hoe Xtrend 8000 via extern netwerk bereiken?


Gelders

Aanbevolen berichten


Hoi @alex wacht op jou voorstel gegevens van post 15

Daarvoor moet ik even op mijn modem inloggen maar vanmiddag zat ik op m'n werk en nu op de Buutte Avond.

 

@alex1970 kun je me de instelgegevens van dreamdroid geven, want ik denk dat hier ergens een instelfout zit!

Ik weet nog steeds niet met welk adres je probeert in te loggen, maar je moet je WAN-adres hebben. Deze is uit je midden te halen of via www.watismijnip.nl

Vul dat in bij CONNECTION in het profiel met het poortnummer van de poort die je geforward hebt naar poort 80 van de Xtrend.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst de configuratie van je modem.

 

Van belang is op welke verbinding je modem ingetraind is.

Ga hiervoor bij Status naar de pagina WAN en onthoudt met welke verbindingsnaam je verbinding hebt. (Bijv. zoals hier in onderstaande screenshot WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35 maar zou bij jou natuurlijk een andere naam kunnen zijn).

 

Tevens zie je hier ook je WAN IP-adres bij IP informatie.

post-40400-0-44169000-1416104712_thumb.jpg

 

Ga nu naar Basis > Firewall > Poort toewijzing.

Klik op Nieuw en maak onderaan de poortverzijding aan voor poort 80 en poort 8001

post-40400-0-41115700-1416103519_thumb.jpg

 

Kies bij Interface de verbinding die opgezocht was bij Status>WAN.

Bij 'van Poort' vul je een zelf verzonnen poortnummer, deze gebruik je in het externe profiel van Dreamdroid.

Bij 'Lokaal IP-adres' vul je het IP-adres van de ET8000 in (het poortnummer waar je intern verbinding mee maakt in Dreamdroid, bijv. 192.168.2.1).

Bij 'naar Poort' vul je 80 in (althans het poortnummer waar je intern verbinding mee maakt in Dreamdroid).

Geef het een naam en vink 'Ingeschakeld' aan en klik op Toepassen.

 

Ditzelfde doe je nogmaals maar dan voor een ander extern poortnummer en intern poort 8001.

 

In Dreamdroid maak je een nieuw profiel aan met bijv, de naam 'ET8000 extern':

post-40400-0-14719500-1416104289_thumb.jpg

I.p.v. <WAN-IP of hostnaam> vul je het IP-adres in wat je gevonden hebt bij Status>WAN.

I.p.v. 80 het door jou verzonnen poortnummer (in bovenstaand voorbeeld is dat 56789).

Bij STREAM vul je bij LIVE Poort de poort die je bedacht heb bij de poortverwijzing naar poort 8001.

 

Wat ook nog handig is, is om een hostnaam aan te vragen, bijv. bij duckdns.org zodat je geen last hebt van eventuele WAN IP-adres wijzigingen.

V.w.b. het extern streamen kan ik niks over zeggen hoe je dat werkend krijgt op je ET8000.
Bij mij werkt het (nog) niet omdat mijn ET9500 niet kan transcoderen. Dit zou ev. met tussenkomst van een PC o.i.d. waar VLC op draait wel kunnen maar nog niet uitgeprobeerd.

Maar het gaat me nu in ieder geval om dat je verbinding moet kunnen maken, mij lukt dat immers ook.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@alex1970 bedankt, ik zal ermee verder kunnen, dit zal dan wel met een ander box zijn omdat mijn et8000 ondertussen was vastgelopen opnieuw in de winkel moest worden geinstalleerd en weer opnieuw een software fout bevatte, ik kon namelijk net als bij mijn aankoop wel opnemen maar niet meer tegelijk kijken!!! Dit is/was een softwarefout of gebrek aan kennis van dit apparaat van de winkel. Omdat ik er klaar mee was heb ik besloten om deze in te ruilen voor een solo2...

 

Ben benieuwd wat me verder te wachten staat, hopelijk kan ik eens lekker genieten van sat tv zonder problemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alex1970 bedankt, ik zal ermee verder kunnen, dit zal dan wel met een ander box zijn omdat mijn et8000 ondertussen was vastgelopen opnieuw in de winkel moest worden geinstalleerd en weer opnieuw een software fout bevatte, ik kon namelijk net als bij mijn aankoop wel opnemen maar niet meer tegelijk kijken!!! Dit is/was een softwarefout of gebrek aan kennis van dit apparaat van de winkel. Omdat ik er klaar mee was heb ik besloten om deze in te ruilen voor een solo2...

 

Ben benieuwd wat me verder te wachten staat, hopelijk kan ik eens lekker genieten van sat tv zonder problemen...

 

Ook de Solo2 is te benaderen via Dreamdroid en/of VU+ Player e.v.a.

Volgens mij kan de solo2 (en de duo2) ook transcoderen.

De instellingen voor modem en apps zullen soortgelijk zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan strakkies verder in een nieuw topic: help: mijn box is gehacked!

 

Het is je eigen feestje maar anno 2014 zo de boel openzetten naar het volledige www is vragen om problemen.

Dat je er geen verstand van hebt en dat het uiteindelijk toch allemaal wel werkt lijkt een geweldige prestatie maar die vreugde duurt vast niet lang.

 

De enige manier om het veilig te doen is door een vpn tunnel naar je router op te zetten en dan ben je ook direct van dat gedonder met poortjes forwarden af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poort 80 is open, maar ik vraag me af of het wel werkt, ik heb nog niemand hiervan over gehoord en verder op het web lees ik alleen maar negatieve resultaten, plus is 3g wel geschikt???

 

Ik zou een andere poort gebruiken, deze daarna dan forwarden naar poort 80 en authenticatie aanzetten.

 

We gaan strakkies verder in een nieuw topic: help: mijn box is gehacked!

 

Het is je eigen feestje maar anno 2014 zo de boel openzetten naar het volledige www is vragen om problemen.

Dat je er geen verstand van hebt en dat het uiteindelijk toch allemaal wel werkt lijkt een geweldige prestatie maar die vreugde duurt vast niet lang.

 

De enige manier om het veilig te doen is door een vpn tunnel naar je router op te zetten en dan ben je ook direct van dat gedonder met poortjes forwarden af.

 

Ja, dat lijkt me ook beter. Ik vrees alleen dat de meesten geen router hebben waarmee dat kan en dan nog vaak standaard PPTP gebruiken wat eigenlijk ook niet waterdicht is.

Kan je ook een VPN opbouwen met een Enigma-box? Al dan niet na installatie van een plugin? Dan hoef je maar één poort te forwarden en als je de inlog op de VPN dan met een secure password beveiligd lijkt me dat ook beter.

Maar dan zo'n app als Dreamdroid. Voordat je die gebruikt zul je dus zelf een vpn moeten maken en daarna gaat al je internetverkeer daar overheen? Ik kan me voorstellen dat je e.e.a. aan routes kan instellen, maar voor hoe dat precies werkt zit ik niet genoeg in die IT-materie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...